Duitse helm

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Benoit
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 jul 2013, 18:54

Duitse helm

Bericht door Benoit »

Dag allemaal!

Nogmaals jullie hulp gevraagd. Ik kreeg net een mooi aanbod van iemand om een Duitse helm van hem te kopen. Nu is mijn vraag wat jullie hier van denken... Origineel en waarde?

Alvast bedankt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Benoit
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 jul 2013, 18:54

Re: Duitse helm

Bericht door Benoit »

Laatst gewijzigd door Benoit op 22 aug 2013, 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Duitse helm

Bericht door Dutchy1997 »

Ligt het aan mij, of wordt de kwaliteit van de foto's er niet beter op als ik ze vergroot door erop te klikken?
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Benoit
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 jul 2013, 18:54

Re: Duitse helm

Bericht door Benoit »

Bedankt om te verwittigen. Is aangepast.
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Duitse helm

Bericht door Schwerpunkt »

wat noem je een mooie aanbieding ? goedkoop ? Mooi is hij al zeker niet en de tricolor is niet origineel om te beginnen... Ik zou in ieder geval eerst goede foto's posten of een betere camera kopen.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Benoit
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 jul 2013, 18:54

Re: Duitse helm

Bericht door Benoit »

Gelukkig ben ik niet op zoek naar een mooie, dan wel naar een originele helm ;). Die decal had ik verwacht. Zolang de helm zelf goed is kan ik daar wel mee leven. De foto's zijn de enige die ik doorgestuurd kreeg, ik ben nog steeds in afwachting van betere foto's... Van zodra ik die heb post ik ze hier maar moest het nu reeds blijken dat het om een kopie gaat dan spaart dat weer moeite. Groeten
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Duitse helm

Bericht door Schwerpunkt »

Benoit schreef:Gelukkig ben ik niet op zoek naar een mooie, dan wel naar een originele helm ;). Die decal had ik verwacht. Zolang de helm zelf goed is kan ik daar wel mee leven. De foto's zijn de enige die ik doorgestuurd kreeg, ik ben nog steeds in afwachting van betere foto's... Van zodra ik die heb post ik ze hier maar moest het nu reeds blijken dat het om een kopie gaat dan spaart dat weer moeite. Groeten
Origineel en mooi kan samen gaan hoor , dat is wat uiteraard de prijs bepaald. Maar kan je mij uitleggen waarom je een helm met een namaak decal op zou kopen , dat snap ik dan weer niet goed ? De helm is dan ook niet meer 100% origineel.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Benoit
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 jul 2013, 18:54

Re: Duitse helm

Bericht door Benoit »

Dat is zeker waar! Alleen ben ik eigenlijk (nog) niet echt op zoek naar een Duitse helm. Anders zou ik gewoon sparen en direct een goede kopen. Nu is het eerder: "Als het kan, waarom niet?". Dat 'waarom niet' probeer ik via deze weg uit te vissen ;) Kan de decal niet (op een degelijke manier) verwijderd worden? Indien dit het enige is dan stoort me dit slechts in beperkte mate. Van zodra het binnenwerk, volledige kleur van de helm etc. ook niet pluis zijn dan kan hoeft het niet meer.
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Duitse helm

Bericht door Schwerpunkt »

Benoit schreef:Dat is zeker waar! Alleen ben ik eigenlijk (nog) niet echt op zoek naar een Duitse helm. Anders zou ik gewoon sparen en direct een goede kopen. Nu is het eerder: "Als het kan, waarom niet?". Dat 'waarom niet' probeer ik via deze weg uit te vissen ;) Kan de decal niet (op een degelijke manier) verwijderd worden? Indien dit het enige is dan stoort me dit slechts in beperkte mate. Van zodra het binnenwerk, volledige kleur van de helm etc. ook niet pluis zijn dan kan hoeft het niet meer.
Mijn opinie , sparen. Steek geen geld in twijfelgevallen. Laat je niet verleiden door de prijs. Een volledige originele helm in degelijke staat tot goeie staat kost geld , ik ken geen enkele degelijke verzameling die bestaat uit koopjes.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Benoit
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 jul 2013, 18:54

Re: Duitse helm

Bericht door Benoit »

Heb uiteindelijk je opinie gevolgd en het niet gedaan. Bedankt voor de hulp!
Plaats reactie