Gevangene outfit

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Gebruikersavatar
Kurt Meyer
Lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:51

Gevangene outfit

Bericht door Kurt Meyer »

Bij deze mijn complete outfit.
De drager is helaas niet bekend.
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Gevangene outfit

Bericht door laurens jan »

Erg indrukwekkend stuk!
matthijsdedie
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 07 mar 2013, 18:18

Re: Gevangene outfit

Bericht door matthijsdedie »

Zoals laurens zegt; het is inderdaad een erg indrukwekkend stuk!
Altijd op zoek naar duits!
Gebruikersavatar
Kurt Meyer
Lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:51

Re: Gevangene outfit

Bericht door Kurt Meyer »

Dank jullie wel!

Ja dat is het zeker!
Hopelijk komt er ooit nog uit van wie deze items geweest zijn, dat zou het helemaal interessant maken!
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Gevangene outfit

Bericht door koe op zolder »

Blijft een indrukwekkende set!
Hoe kom je er precies aan?
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Gevangene outfit

Bericht door michiel01 »

op het lint lijkt nog een nummer te staan, deze nummers zijn nog na te zoeken, ookal is een deel van de dossiers verdwenen. De lengte en opbouw van de gevangennummers, schijnt ook iets te kunnen zeggen over de locatie van opsluiting. Via http://www.its-arolsen.org/en/homepage/index.html heb ik in het verleden met succes een soortgelijk onderzoek voor het museum waar ik werk als vrijwilliger weten te beklinken. (we hebben een zelfde set geëxposeerd op het moment.)
Gebruikersavatar
Kurt Meyer
Lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:51

Re: Gevangene outfit

Bericht door Kurt Meyer »

Ja bedankt!! Heb hem gekocht op internet na een geode zoektocht en een royaal bod gedaan te hebben.

Ja hij heeft nog een nummer.
Nummer 16641 om precies te zijn.

Wel is dit nummer is meerdere kampen uitgegeven en meerdere malen en voor wel vrouw als man.
Ik heb 3 namen gekregen met dit nummer. Er staan nog stempels in maar deze kan ik niet indentificeren. Wat wel wellicht na het desbetreffende kamp zou kunnen leiden.
Gebruikersavatar
Tommes
Lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:57

Re: Gevangene outfit

Bericht door Tommes »

Wat een topstuk voor de verzameling. _/-\o_
Gezocht alles M.B.T Deventer/Schalkhaar 40-45
Gebruikersavatar
stukaf
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 19 jan 2014, 16:21

Re: Gevangene outfit

Bericht door stukaf »

stalingrad43
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 apr 2012, 13:33

Re: Gevangene outfit

Bericht door stalingrad43 »

zoals velen reageerden een topstuk ,ben zelf geen kenner op het gebied van deze items maar de vele informatie die ik over dit soort items gelezen heb geeft altijd de conclusie dat het een fake item is .
Dat het via internet gekocht is is bij dit soort items al twijfelachtig omdat dit soort items eigenlijk uit eerste hand moeten zijn dus van de drager of familie zelf en die zullen dit nooit verkopen ,ten tweede deze items zijn veel nagemaakt en soms zelfs via e bay verkocht ,dit soort items kom je alleen in musea tegen en op de particuliere markt niet en een verzamelaar zal er ook nooit afstand van doen of je moet meer dan 10.000 euro ervoor over hebben om dit soort items te kopen ,als ze er al zijn.
Heb je bij de koop documentatie en schriftelijk bewijs gekregen van een gerenommeerd instituut van originaliteit
Een Amerikaans expert in duitse militaria zei ooit tegen mij when it's to good to be true it's not true en van deze persoon heb ik ook veel geleerd betreffende militaria

Nogmaals ik ben geen kenner maar zou het zeer graag tegenkomen op de wehrmacht awards forum om echte kenners daar een oordeel over te laten geven en mocht blijken dat het origineel is wat ik betwijfel ik graag mijn beweringen intrek . :bonk:
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Gevangene outfit

Bericht door coco »

Dit uniform/pak heeft op WAF gestaan en is zonder twijfel origineel!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Gevangene outfit

Bericht door koe op zolder »

Misschien is het handig eerst uit te zoeken hoe een origineel eruit ziet voordat je een uitspraak doet op basis van theoriën van anderen.
Niet alles wat op het WAF staat is origineel..
No offense intended.
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
stukaf
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 19 jan 2014, 16:21

Re: Gevangene outfit

Bericht door stukaf »

koe op zolder schreef:Misschien is het handig eerst uit te zoeken hoe een origineel eruit ziet voordat je een uitspraak doet op basis van theoriën van anderen.
Niet alles wat op het WAF staat is origineel..
No offense intended.
+1!
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Gevangene outfit

Bericht door JimK »

stalingrad43 schreef:Heb je bij de koop documentatie en schriftelijk bewijs gekregen van een gerenommeerd instituut van originaliteit
Bij veel onder historici en leken 'gerenommeerde instituten' tref je replica's of in ieder geval twijfelachtige exemplaren aan. Daar zou ik mijn oordeel in ieder geval niet van af willen laten hangen.

Om echt een oordeel te geven zijn deze drie foto's niet voldoende, maar op basis van deze foto's ben ik er vrij zeker van dat het een origineel uniform betreft. De gebruikte stof, constructie en overige details zijn allemaal in lijn met de originelen. (ik heb zelf meerdere originele uniformen, op naam, ter vergelijk).

Mijn opmerking over het geheel is dat ik een dergelijk uniform met een waarschijnlijk zeer emotionele geschiedenis eigenlijk niet op zo'n moderne pop zou tentoonstellen. Ik zou dan eerder kiezen voor een display zonder gezicht of met een gestileerd gezicht. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Een bijzonder stuk is het zeker!

Groet Jim
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Gevangene outfit

Bericht door Jan Klaassen »

koe op zolder schreef: Niet alles wat op het WAF staat is origineel..
Dat klopt. Maar volgens mij is dit uniform daar besproken en "goedgekeurd" door mensen die er (naar eigen en andermans zeggen) veel vanaf weten.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie