vreemd voorwerp part II

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

vreemd voorwerp part II

Bericht door Jules95 »

hallo allemaal.

Ik heb weer iets waarvan ik geen idee heb van wat het is of waar het bijhoort. Zelf vermoed ik Engels.

alvast bedankt.
Bijlagen
20130915_101334-1.jpg
20130915_101327-1.jpg
20130915_101317-1.jpg
20130915_101311-1.jpg
20130915_101301-1.jpg
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Re: vreemd voorwerp part II

Bericht door Julian »

Is dat een stekker ingang wat ik zie onder het klepje..?
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Re: vreemd voorwerp part II

Bericht door Jules95 »

zelf dacht ik eerder aan een soort speaker. Ook omdat er van die afgesneden kabels aan zitten.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: vreemd voorwerp part II

Bericht door Erik »

Jules Levels schreef:zelf dacht ik eerder aan een soort speaker. Ook omdat er van die afgesneden kabels aan zitten.
\
Misschien zou je een foto kunnen plaatsen met de klep geopend? Nu is het raden! Zit er daadwerkelijk een speakertje in of een stopcontact? Of een schakelaar? Een microphoontje?
De leren draagriem lijkt mij eraan geknutseld en lijkt mij dubbelgenaaid (twee leren stroken op elkaar) Dubbelnaaien van leer om een riem te krijgen is niet een veel gebruikte militaire wijze en zou kunnen wijzen op een civiele kom-af.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Re: vreemd voorwerp part II

Bericht door Jules95 »

Erik schreef:
Jules Levels schreef:zelf dacht ik eerder aan een soort speaker. Ook omdat er van die afgesneden kabels aan zitten.
\
Misschien zou je een foto kunnen plaatsen met de klep geopend? Nu is het raden! Zit er daadwerkelijk een speakertje in of een stopcontact? Of een schakelaar? Een microphoontje?
De leren draagriem lijkt mij eraan geknutseld en lijkt mij dubbelgenaaid (twee leren stroken op elkaar) Dubbelnaaien van leer om een riem te krijgen is niet een veel gebruikte militaire wijze en zou kunnen wijzen op een civiele kom-af.
de stand waarop de klep staat is het meeste wat hij open kan. hij kan of een kwart open, zoals op de foto staat, of helemaal dicht geklapt. staat als het goed is ook een foto van bij. dit ding komt van dezelfde plaats af waar ook het andere ding vandaan komt, namelijk huize malborg in Buggenum Limburg.
de spullen heb ik gekregen van de vrouw van de eigenaar die er in dr tweede wereldoorlog woonde. in wo2 was er een engels hoofdkwartier en later een amerikaans.
Plaats reactie