aanbiedingen, tips

Over de Nationale Volksarmee, Deutsche Demokratische Republik
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: aanbiedingen, tips

Bericht door Jan Klaassen »

Tja, dat regime zat zo vastgedraaid in "Wunderwaffen" enzovoort... Wat dacht je bijvoorbeeld van de "Maus" tank - of de E100? In ontwikkeling in de laatste maanden van de oorlog, en hadden never nooit meer wat nuttigs kunnen doen. Maar dat betekent niet dat er geen goeds meer uit kwam. Op de een of de andere manier hielden ze de ontwerpstandaarden (voor de helm dan i.i.g.) wel hoog.

Het was ook weer een puntje "tegen" de DDR voor de mensen die naar zochten: veldgrijs (a la Wehrmacht) en de B/II ("Hitlers Helmet")...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: aanbiedingen, tips

Bericht door asjemenou »

Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: aanbiedingen, tips

Bericht door coco »

Die Thale B/II helm is verkocht voor 992 euro valt me eerlijk gezegd nog mee voor zo een zeldzaam stuk!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: aanbiedingen, tips

Bericht door Jan Klaassen »

coco schreef:Die Thale B/II helm is verkocht voor 992 euro valt me eerlijk gezegd nog mee voor zo een zeldzaam stuk!
Hmm, ik moet toegeven dat ik er een beetje van schrok eigenlijk. Kan ook komen omdat ik echt geen idee had hoeveel zoiets moet opbrengen, maar ook omdat het vrij moeilijk "bewijsbaar-ok" is, zeg maar... Als er nu eens één voor, zeg, €100 voorbij komt wandelen - dan zal ik 'm ook wel kopen, maar bijna een tienvoud van dat... Dan moet je wel zeker van je zaak zijn!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: aanbiedingen, tips

Bericht door coco »

Zit wel wat in, maar er zijn vast mensen die wel weten wat ze kopen en als je er vanuit gaat dat een Nederlandse helm Duits doorgebruikt (met feldgrau verf etc.) al 1000 euro doet, en een nette M42 pot met decal ook, valt me deze prijs me alles mee.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: aanbiedingen, tips

Bericht door Jan Klaassen »

Ter vergelijking: deze M54 "Kesslerbombe" ging voor €1000,99 - en die zijn wel gedocumenteerd enzovoort. Toch wat meer zekerheid... Op het MFF wordt de B/II ondertussen als "niet-ok" bestempeld, of juist als enorm koopje (voor het zeldzame geval dat je ooit bewezen krijgt dat het om een origineel gaat, wat bijna onmogelijk is...).
Bijlagen
Schermafbeelding 2013-12-16 om 16.54.05.png
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie