"Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Haplo »

Gaat helemaal nergens om dit.
Als ze dingen willen verwijderen moeten ze al die namaak SS, fuhrer, Hj en aanverwante vlaggen en van die horloges, asbakken en andere zooi verwijderen.
Maar dat laten ze nou juist net staan.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
arie
Lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 jun 2004, 00:25
Contacteer:

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door arie »

@ Zo zie je dat ze geheel niet weten waar ze in godsnaam mee bezig ze zijn gewoon zielig en treurig tegelijk. :yes:

patrickh,Van mij worden er ook diverse advertenties in eens verwijderd.
Het was weer een tijdje voorbij en het gezeik begint weer. :full: :full:
:r Ik word er zo moe van. :bonk: :bonk: :r
Nederlandse Civiele en Militaire Collaboratie WO 2
https://www.bezetting40-45.nl/
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Kugelblitz »

Haha, zo gaan we weer een paar decennia terug, waar er nog geen internet was en je naar een beurs moest om militaria te kopen! Ben inderdaad benieuwd of deze trend zich gaat uitbreiden naar andere site's...
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door platoz »

Marktplaats is een dochteronderneming van Ebay, dus als het op Ebay al gebeurd is, dan zal Marktplaats inderdaad misschien wel volgen. Het is vrij triest om te constateren hoe snel Marktplaats nu al advertenties verwijderd. Hieruit blijkt maar weer dat men nog steeds naar de pijpen danst van dit Joodse clubje. Zodra zij zich laten horen, schiet men spontaan in een politiek-correcte linkskramp om maar niet discriminerend of racistisch te kunnen zijn. Jacco heeft inderdaad al goed verwoord wat hier niet aan deugd en hoe 99% van de mensen die deze hobby bezigen zich juist verre van extremistische opvattingen distantiëren, juist omdat zij als geen ander vaak beter weten welke verschrikkingen er tijdens de oorlog hebben plaatsgevonden. Wederom verpest het CIDI het weer voor een grote groep mensen, maar o wee als ze zelf bekritiseerd worden, dan ben je een antisemiet. Ik hoop dat het uiteindelijk zover niet komt, maar als het wel gebeurd, zal veel handel waarschijnlijk gewoon verplaatsen naar andere websites als tweedehands.nl of marktplaza.nl vermoed ik zomaar. Het is echt weer zo'n onzinnige maatregel, omdat met of zonder Marktplaats en Ebay het verhandelen van spullen toch niet tegengehouden wordt. Het zal me echter niet verbazen als het CIDI haar zin gaat krijgen... :r
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Kugelblitz »

Dit vond ik ook wel een interessante passage uit het AD:
CIDI: 'Dergelijke spullen zijn strafbaar'
Verder zou het CIDI graag zien dat Marktplaats beter in de gaten houdt of er nazi-artikelen worden aangeboden en die weert voordat ze op de site komen. 'Want dergelijke spullen zijn nou eenmaal strafbaar en moeten ter beschikking worden gesteld aan bijvoorbeeld het onderzoeksinstituut NIOD', aldus Voet.
Sinds wanneer is Duitse militaria strafbaar om te bezitten? Ik weet dat je een probleem kunt krijgen, wanneer je er mensen ongewenst mee confronteert (wat me logisch lijkt), maar het verkopen en bezitten is naar mijn weten niet strafbaar? Munitie, Mein Kampf (verkoop) etc. daargelaten.
Schitterend ook, dat ze nog even op 'subtiele' wijze hun eigen kas willen spekken door aan te geven dat al die vuile illegale nazi troep wel met open armen bij het NIOD terecht kan. _/-\o_

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
willietaria
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 20 jun 2012, 16:44

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door willietaria »

Vanavond allemaal kijken naar "Kassa" (19.05-20.00).
Gaat over verkoop van "Nazi"-artikelen.

