Ss stempel

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Ss stempel

Bericht door coco »

Ik zie op marktplaats dat je er weer vanaf wilt....
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Ss stempel

Bericht door Jan Klaassen »

Zie hier een quote van Abc in een ander topic:
Abc schreef:Ja dat is ook een van de redenen dat ik lid ben geworden van jullie forum
Marktplaats doet niets met meldingen over oplichtingen of verkeerd gegeven info in een advertentie etc
Nee, klopt. Deden ze dat maar. Mensen die rotzooi op marktplaats verkopen en daarmee proberen geld uit andermans zakken te slaan - die maken de hobby langzaam maar zeker kapot.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Ss stempel

Bericht door Erik »

Ik lees in ieder geval uit de reacties dat de stempel een goed geslaagde repro is! De afbeelding van de stempel zelf is mij niet bekend, dat zouden verzamelaars moeten weten, maar de 'aging' is mooi gelukt! Ook de afdruk is mooi 'vervuild', precies als de originele stempels uit de jaren dertig!
De steel klopt ook, inclusief de beschadigingen. Originele (non-repro) steel gebruikt waarschijnlijk? Ik had al een aanmerking geplaatst over de bevestiging steel-stempelvoet.

Goed hoor! Zou je de verkoper kunnen vragen of hij ook nep-non-repro stempels op verzoek maakt? Ik heb nog wel een paar wensen! :)
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Ss stempel

Bericht door coco »

Erik je haalt fantasie en repro door elkaar denk ik, je bedoelt een repro niet fantasie stempel.

Waarschijnlijk originele (na-oorlogse?) steel inderdaad.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Ss stempel

Bericht door johan willaert »

Jan Klaassen schreef:Zie hier een quote van Abc in een ander topic:
Abc schreef:Ja dat is ook een van de redenen dat ik lid ben geworden van jullie forum
Marktplaats doet niets met meldingen over oplichtingen of verkeerd gegeven info in een advertentie etc
Nee, klopt. Deden ze dat maar. Mensen die rotzooi op marktplaats verkopen en daarmee proberen geld uit andermans zakken te slaan - die maken de hobby langzaam maar zeker kapot.

En waarom zouden ze jou wel geloven als je zegt dat het fake is en de verkoper die zegt dat het goed is niet?

Marktplaats is niet meer dan wat het woord zegt: een plaats waar je handel drijft...

Het is nog steeds tussen koper en verkoper om de waar en de prijs beoordelen...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Ss stempel

Bericht door Erik »

coco schreef:Erik je haalt fantasie en repro door elkaar denk ik, je bedoelt een repro niet fantasie stempel.
Misschien, ik bedoel een authentieke niet-fantasie non-repro namaakstempel, maar dan echt. :wink:
coco schreef:Waarschijnlijk originele (na-oorlogse?) steel inderdaad.
Al vrij snel na de oorlog, begin jaren vijftig, lijkt het mode te worden dat de steel van de stempel uitloopt naar de vorm van de stempelvoet. In plaats van dat de stempelvoet een soort 'muntje met afbeelding' is waarop de steel in de midden wordt geplaatst.
Uit exemplaren zoals bekend van kantoren uit de jaren vijftig (veelvuldig te zien in musea en dergelijke tentoonstellingen) lijkt het ook meer mode geworden in die tijd de steel te lakken in plaats van te verven, iets wat je bij vooroorlogse stempels vaker ziet (maar niet exclusief voor 'vooroorlogs')
Er is geen scherpe datum (vanaf 1948 alleen nog maar blankhouten stempels, dat zou te mooi zijn) kun je wel een tendens waarnemen waaruit je kunt afleiden dat een zwarte steel meer waarschijnlijk vooroorlogs kan zijn en een blanke steel meer waarschijnlijk na-oorlogs (lees: vanaf begin jaren '50) kan zijn. Zelfde geldt voor de bevestiging van de stempelvoet. Het is geen wet van Meten en Perzen ('meten en persen')
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Ss stempel

Bericht door Jan Klaassen »

