vragen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Charlotte

vragen

Bericht door Charlotte »

Kep 2 vragen:
- Waarin verschilt de 2e wereldoorlog met voorgaande oorlogen?
- Welke verklaringen kun je bedenken voor wat er gebeurd is tijdens de WO II?
Gebruikersavatar
B'Elanna
Lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 feb 2002, 17:03
Locatie: Castricum

Bericht door B'Elanna »

Deze vragen klinken als vragen die je van je leraar geschiedenis hebt opgekregen om uit te zoeken, waarschijnlijk heb je dan ook een schoolboek die je vast zal moeten bestuderen om de antwoorden op deze vragen te vinden. Ik vind het wel een mooie opdracht, en vind ook dat je het eigenlijk zelf zal moeten beantwoorden...

Als je het niet met me eens bent of als ik gewoon ongelijk heb, laat het weten! ;)
Niets bestaat dat niet iets anders aanraakt
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Op de eerste vraag.
De WO2 is qua omvang veel groter geweest dan de andere oorlogen. En veel ingrijpender voor de gehele wereld dan de rest.
Het was een oorlog waar meer technologieën en voertuigen ontwikkeld is waar wij nu nog gebruik van maken dan voorheen. Zoals vliegtuigen en andere middelen.
Welke verklaringen kun je bedenken voor wat er gebeurd is tijdens de WO II?
Hier zo ik geen antwoord op weten. Ik weet niet welke kant je op wilt.

Wat ik me kan in denken is dat het een hel is geweest als je als soldaat in het front zat. Voor beide partijen. En als verschillende ras of uiterlijk(jood, zwart,homo,syndrom van Down) je leven niet zeker was.

Als je dat bedoeld kun je het beste ooggetuigen verslagen lezen. Dagboek van Anne Frank, boeken van Corie ten Boom en dergelijke.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Plaats reactie