"Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
puck
Lid
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 dec 2011, 18:56

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door puck »

Lekkere naieve gedachtengang met je speciale vergunningen en winkels voor reanactment :bonk:
Gezocht alles van de Luchtbeschermingsdienst.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jasper J »

puck schreef:Lekkere naieve gedachtengang met je speciale vergunningen en winkels voor reanactment :bonk:
Ja wat is er mis mee dan ?Je kan misbruik nooit helemaal tegen gaan maar dat betekend niet dat je er niks aan moet doen .
Ik vind het een naieve gedachte om het maar lekker te laten lopen dat vind ik pas erg dat maakt voor mij nou juist het onderscheid tussen een serieuze verzamelaar of livinghistory man en de lui die denken dat alles maar mag en kan .
Aude Audenda
puck
Lid
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 dec 2011, 18:56

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door puck »

Tja wat is een serieuze verzamelaar die is net zo moeilijk te herkenen op Marktplaats als een neonazie of een oplichter !
Regels maken is niet zo moeilijk maar dat controleren van die regels dat gaat niet zo makelijk !
Gezocht alles van de Luchtbeschermingsdienst.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jasper J »

puck schreef:Tja wat is een serieuze verzamelaar die is net zo moeilijk te herkenen op Marktplaats als een neonazie of een oplichter !
Regels maken is niet zo moeilijk maar dat controleren van die regels dat gaat niet zo makelijk !
Als je even nadenkt weet je precies wat een seieuze verzamelaar is,nee niet alles is te controleren maar als het aantal gevallel al terug loppt het je winst je moet ergens beginnen.Ik vind het ook niet fijn maar helaas lijden meestal de goede onder de kwade.
Aude Audenda
puck
Lid
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 dec 2011, 18:56

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door puck »

Lekker verder dromen Jasper je wordt vanzelf wel een keer wakker :lol:
Gezocht alles van de Luchtbeschermingsdienst.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jasper J »

puck schreef:Lekker verder dromen Jasper je wordt vanzelf wel een keer wakker :lol:
Puck ik heb geen probleem met jou mening ,in mijn opinie vind jij gewoon dat alles mag als jij dat een fijne manier van hobby bedrijven vind dan is dat jou ding helaas verziekt die gedachte onze hobby .
In mijn opinie roep je maar wat in korte zinnen je onderbouwd niks daar ben ik wel klaar mee !
Aude Audenda
puck
Lid
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 dec 2011, 18:56

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door puck »

Jasper J schreef:
puck schreef:Lekker verder dromen Jasper je wordt vanzelf wel een keer wakker :lol:
Puck ik heb geen probleem met jou mening ,in mijn opinie vind jij gewoon dat alles mag als jij dat een fijne manier van hobby bedrijven vind dan is dat jou ding helaas verziekt die gedachte onze hobby .
In mijn opinie roep je maar wat in korte zinnen je onderbouwd niks daar ben ik wel klaar mee !
Gelukkig ben jezelf ook niet zo goed met iets te onderbouwen wel met het opleggen van wat mistige regeltjes voor verzamelaars , jammer dat jij het allemaal zo moeilijk wil maken voor reanactment met speciale vergunningen en winkels
Gezocht alles van de Luchtbeschermingsdienst.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Kugelblitz »

Rustig aan mannen, houd de hoofden koel! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
puck
Lid
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 dec 2011, 18:56

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door puck »

Kugelblitz schreef:Rustig aan mannen, houd de hoofden koel! :)
Ik zie het als een gezonde discussie tussen twee mensen met een verschillende gedachtengang .
Gezocht alles van de Luchtbeschermingsdienst.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jasper J »

Hahaha komt goed ik heb absoluut geen problemen met puck we zijn het alleen niet eens :)
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Kugelblitz »

Daar ging ik ook van uit, maar soms escaleert het voordat je er erg in hebt!
Gezonde discussies juich ik alleen maar toe! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door CollectorWo2 »

Ik heb niets over voor een vergunning om spullen te kopen..
Weer een middel voor controlfunctie van de overheid.
En extra inkomsten.
Kan je net zo goed stoppen met verzamelen.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door wvd »

Juist en wie gaat bepalen wie een vergunning krijgt en wie niet. Mensen met een verkeerde gedachtegang heb en hou je nou eenmaal in deze hobby en zal niet veel tegen te doen zijn.

Zo is het overal wel wat sommige leden van een schietclub draaien door deze verbieden we ook niet. Er is altijd wel een groep rotte appels tussen en worden de goede en kwade over een kam geschoren.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jasper J »

Ik zeg niet dat verzamelaars verguningen moeten hebben maar wel de mensen die repro verkopen ik heb zelfs maskers gezien van AH wat heeft dat voor zin wat heeft het voor zin om repro te verzamelen ?
Repro is in mijn opinie alleen nuttig voor de mensen van livinghistrory ik zie te veel rotzooi op mp koop een serieus iemand hier een ah masker?
Om beiden hobby's leuk ye houden zijn er helaas regels nodig nogmaals ik ben niet voor een algeheel verbod maar onze hobby word verziekt door bepaalde lui dat moeten we met zijn allen tegen gaan nogmaal dit is uit bittere noodzaak,je kan lekker blijven roepen ik ben er tegen enz maar als er uiteindelijk een verbod komt zijn we met zijn allen nog verder van huis keuzes maken dus.
Aude Audenda
puck
Lid
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 dec 2011, 18:56

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door puck »

Jasper ik snap je standpunt wel , maar met vergunningen werken is weer Nederlandse betutteling en daar zit niemand op te wachten zelfs de overheid niet .
Er komt geen verbod op het verzamelen van militaria , we gaan het verzamelen van kinderpostzegels ook niet verbieden omdat er wel eens een pedofiel op de postzegelclub komt. :lol:
Gezocht alles van de Luchtbeschermingsdienst.
Plaats reactie