Topic verplaatst naar de Verificatievragen.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Ss stempel

Bericht door Jan Klaassen »

johan willaert schreef: En waarom zouden ze jou wel geloven als je zegt dat het fake is en de verkoper die zegt dat het goed is niet?
Het ging mij hier eventjes niet over goed/fout van verzamelwaar in het algemeen. Maar hier op dit forum is ondertussen wel besloten dat de stempel niet goed is. En nu klaagt Abc net eerder over dat MP-verkopers nergens op worden gecontroleerd - om dan nog dezelfde dag zelf te proberen een compleet bogus-item aan de man te brengen. Vond het een beetje ironisch, laten we het dan zo zeggen.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Ss stempel

Bericht door johan willaert »

Was ook algemeen bedoeld...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Abc
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 nov 2013, 22:33
Locatie: Zuid Limburg

Re: Ss stempel

Bericht door Abc »

Jan Klaassen schreef:
johan willaert schreef: En waarom zouden ze jou wel geloven als je zegt dat het fake is en de verkoper die zegt dat het goed is niet?
Het ging mij hier eventjes niet over goed/fout van verzamelwaar in het algemeen. Maar hier op dit forum is ondertussen wel besloten dat de stempel niet goed is. En nu klaagt Abc net eerder over dat MP-verkopers nergens op worden gecontroleerd - om dan nog dezelfde dag zelf te proberen een compleet bogus-item aan de man te brengen. Vond het een beetje ironisch, laten we het dan zo zeggen.

Heb ik er dan bij staan dat het om een origineel product gaat? NEE!!!
Wat denk je dan dat ik ermee doe weggooiien? Nee
Dus vind die reactie en opmerking van je nergens op slaan
Ik had het over mensen ie erin zetten dat het om een 3de rijks artikel gaat of inzette dat het een origineel product is wat niet zo is
Heb ik allemaal niet dus snap je probleem niet
Gebruikersavatar
Abc
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 nov 2013, 22:33
Locatie: Zuid Limburg

Re: Ss stempel

Bericht door Abc »

Het bericht hierboven gelde niet voor jou johan want zie dat ik jou meegenomen heb in citaat
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Ss stempel

Bericht door davy »

Maar het is misschien wel netjes om er bij te zetten dat het 'geen' origineel is, voor er weer iemand intrapt die denkt dat het dat wel is.
De verkoper die het aan U heeft verkocht zal er ook niet uitdrukkelijk bij gezegd hebben dat het origineel is.
Gebruikersavatar
Abc
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 nov 2013, 22:33
Locatie: Zuid Limburg

Re: Ss stempel

Bericht door Abc »

davy schreef:Maar het is misschien wel netjes om er bij te zetten dat het 'geen' origineel is, voor er weer iemand intrapt die denkt dat het dat wel is.
De verkoper die het aan U heeft verkocht zal er ook niet uitdrukkelijk bij gezegd hebben dat het origineel is.

Hier geef ik je gelijk in davy maar jan had dat ook op een normale manier kunnen zeggen dan zulke berichten in me topic te plaatsen want dat gaat totaal nergens over
Bedankt voor de tip in ieder geval en heb het zowizo al aan de mensen medegedeeld die me via de mail benaderd hebben daarbij waren er al 2 die het zelf wisten en toch interesse hebben
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Ss stempel

Bericht door coco »

Om te voorkomen dat je de verkeerde mensen aanspreekt zou ik even stoppen met quoten....(dit is ook gruwelijk irritant namelijk maar dat terzijde).

Een simpele @met naam doet al wonderen :-)

@Davy, ben het helemaal eens met wat je zegt, een eventuele (onwetende) koper zal nu kunnen denken dat het origineel is.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Abc
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 nov 2013, 22:33
Locatie: Zuid Limburg

Re: Ss stempel

Bericht door Abc »

Wat mij betreft kan deze topic op slot !!!

@ coco heb dit allang vermeld aan de geintreseerde sommige weten het zelf al zoals ik ook al tegen davy zei
Plaats reactie