Opmerking: Gaat dit forum achteruit?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

2 keer stijn.. :lol:

No hard feelings hoor :P
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Re: Opmerking: Gaat dit forum achteruit?

Bericht door Die andere Timo »

Okay, maar das dan meteen een bevestiging van de volgende alinea uit mijn bericht...
Die andere Timo schreef:De sfeer zou achteruit gaan op "het forum". Bedoelen we hier niet eigenlijk vooral de verzamerlaars en marktplaats secties? Alle voorbeelden en frustraties die ik hierover in deze thread lees komen voornamelijk uit die hoek.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Die andere Timo schreef:Opmerking: gaat deze thread achteruit?
Naar mijn idee niet, ik vind het wel mooi dat iedereen hier nu eens zijn mening geeft, en juist omdat de discussie ook daar over gaat, zijn standpunten goed onderbouwt..

Ik ga dalijk aan het einde van de avond een evaluatie van dit topic maken, met iedereens meningen erin en hier posten, zodat we misschien oplossingen kunnen bedenken/vinden
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Klinkt zinnig :)
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Kunnen we niet ook een systeem doen met gele kaarten ofzo :lol:
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

gilles schreef:2 keer stijn.. :lol:

No hard feelings hoor :P
Dat klopt.
Maar zijn mening en gedacht wordt zo te zien ook wel door anderen gedeeld.
Vandaar mijn vraagstelling.


Ps: voor de andere Timo.
Mocht je mijn vorige post gemist hebben.
Daarin staan links naar hetgeen de reden is van deze topic.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

...maar waar horen "we" dit dan? Voor mij is het nieuw. Daarmee is meteen een toon gezet. Een vage mening die "we" blijkbaar horen, geen idee waar het vandaan komt en je staat zelf niet achter deze uitspraak.
Precies, bij deze opmerking van Die andere Timo wil ik even aansluiten. Er wordt geopperd dat het forum achteruit gaat, en verschillende leden gaan dit overnemen. Volgens mij is er van achteruitgang geen sprake. Ik vind het de laatste tijd juist weer interessanter worden en we krijgen nog steeds een groeiend aantal postende leden. Om maar iets positiefs te noemen. Als je iets negatiefs tegenkomt of ervaart, moet je moeite doen om dit om te draaien en er juist niet in mee gaan! Een forum is volgens mij wat je er zelf van maakt!
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

gilles schreef:Kunnen we niet ook een systeem doen met gele kaarten ofzo :lol:
Dan moet je natuurlijk wel oppassen voor schwalbes! :P
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Adrian schreef:Ps: voor de andere Timo.
Mocht je mijn vorige post gemist hebben.
Daarin staan links naar hetgeen de reden is van deze topic.
...klopt, maar mijn reaktie daarop miste jij dan weer :)
Die andere Timo schreef:Okay, maar das dan meteen een bevestiging van de volgende alinea uit mijn bericht...
Die andere Timo schreef:De sfeer zou achteruit gaan op "het forum". Bedoelen we hier niet eigenlijk vooral de verzamerlaars en marktplaats secties? Alle voorbeelden en frustraties die ik hierover in deze thread lees komen voornamelijk uit die hoek.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Die andere Timo schreef: ...klopt, maar mijn reaktie daarop miste jij dan weer :)
Je hebt gelijk.
Maar ik wist niet dat het op mijn bericht van toepassing was.
Het ware duidelijker geweest als je mijn quote had aangehaald.

Adrian.
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Ja, het forum is achteruit gegaan naar mijn mening.
Er komen steeds meer nieuwe leden die weinig kennis van zaken hebben en steeds als argument gebruiken dat de beginnende verzamelaar ook een kans moet krijgen. Toen ik begon met verzamelen (zo'n ruwe 10 jaar geleden als 8 jarige was dit medium (de computer) er nog niet (althans voor mij, maar volgens mij voor de meeste niet),
Ik ben gaan leren van materiaal en dergelijke door naar beurzen te gaan en spullen te kopen en met de juiste mensen in aanraking te komen.
Er komen steeds meer mensen naar dit forum die zomaar willen meepraten en zoals Roel al eerder op pagina 1 schreef, overbodige informatie toevoegen. Ik wil daarmee niet zeggen dat alles wat ik schrijf bonafide is, maar ik mag toch wel zeggen dat ik door mijn interesse al heel wat beleefd heb en geleerd heb van allerlei. Daarom erger ik mij eraan als mensen dus letterlijk op berichten inhaken zonder dat ze iets aan het geheel toevoegen. Ook vind ik dat veel beginnende verzamelaars er maar op los kletsen. Ik vind: Als je het allemaal echt meent en wilt moet je geld uitgeven aan wat je wil hebben, en niet telkens zeuren dat je zo weinig geld hebt om iets echt moois van te kopen.
Ook vind ik dat het met het taalgebruik vaak niet zo nouw wordt genomen. Er zijn berichten te vinden die bestaan uit totaal onzamenhangende zinnen zonder hoofdletters, punten en andere leestekens.
Zo, nu vind ik dat ik mijn punt wel gemaakt heb.
Als iemand iets op mijn bericht tegen heeft, dan wendt hij/zij zich maar tot mijn advocaat.

Met vriendelijke groet aan alle oprechte verzamelaars die mijn bericht lezen,

Stijn
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Alles goed en aardig, maar het gaat hier zo'n beetje uitsluitend over de verzameltopics... terwijl iedereen het heeft over het forum --> het forum dit en het forum dat... --> terwijl het zich concentreerd op het bieden + verzamelen.
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Ja sorry, ik ben nog uit de tijd dat ongeveer iedereen alleen maar op 'verzamelaars' actief was en niet bij al die andere onderwerpen :P
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

Stijn schreef:Ja, het forum is achteruit gegaan naar mijn mening.
Er komen steeds meer nieuwe leden die weinig kennis van zaken hebben en steeds als argument gebruiken dat de beginnende verzamelaar ook een kans moet krijgen.
Stijn
het is een open forum dus iedereen heeft recht om hier te komen
ook als je weinig verstand van zaken hebt
je rekent mij dus daar ook onder want ik weet eigelijk helemaal niets van WO2 af
en iedereen is ergens begonne zo ook jij
toen ik 20 jaar geleden me ging interessern voor WO1 wist ik niets
en af en toe heb ik het gevoel nog steeds geen moer er van af te weten.
Stijn schreef: Ook vind ik dat het met het taalgebruik vaak niet zo nouw wordt genomen. Er zijn berichten te vinden die bestaan uit totaal onzamenhangende zinnen zonder hoofdletters, punten en andere leestekens.

Stijn
ja sorry ik blijf me niet excuseren voor mijn schrijf stijl
ik heb ADHD en dus ook dyslect dus mijn taal gebruik zal idd niet helemaal oke zijn
Dus
wie is je advocaat?
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

oh ja nog ff
ik vind het dit forum ook een medium om er iets te leren
dus als er mensen bij komen die misschien niets weten van verzamelen maar wel van een ander onderwerp veel af weten is het een verrijking van het forum
Plaats reactie