US/Britse Marine rangen en emblemen?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

US/Britse Marine rangen en emblemen?

Bericht door Bas ww2 »

Hallo Verzamelaars,
Met opruimen kwam ik ze weer tegen een stel emblemen die op Koninginnedag heb gekocht, ik heb een vermoedde dat er wel paar uit de oorlog zijn.
Graag jullie expertise _/-\o_
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: US/Britse Marine rangen en emblemen?

Bericht door Jim »

Van de bovenste 3 foto's :
-The Royal Neth Navy. Vanaf de oorlog gemaakt. Ook geborduurd op vilt. Deze is de zgn Brabantse weef en laat tot mogelijk na-oorlogs.

-Reconnaissance Britse verkenners embleem. Heeft bestaan van 1941 tot 1946. Van de geborduurde titels bestaan er zeker zo'n 10 verschillende modellen en van de gedrukt versie 2 modellen.
de letters behoren echter geel te zijn. Er is een gedrukte en geborduurde versie waarvan de letters wit achtig met een oranje gloed zijn. De geborduurde versie daarvan is echter meer gebogen.
Helaas zijn er vele kopieën. Ik durf er op dit moment verder niets van te zeggen over orginaliteit.

- De blauwe strepen zijn RAF. Het lijken op oorlogs model sergeant strepen die mogelijk ingekort zijn naar kleinere na-oorlogse strepen. Wanneer na de oorlog de kleinere versie strepen zijn ingevoerd durf ik helaas niet te zeggen.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: US/Britse Marine rangen en emblemen?

Bericht door Bas ww2 »

Hallo Jim.

Bedankt voor de hulp, ik ga vandaag ook wel even rondneuzen op de beurs.
altijd opzoek naar FLAK items
Plaats reactie