Willem
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door coco »

Laten ze ook een serieuze verzamelaar aan het woord?
Anders is het, het kijken niet waard word er alleen maar propaganda je strot in geduwd.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door D_Dutch »

Toevallig dat ik vanmiddag een artikel las in een Engelse krant uit september 1945. Onze eigen bevrijders waren toen al verder dan dat sommigen van ons nu zijn. Het lijkt dat tegenwoordig soortgelijke artikelen als in de Telegraaf uitsluitend bedoeld zijn om mensen juist maar te laten blijven geloven dat iedere Duitser gedurende het Derde Rijk een Nazi was. Apart is wel dat de Telegraaf spreekt over Nazi's terwijl deze krant zelf de Duitsers steunde en grote financiële steun aan de NSB gaf.

Afbeelding
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door zjopske »

En ja hoor, opeens worden er advertentie`s door marktplaats verwijderd.
Als studiemateriaal is er toch niets mis mee, replica is weer een ander straatje, dat zie ik ook liever verdwijnen.

Zoals eerder aangehaald is MP een Ebay onderneming (destijds overgenomen voor ruim 200 mln.).

Ook gezien de latere ontwikkelingen (genoemd in het topic marktplaats.nl) vind ik dat het niet meer de website is waar iedereen op zit te wachten, veel te commercieel en (uiteraard) gericht op de betalende klanten. Goed, ik wel wel eens een keertje een top-advertentie gehad maar ik denk dat reclame inkomsten (banners) ook al een aardige bijdrage in de kosten leveren.

Ik denk dat ik een andere website ga gebruiken (zoals qoop.nl) die nog wel blij zijn dat je iets aanbied. Nadeel is wel dat men niet de miljoenen aan reclame budget heeft om te adverteren...
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door CollectorWo2 »

Hebben we net die zieke gedoe van zwarte pieten gehad... :bonk:
Stelletje zieke figuren zijn het,erg krom.
Ik vind dat je dit het ook dat die namaaktroep moet verwijderd worden.
Je verzameld uit historisch punt en niet voor nazigedachtes....
Vind ook dat dit tegenstrijdig is voor recht van vrijheid... :bonk:
Laatst gewijzigd door CollectorWo2 op 07 dec 2013, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Joep »

Ik snap best dat als je hele familie vergast is in de oorlog je totaal niks met nazi attributen hebt. Maar ze moeten beseffen dat het niet mogelijk is om alle nazi attributen te vernietigen om zo de geschiedenis 'te wissen'.

Ook moet niet altijd de link tussen Duitser en Nazi gelegd worden.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door earlymb »

Over een paar dagen gewoon weer advertenties plaatsen, als dit gedoe weer oud nieuws is...
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jan m »

Ik vind het eigenlijk een beetje onzin. Ik ben ervoor dat moderne nazi artikelen verwijderd moeten worden. Ik begrijp wel dat sommige mensen het schokkend vinden. Als ze dit verbieden, dan zullen ze ook alle sovjet militaria met een afbeelding van stalin erop moeten verbieden. Onder zijn leiding zijn immers ook miljoenen mensen vermoord.
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door hajos »

Net de uitzending gezien.

Lees de berichten dat marktplaats al advertenties verwijderd, waarschijnlijk om rechtszaken te voorkomen.

Ik mag dus volgens de regels (wet) geen EK2 kopen welke nog intact is met hakenkruis etc.
Een foto van Adolf al helemaal.

Heb dit vroeger best wel gedaan. Ben gestopt met Duitse medailles verzamelen maar toch was een leuke bezigheid.

Denk dat het misschien een keerpunt zal wezen in het verzamelen of het re-enacten van Duits.
Repro spullen mogen dus niet, en origineel mag dus alleen kosteloos worden aangeboden aan musea.

Het kan een stille dood sterven, maar dan hebben we het wel over een x aantal weken.
Of het is nu echt het einde, dat na marktplaats de andere advertentie sites aan de beurt zijn.


Viel me wel op dat deze mensen nooit op marktplaats komen, vooral vanwege het gebrek aan kennis over verboden obejcten te melden.
Deze is er al jaren, volgens Kassa is deze er niet.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Haplo »

Wat mij vooral opviel is dat voor alles het woordje nazi werd gebruikt.
IK vond het erg kortzichtig met een zeer groot gebrek aan draagkracht.
Mvg/Best regards, Sipke
Plaats reactie