Fout op musette bag???

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Plaats reactie
airborneandreas
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2012, 17:50

Fout op musette bag???

Bericht door airborneandreas »

Dag iedereen,
Een paar dagen geleden kocht ik online, via qmi een m36 musette bag. Twee dagen later heb ik die ontvangen, maar het viel me onmiddelijk op dat het kleine zakje, dat normaal op de linkerkant miet zitten op de rechterkant zit... Weet iemand misschien of er ook musette bags waren waardat zakje rechts zat? Mvg
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Fout op musette bag???

Bericht door Jim »

Plaats eens een foto. Dat zegt zoveel meer. Lijkt mij ook een topic voor op verificatie. Maar als het niet klopt. Dan heb ik de neiging reproductie/kopie te zeggen. Ik heb redelijk wat na-oorlogse commerciele producties gezien. Niet eens bedoelt voor reenactors. De mooiste die ik gezien heb (in Eindhoven op de markt) was een er een die langere riempjes had en zonder de M1936 suspenders gedragen kon worden. De man die hem droeg vertelde dat hij die ik meen 2008 had gekocht op de markt. Het beviel hem zo goed dat hij er later nog een wilde hebben maar toen waren ze uitverkocht. Hoewel hij geen militaria verzamelaar was wist hij dat het orginele model uit wo2 kwam. Op de riempjes na was het uiterlijk een exacte kopie.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
the ghost
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 dec 2013, 16:12

Re: Fout op musette bag???

Bericht door the ghost »

De M1936 "musette" had het kleine zakje inderdaad aan de linkerkant, bij de meeste replica's zit dat, raar genoeg, rechts!
De rugzak die Jim hier bedoelt met de lange riemen is geen musette maar waarschijnlijk de M1944 USMC-versie van de M1944 backback, die versie kon inderdaad gedragen worden door de USMC zonder hem vast te maken aan de suspenders.
Als jij een musette hebt met het kleine zakje rechts is het meer dan zeker een replica!
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Fout op musette bag???

Bericht door Jim »

the ghost schreef:De M1936 "musette" had het kleine zakje inderdaad aan de linkerkant, bij de meeste replica's zit dat, raar genoeg, rechts!
Niet dat ik er zoveel repro's bestudeerd heb. Maar als ik repro musette bag intoets op google afbeeldingen. Zie ik toch voornamelijk correct na-gemaakte musette bags. Zeker als ze voor reenactment bedoelt zijn.

the ghost schreef:De rugzak die Jim hier bedoelt met de lange riemen is geen musette maar waarschijnlijk de M1944 USMC-versie van de M1944 backback, die versie kon inderdaad gedragen worden door de USMC zonder hem vast te maken aan de suspenders.
Nee ik bedoel dus niet de M1944 combat pack. Wat is er niet duidelijk aan mijn verhaal?
Ik heb orginele musette bags en en paar repro (voor dagelijks gebruik). Ik weet dus hoe een musette bag eruit ziet.
Mijn verhaal uit mei. Is precies zoals ik het vertelde. Een commercieel aangemaakte musettebag perfecte kopie, behalve dat de riempjes lang genoeg waren om hem als rugzak te dragen.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie