Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
hayayaah
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 mei 2013, 20:08
Locatie: Nijland

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door hayayaah »

Ik weet niet of deze al geplaatst is
Bijlagen
SC20131004-170209.png
Gebruikersavatar
hayayaah
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 mei 2013, 20:08
Locatie: Nijland

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door hayayaah »

Ook direct uit Google vertalen erin geplakt denk ik
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Vervalste Sovjet SSH-40 uit 1943

Bericht door asjemenou »

Inmiddels een bekende klassieke vervalsing maar blijkbaar toch nog niet bekend bij iedere mlitariaverzamelaar.; http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ousPage=lr# .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De vervalsing is makkelijk te herkennen aan de stempel waarin het jaar 1948 verandert is in 1943. Ook was dit model stempel in 1943 nog niet in gebruik.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
MrExeo
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 okt 2013, 22:37
Locatie: Waregem

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door MrExeo »

http://www.ebay.de/itm/Stahlhelm-M42-62 ... 3cd79b90cc
4de foto een barst in de helm , er zitten verschillende soorten helmnieten in, duidelijk nieuw binnenwerk, grote foefelaar :P
Gebruikersavatar
ParB
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 jul 2013, 21:01
Locatie: Anzegem (België)

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door ParB »

Ziet er inderdaad niet al te origineel meer uit :P
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door D_Dutch »

MrExeo schreef:http://www.ebay.de/itm/Stahlhelm-M42-62 ... 3cd79b90cc
4de foto een barst in de helm , er zitten verschillende soorten helmnieten in, duidelijk nieuw binnenwerk, grote foefelaar :P
Dit staat gelukkig wel vermeld in de tekst of heeft de verkoper dat net snel erbij getypt?
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door sobel »

Probeer er voortaan even een printscreen bij te doen ;)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Schijnwerper »

MrExeo schreef:http://www.ebay.de/itm/Stahlhelm-M42-62 ... 3cd79b90cc
4de foto een barst in de helm , er zitten verschillende soorten helmnieten in, duidelijk nieuw binnenwerk, grote foefelaar :P

Staat toch duidelijk bij de tekst, dat dat is vervangen vernieuwd de nieten en binnen lederwerk.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

"Halt Staatsgrenze!"

Bericht door asjemenou »

Afbeelding

Leuk bord. Op de onlangs gehouden militariabeurs van Ciney (België) heb ik minstens 3 dezelfde exemplaren van dit model bord zien liggen. Vandaar mijn verbazing over deze advertentie. Of het bord uit de advertentie origineel is durf ik zo niet te zeggen maar het doet bij mij wel een belletje rinkelen.

Afbeelding

Afbeelding
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door coco »

Ik zag ze ook op beurs Ciney, wat is een goede prijs voor zo een bord daar werd er 200 euro voor gevraagd vond dat wat teveel van het goede eerlijk gezegd, of is dat reeël?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Bert-Jan »

willietaria
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 20 jun 2012, 16:44

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door willietaria »

En deze verkoopt Italiaanse tropenhelm als Amerikaans...
(BYVO helmen zijn in de jaren '60 relatiegeschenken geweest)


http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... on=asqSent
Bijlagen
http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/militaria-tweede-wereldoorlog/m742582549-t-k-militaria-helm-u-s-100.html?c=80906a7f13ccf514b11788e5504db095&previousAction=asqSent
http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/militaria-tweede-wereldoorlog/m742582549-t-k-militaria-helm-u-s-100.html?c=80906a7f13ccf514b11788e5504db095&previousAction=asqSent
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door CollectorWo2 »

Weetniet of dit de juiste topic is en anders verplaatsen :)
Vind het altijd zonde met overspuiten.
http://www.marktnet.nl/verzamelen/krijg ... 422778.htm
Bijlagen
Motor.jpg
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door D_Dutch »

Hoewel het niet om een advertentie gaat maar meer om een reactie op een van de dingen die ik aanbood, vond ik het wel zo apart dat ik het hier even neer plaats. Een half jaar geleden een set onderscheidingen van een Canadese officier gekocht via een dealer. Contact opgenomen met het stadsarchief waar deze persoon woonde en brieven naar mogelijke familieleden gestuurd, nooit een enkele reactie ontvangen. Medailles waren waarschijnlijk in eerste instantie door de familie zelf verkocht. Recentelijk ben ik wat documentensetjes op Marktplaats gaan zetten en uiteindelijk ook besloten de onderscheidingenset van de Lieutenant gisteren te plaatsen. Krijg ik volgende reactie;
Volgens mij gebeurd hier iets afstootwekkends met het verkopen van dezemedaiiles. Ik ga hierover contact opnemen met de familie van luitenant Art Pin****. Schandelijk hoor om het vertrouwen van de familie zo te beschamen.
Vind het aantal vreemde personen op Marktplaats altijd verbazingwekkend en gebruiker "para4045" lijkt daar weer een prima voorbeeld van. :zapped:
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door laurens jan »

D_Dutch schreef:Hoewel het niet om een advertentie gaat maar meer om een reactie op een van de dingen die ik aanbood, vond ik het wel zo apart dat ik het hier even neer plaats. Een half jaar geleden een set onderscheidingen van een Canadese officier gekocht via een dealer. Contact opgenomen met het stadsarchief waar deze persoon woonde en brieven naar mogelijke familieleden gestuurd, nooit een enkele reactie ontvangen. Medailles waren waarschijnlijk in eerste instantie door de familie zelf verkocht. Recentelijk ben ik wat documentensetjes op Marktplaats gaan zetten en uiteindelijk ook besloten de onderscheidingenset van de Lieutenant gisteren te plaatsen. Krijg ik volgende reactie;
Volgens mij gebeurd hier iets afstootwekkends met het verkopen van dezemedaiiles. Ik ga hierover contact opnemen met de familie van luitenant Art Pin****. Schandelijk hoor om het vertrouwen van de familie zo te beschamen.
Vind het aantal vreemde personen op Marktplaats altijd verbazingwekkend en gebruiker "para4045" lijkt daar weer een prima voorbeeld van. :zapped:

:frownno: Hele diepe zucht :full:
Maar misschien krijg je nu wel reactie van de familie :wink:
Plaats reactie