duitse officieren laarzen wehrmacht

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Toine.B
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 aug 2013, 23:07

duitse officieren laarzen wehrmacht

Bericht door Toine.B »

Hey iedereen
Ik ben van plan om deze officieren laarzen te kopen van de wehrmacht
Geef jullie mening

Echt / niet echt , waarde , staat

Hier de foto's
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
Laatst gewijzigd door Toine.B op 24 sep 2013, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: duitse officieren laarzen wehrmacht

Bericht door Kugelblitz »

Hmm, wat mij betreft is het model niet goed. Het wijkt in ieder geval erg af van de normale rijlaarzen uit die tijd. De neus hoort rond en laag te zijn en deze is hoekig en hoog.
Zou uiteraard wederom een privé aangekochte variant kunnen zijn, maar ik heb ze niet eerder zo gezien. Heeft de laars treklussen aan de binnenzijde, om het aan te kunnen trekken? Wellicht is een foto daarvan ook nog handig. Die zitten er vrijwel altijd in en hebben meestal een gestreept patroon (zwart met rood, zwart met geel etc.).

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: duitse officieren laarzen wehrmacht

Bericht door Erik »

Het stiksel is niet zo goed te zien. Maten zoals schachthoogte missen. Een fotootje van de binnenschacht zou kunnen helpen.
Uit ervaringen die ik heb vanuit de uitbeeldingswereld weet ik dat de laarzen uit het vml. oostblok veel lijken op de 'Knobelbecher' van de Wehrmacht. En in veel gevallen ook als zodanig verkocht worden!
Beoordeling vanaf twee fotootjes waarop nagenoeg geen details staan wordt iets voor de echte expert. Laarzen zijn voor de gemiddelde verzamelaar een valkuil.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: duitse officieren laarzen wehrmacht

Bericht door Kugelblitz »

Erik schreef:Het stiksel is niet zo goed te zien. Maten zoals schachthoogte missen. Een fotootje van de binnenschacht zou kunnen helpen.
Uit ervaringen die ik heb vanuit de uitbeeldingswereld weet ik dat de laarzen uit het vml. oostblok veel lijken op de 'Knobelbecher' van de Wehrmacht. En in veel gevallen ook als zodanig verkocht worden!
Beoordeling vanaf twee fotootjes waarop nagenoeg geen details staan wordt iets voor de echte expert. Laarzen zijn voor de gemiddelde verzamelaar een valkuil.
Laarzen zijn inderdaad altijd lastig en zoals je zegt veel Oost-Europese exemplaren die verdomd veel op de Duitse lijken. Ik vermoed dat het hier ook zo'n paar betreft.
Dit zijn in ieder geval geen 'Knobelbecher', in het beste geval periodieke rijlaarzen.
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: duitse officieren laarzen wehrmacht

Bericht door Erik »

Kugelblitz schreef:Dit zijn in ieder geval geen 'Knobelbecher', in het beste geval periodieke rijlaarzen.
Het zijn inderdaad geen Knobelbecher. Voor de ruiterij zijn de neuzen eigenlijk te hoog.

Overigens was mijn commentaar wat meer algemeen gericht hoewel ik dat er niet bijgezet heb.
Beoordelen aan de hand van een foto (fotootje) die bovendien alleen een totaalplaatje toont is nauwelijks te doen. Als je al van foto moet beoordelen, laat het dan een foto zijn (liefst een serie) waarop alle details goed zichtbaar zijn. En dan nog mis je heel wat: hoe voelt het, wat is het gewicht, etc.
Te vaak zie je zaken voorbijkomen, vergezeld van een wat algemeen fotootje met daarbij de prangende vragen: "Origineel?"
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Toine.B
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 aug 2013, 23:07

Re: duitse officieren laarzen wehrmacht

Bericht door Toine.B »

Ik zal anders eens vragen naar meer detail foto's
Toine.B
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 aug 2013, 23:07

Re: duitse officieren laarzen wehrmacht

Bericht door Toine.B »

Hier foto van de binnenschacht
;)
En?
Toine.B
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 aug 2013, 23:07

Re: duitse officieren laarzen wehrmacht

Bericht door Toine.B »

Raar? Ik krijg de foto er niet bij
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: duitse officieren laarzen wehrmacht

Bericht door Kugelblitz »

Toine.B schreef:Raar? Ik krijg de foto er niet bij
Zou wel moeten lukken, de andere foto's heb je er ook op gekregen. Wellicht een te groot bestand?
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Toine.B
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 aug 2013, 23:07

Re: duitse officieren laarzen wehrmacht

Bericht door Toine.B »

Toch gelukt
Hier is hij
En?
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: duitse officieren laarzen wehrmacht

Bericht door Erik »

Ja, duidelijk Toine!
Voor het totaalplaatje: laarzen zijn nog wel eens herkenbaar aan de manier waarop ze 'in elkaar' zijn gezet, de wijze waarop de stiksels lopen dus. Vandaar ook mijn eerste vraag:
ik schreef:Het stiksel is niet zo goed te zien. Maten zoals schachthoogte missen.
Heb je zelf al gezocht naar afbeeldingen die hiermee te maken hebben? Met name in het nabije oostblok (DDR, Tsjechie etc.) werd veel met laarzen gelopen. Zoek ze eens op en vergelijk met de laarzen die jij hebt! Zo krijg je al een aardig beeld.
Ook zijn er jongens op dit forum (Jan klaassen bijv.) die veel van (in dit geval de DDR) het vml. oostblok weten.
Zo leer je 't snelst!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Toine.B
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 aug 2013, 23:07

Re: duitse officieren laarzen wehrmacht

Bericht door Toine.B »

Ja je hebt gelijk erik
Maar ik vind het niet echt op het web
Plaats reactie