verzamelonderwerp gezocht

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: verzamelonderwerp gezocht

Bericht door Iwan »

Ik neem aan dat als je wil verzamelen dat je weet welke richting je uit wil gaan, ik lees bij jouw interesse`s Friesland, Market Garden en de Vietnam oorlog. Als jouw interesse`s op dat gebied liggen heb je mi al een richting die je uitkan en wat wil je verzamelen, uitrusting, gebruiksvoorwerpen, uniformen?? In mijn ogen is verzamelen ook gewoon de tijd nemen om een mooie collectie op te bouwen je moet niet vandaag beginnen en morgen een heel huis vol willen hebben (wil dat ook wel maar dat kost een hoop centen en de lol van t zoeken is er dan ook meteen af)...
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: verzamelonderwerp gezocht

Bericht door Joep »

Ik ben het met Normandy eens, het verzamelen opzich is zeer verslavend en je moet niet alles in één keer willen hebben.

Misschien ook een beetje hypocriet, want als iemand mij aanbied m'n huis vol te proppen met militaria zeg ik geen nee!
Maar de lol van het verzamelen is er dan af, het geeft mij altijd zo'n kick als ik iets heb wat ik al heel lang wil hebben, of wat ik erg interessant/mooi/leuk vind!
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
dg1983
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 okt 2012, 15:42
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: verzamelonderwerp gezocht

Bericht door dg1983 »

Ben het met bovenstaande ook eens.

Ikzelf ben me eerst gaan orienteren op wat ik wil en wat ik kan.

Ik heb me sinds een tijd geleden gericht op 4th Infantry Division, Medailles US Infantry en Rank Patches US.

Eerst goed orienteren dan kijken wat jou het leukste lijkt.
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: verzamelonderwerp gezocht

Bericht door Iwan »

Joep, als ik een huis vol aangeboden krijg zeg ik ook geen nee hoor, maar dat zei ik ook niet.. :wink:
Gebruikersavatar
hayayaah
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 mei 2013, 20:08
Locatie: Nijland

Re: verzamelonderwerp gezocht

Bericht door hayayaah »

Wat zouden jullie zeggen van het onderwerp rode kruis tijdens de tweede wereldoorlog. het lijkt mij niet duur maar toch wel interessant. ik vind een onderwerp wat nog niet veel verzanelt wordt leuk!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: verzamelonderwerp gezocht

Bericht door Erik »

hayayaah schreef:Wat zouden jullie zeggen van het onderwerp rode kruis tijdens de tweede wereldoorlog. ....!
Als dat echt je interesse heeft waarom niet? Vergis je niet, het is veel breder dan jij denkt! Je zult ook de grenzen moeten stellen voor jezelf; ieder land had zijn eigen Rode Kruis wat je weer terugzag in uniformen, emblemen en uitrustingen. Je moet je denk ik duidelijk gaan beperken tot het echte Rode Kruis en daarmee dus de geneeskundige afdelingen van de strijdkrachten 'links' laten liggen.
Dan zal er een wereld voor je opengaan denk ik!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
hayayaah
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 mei 2013, 20:08
Locatie: Nijland

Re: verzamelonderwerp gezocht

Bericht door hayayaah »

Is er ook genoeg te verzamelen van het nederlandse rode kruis alleen?
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: verzamelonderwerp gezocht

Bericht door rammsander »

Mijn verzameling bestaat behalve uit stukken uit de WO2 ook uit stukken van de Luchtbeschermingsdienst! Het wordt niet vaak verzameld en is toch veel te krijgen! Er zitten veel zeldzame stukken tussen! Ook van geneeskundigedienst in die tak! Is een leuk en interessante tak van de verzamel wereld!

Hier is mijn topic! En misschien ook wel interessant: http://oorlogsleven.jimdo.com/ staat ook veel info over de L.B.D. en geneeskundigedienst in Nederland!

Sander
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4839
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: verzamelonderwerp gezocht

Bericht door patrickh »

Eigenljk is er nauwelijks een antwoord op te geven, je verzameld immers dat waar je een passie voor hebt. Maar als je toch goedkoper spul wilt verzamelen kom je idd met postzegels uit WOII, foto's, zogenaamde Tagspeldjes ed een heel eind...
dg1983
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 okt 2012, 15:42
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: verzamelonderwerp gezocht

Bericht door dg1983 »

patrickh schreef:Eigenljk is er nauwelijks een antwoord op te geven, je verzameld immers dat waar je een passie voor hebt. Maar als je toch goedkoper spul wilt verzamelen kom je idd met postzegels uit WOII, foto's, zogenaamde Tagspeldjes ed een heel eind...
Postzegels kan je je nog aardig in vergissen, heb zelf een aanzienlijke verzameling WWII postzegels uit de oorlog en na oorlogs maar zit ook goed geld in.
Plaats reactie