Marktplaats.nl

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
willietaria
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 20 jun 2012, 16:44

Marktplaats.nl

Bericht door willietaria »

Hallo iedereen!

Ik heb onlangs enkele zoekertjes snel achter elkaar op marktplaats.nl geplaatst.
Ik vind van die 5 zoeketjes er steeds maar eentje terug als ik de categorie afzoek.

Heeft Marktplaats iets aan het beleid veranderd?
(Veelplaatsers tegenhouden)

Willem
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Marktplaats.nl

Bericht door Mr Mojo Risin »

Verplaatst naar Babbelbox.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Marktplaats.nl

Bericht door coco »

Je kan je eigen advertenties zien onder 'mijn advertenties'.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
willietaria
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 20 jun 2012, 16:44

Re: Marktplaats.nl

Bericht door willietaria »

Dat weet ik,
Maar als ik ga zoeken, zie ik alleen de laatste staan.
Precies dat ze willen vermijden dat er 20 zoekertjes van dezelfde persoon onder elkaar staan...

Willem
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Marktplaats.nl

Bericht door coco »

Apart, ik heb hier nooit last van gehad, ook niet met het plaatsen van 15-20 topics.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
willietaria
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 20 jun 2012, 16:44

Re: Marktplaats.nl

Bericht door willietaria »

Ik vroeger ook niet.
Maar als ik nu in de categorie 'Militaria / Tweede Wereldoorlog' kijk, zie je ook nooit 2 zoekertjes van de zelfde persoon onder elkaar staan.
Ik zie een aantal van mijn zoekertjes niet verschijnen in de categorie...
Gebruikersavatar
ike75
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:13

Re: Marktplaats.nl

Bericht door ike75 »

klopt ik heb er ook last van. Ik heb een aantal ads geplaatst en je ziet er maar eentje. waardeloos is het
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: Marktplaats.nl

Bericht door Iwan »

Ik heb dezelfde ellende, stuk of 10 geplaatst en maar 1 zichtbaar.. Het viel me trouwens ook al op dat de laatste dagen er steeds minder advertenties geplaatst werden misschien is dit dan ook gelinkt aan deze..
willietaria
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 20 jun 2012, 16:44

Re: Marktplaats.nl

Bericht door willietaria »

Ik denk dat als je wilt dat ze allemaal zichtbaar zijn, je ervoor zal moeten betalen!
Ik vraag me nu alleen nog af hoeveel tijd er tussen moet zitten om ze wel zichtbaar te hebben.
4 u is te weinig blijkbaar.
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: Marktplaats.nl

Bericht door Iwan »

na 24 uur zijn ze wel zichtbaar, heb neg even mijn ads van gisteren gecontroleerd en deze zijn wel zichtbaar..
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Marktplaats.nl

Bericht door Haplo »

Heb het zelfde.
Niet zicht baar na 24 uur.
Zoek maar eens op land of iets anders.
Zodra je een nieuwe plaatst verdwijnt de andere weer.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: Marktplaats.nl

Bericht door Iwan »

Klopt, had bij een van mijn andere advertenties gekeken (niet ww2 gerelateerd) en deze ziet hij wel. Hbe MP gemaild en dan krijg ik een of ander niets zeggend standaard mail terug, het vage is wel als ik ga zoeken door gebruik te maken van de "afstand" optie zie je ineens wel alle geplaatste advertenties..
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: Marktplaats.nl

Bericht door Iwan »

Vandaag weer een mail terug gekregen van MP met het zelfde nietszeggende gewauwel, misschien moeten we met z`n allen eens flink gaan klagen. Vind het niet zo erg dat mijn verkoopitems niet allen zichtbaar zijn maar vind het veel vervelender dat ik de advertenties van andere niet kan zien..
willietaria
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 20 jun 2012, 16:44

Re: Marktplaats.nl

Bericht door willietaria »

Ik kreeg na 5 dagen wachten vandaag ook een antwoord.
Het antwoord was totaal geen antwoord op mijn vraag.

Ik ben beginnen nadenken waarom deze verandering is doorgevoerd:
* Als je betaalt voor je zoekertjes, zijn ze wel allemaal te zien.
* Betaalde zoekertjes blijven langer bovenaan doordat er geen lijsten van nieuwe zoekertjes voor komen. Je zoekertje betalend terug naar boven plaatsen is nu interessanter.

Ze hebben dus gewoon hun service verlaagd voor de niet betalende gebruiker van MP...

Willem
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Marktplaats.nl

Bericht door Haplo »

Ik had zelf ook een mail gestuurd.
Kreeg het volgende terug.

Hartelijk dank voor uw bericht.

U geeft aan dat als u een tweede advertentie plaatst, de eerste niet meer zichtbaar is. Ik begrijp dat dit vervelend is.

Bij inzage van uw advertenties zag ik dat u er op dit moment 20 online heeft staan.

Onlangs is er echter een test gestart binnen bepaalde gratis rubrieken op Marktplaats ten aanzien van de volgorde waarin de zoekresultaten getoond worden. De test zorgt onder meer voor een betere balans tussen producten die opgehaald of verstuurd kunnen worden, tussen nieuw en tweedehandsaanbod, tussen de verschillende locaties van de producten en tussen veel en incidentele verkopers. Het totale aanbod op de site wordt hierdoor niet verminderd, maar u vindt juist een gevarieerder aanbod op de eerste pagina's. Hierdoor kunt u nog beter een goede deal sluiten.

Er verandert niets aan de werkwijze van de opvalmogelijkheden. Zo komt uw advertentie na het omhoog plaatsen, zoals gebruikelijk, bovenaan de advertentielijst te staan. Ook Admarkt Topadvertenties blijven gewoon zichtbaar op de bovenste posities van de pagina's in een rubriek.

Zoals bij elke wijziging op de site gaan we de komende tijd goed bekijken wat het effect is. We horen ook graag uw feedback. U kunt ons dit via het suggestieformulier laten weten.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mvg/Best regards, Sipke
Plaats reactie