Beurs breda

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Beurs breda

Bericht door Jasper J »

Wilde het toch even kwijt ben sinds het eerst sinds jaren weer is naar een beurs geweest ik moet zeggen het viel me tegen wat een prijzen :bonk: .
Er zijn wel uitzonderingen bij bijvoorbeeld michielo1 van dit forum is het allemaal prima,maar ik heb wat prijzen voorbij zien komen :| .
Ik snap best dat iemand wat wil verdienen op zijn handel maar dit gaat werkelijk nergens meer over bijvoorbeeld een kopfhaube in een matige staat over de 200 euro het gaat me te ver en beperk me met het kopen bij mede verzamelaars.
Aude Audenda
puck
Lid
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 dec 2011, 18:56

Re: Beurs breda

Bericht door puck »

Beurzen zijn duur , altijd al geweest want de reden is simpel ze hebben veelal bijkomde kosten zoals vervoer en het huren van de stand .
Ik denk dat dit soort beurzen een langzaam uitstervend iets is.
Gezocht alles van de Luchtbeschermingsdienst.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Beurs breda

Bericht door coco »

Afdingen of niets kopen is de optie ja, sommige handelaren vragen echt prijzen die de pan uitrijzen.
Toch vind ik beurzen erg fijn, spullen door je handen laten gaan en mensen ontmoeten!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Beurs breda

Bericht door Jasper J »

Ze zullen best kosten hebben maar om nou iets een keer of 5 over de kop te laten gaan gaat me wat ver.
Ik vind het gewoon zonde want verzamelen word er moeilijker door .
Aude Audenda
Uncle Goose
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 22 jul 2009, 20:41
Locatie: Gentbrugge (België)
Contacteer:

Re: Beurs breda

Bericht door Uncle Goose »

Het is niet omdat men een bepaalde prijs vraagt dat men die ook krijgt. Als ze merken dat de mensen het bedrag niet willen neerleggen dan zullen ze uiteindelijk wel zakken met hun prijs. Zo heb ik ooit eens een zeldzaam gasmasker kunnen scoren, het was veel te duur geprijsd maar het was een Frans civiel gasmasker dus niet echt populair, die kerel heeft er 2 jaar lang alle beurzen mee afgezeuld steeds zijn hoge prijs vragend en elke keer gaf ik mijn prijs. Uiteindelijk heeft hij het masker verkocht aan mij voor mijn prijs omdat hij het beu was om er mee te sleuren en het maar niet verkocht te krijgen.

Verder moet je soms ook de handelaren een beetje kennen, bij sommigen weet ik op voorhand al dat wat ze ook liggen hebben ze er veel te veel voor gaan vragen terwijl anderen fair zijn of in sommige gevallen zelfs onder de prijs verkopen, natuurlijk spreek ik uit het standpunt van gasmaskerverzamelaar, iets wat een niche is, zelf in het militaria wereldje. Het komt er uiteindelijk allemaal op neer hoe populair een item is en of er mensen zijn die het er voor over hebben om er veel voor neer te leggen.
Verzamelaar van gasmaskers, alle landen en alle tijden. Momenteel ongeveer 400 verschillende gasmaskers in de collectie.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Beurs breda

Bericht door Jasper J »

Poe 2 jaar wachten is wel erg lang hahaha :) .
Tuurlijk zijn er die wat van de prijs afdoen maar er zijn erbij die laten het liver 10 jaar liggen :bonk: .
Aude Audenda
puck
Lid
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 dec 2011, 18:56

Re: Beurs breda

Bericht door puck »

"Ik vind het gewoon zonde want verzamelen word er moeilijker door"

Verzamelen is dankzij het internet alleen maar makelijker geworden .
Gezocht alles van de Luchtbeschermingsdienst.
Gebruikersavatar
kevin15
Lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 26 jul 2011, 17:37

Re: Beurs breda

Bericht door kevin15 »

op een beurs liggen de prijzen inderdaad wel hoger dan op internet maar het leuke is wel dat je oog in oog wat van de prijs kunt afhalen, bij de meesten.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Beurs breda

Bericht door Jasper J »

Ik kom steeds meer mensen tegen op marktplaats die dan met de prijs verwijzen naar een dealer of een beurs dus ook dit heeft er wel degelijk invloed op helaas.
Laatst een leuk bod gedaan op een tarnjacke krijg ik als reactie kijk maar eens op ..... en ..... militaria daar kosten ze wel 1450 euro en zo voort.
Aude Audenda
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Beurs breda

Bericht door CollectorWo2 »

Ik koop liever via een beurs dan via internet,heb het liever toch eerst in me handen hebben voor ik iets koop.
Uit gezonderd de webshop van millitariaplaza e.d. :D
Je moet idd de verkoper beetje kennen.
Voor mooie prijzen ga ik liever naar belgie,vind je soms nog wel mooie aparte dingen voor weinig,in nl is het idd soms overdreven duur voor bepaalde dingen, hier y-riemen 175 euro ,belgie soms voor 100.. :bonk:
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Beurs breda

Bericht door michiel01 »

ach, het is op een beurs zoals overal; gewoon goed zoeken. Deze maand was Breda erg rustig, maar heb voor een klein prijsje toch weer een paar goede aankopen gedaan.

Enne, een beurs heeft als belangrijke functie ook netwerken en het bekijken van spullen. Vooral dat eerste vergeten mensen vaak heb ik de indruk. Ga eens met een handelaar een gesprekje aan, of drink eens een bak koffie met een andere verzamelaar. Iedereen daar heeft de zelfde hobby, misschien niet dezelfde richtig maar toch.
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Beurs breda

Bericht door zjopske »

kevin15 schreef:op een beurs liggen de prijzen inderdaad wel hoger dan op internet maar het leuke is wel dat je oog in oog wat van de prijs kunt afhalen, bij de meesten.
Als je iedereen wat beter kent weet je ook wel welke marge ze hebben en kun je wel aardig zaken doen, naast de kop koffie zoals eerder hier aangehaald. Ook als je pas begint is het ideaal, gewoon zien en leren.

Toch is het internet onmisbaar, tenminste voor een Nederlands verzamelaar, er is gewoon niet zo veel in tegenstelling tot bijvoorbeeld het Duits, op iedere beurs liggen wel 30 koppelsloten bij drie verschillende handelaren.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Plaats reactie