"Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Kugelblitz »

puck schreef:Jasper ik snap je standpunt wel , maar met vergunningen werken is weer Nederlandse betutteling en daar zit niemand op te wachten zelfs de overheid niet .
Er komt geen verbod op het verzamelen van militaria , we gaan het verzamelen van kinderpostzegels ook niet verbieden omdat er wel eens een pedofiel op de postzegelclub komt. :lol:
Ik snap Jasper ook wel, alleen denk ik niet dat het zo'n vaart loopt. De Marktplaats-kwestie lijkt inmiddels alweer bekoeld en nu met de Kerstdagen etc. zullen er waarschijnlijk weinig instanties gehoor geven aan eventuele oproepen tot gesprekken etc.

Ik denk dat de discussie in Nederland nog niet dusdanig vurig is, dat het uitoefenen van onze hobby ook daadwerkelijk gevaar gaat lopen.
Het ergste scenario is dat Marktplaats niet langer toestaat zulke spullen te verkopen. Jammer, maar verder? Dan verschuift het naar een andere website of naar fora zoals het onze. Je moet je niet te gek laten maken, we moeten wel alert blijven, maar op korte termijn zullen er geen maatregelen komen die wij als verzamelaars gaan voelen.

Ik weet niet of je met vergunningen voor de verkopers van reproductie iets oplost, dan wordt dat weer een illegale handel en de leek ziet toch het verschil niet tussen origineel of repro. Dan blijft onze hobby toch een slechte naam houden, misschien wordt hij zelfs alleen maar slechter, wanneer je het koppelt aan vergunningen en verboden.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
puck
Lid
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 dec 2011, 18:56

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door puck »

Dat is mooi verwoord Kugel , ik sluit me hier geheel bij aan .
Gezocht alles van de Luchtbeschermingsdienst.
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door D_Dutch »

Marktplaats is gezwicht.

Marktplaats past regels nazispullen aan

AMSTERDAM - De regels op verkoopsite Marktplaats worden aangepast. Dat moet voorkomen dat er wordt gehandeld in illegale nazispullen. Dat heeft Marktplaats vrijdag laten weten.

In de oude voorwaarden van Marktplaats stond onder meer dat zichtbare nazisymbolen waren verboden, maar dat advertenties wel mochten wanneer de verkoper de nazitekens had afgeplakt. Straks mag ook dat niet meer. Marktplaats sprak eerder deze maand met het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) over de handel in nazivoorwerpen. Volgens het CIDI konden sommige advertenties niet door de beugel.
©De Telegraaf, 27 december 2013
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door coco »

En nu eens zien wat er van terecht komt.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jasper J »

Dus een duitse helm zonder decal mag wel?
Dus een origineel duits uniform zonder insignes mag wel?
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jasper J »

Ik zeg speurders.nl.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Fons
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 aug 2004, 23:16
Locatie: Huizen

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Fons »

coco schreef:En nu eens zien wat er van terecht komt.
Weet niet wanneer dit in gaat maar ga er maar vanuit dat alles direct verwijderd wordt wat ook maar iets met een hakenkruis te maken heeft.
In en in triest eigenlijk, wat is het volgende?
Laatst gewijzigd door Fons op 27 dec 2013, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jasper J »

Ik boycot marktplaats vanaf nu mijn account hef ik op ik ga naar speurders.nl misselijkmakend :arrow: speurders
Aude Audenda
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door coco »

Mijn spullen zijn nog niet gewist, ik wacht het wel even af.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jasper J »

Ik heb een mail gestuurd naar markplaats over mijn ongenoegen ,en ik heb mijn account verwijderd ik voeg het woord bij de daad marktplaats is een no go area voor mij :)
Aude Audenda
zero
Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 jul 2005, 13:15
Locatie: noordbergum

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door zero »

vr 27 dec 2013, 18:05


Marktplaats past regels nazispullen aan

AMSTERDAM -
De regels op verkoopsite Marktplaats worden aangepast. Dat moet voorkomen dat er wordt gehandeld in illegale nazispullen. Dat heeft Marktplaats vrijdag laten weten.
In de oude voorwaarden van Marktplaats stond onder meer dat zichtbare nazisymbolen waren verboden, maar dat advertenties wel mochten wanneer de verkoper de nazitekens had afgeplakt. Voortaan mogen ook afgeplakte objecten niet meer. „Denk bijvoorbeeld aan een nazidolk met een hakenkruis. Die mag niet worden verhandeld, ook niet als de swastika is afgeplakt. Wanneer er een swastika op staat, mag het gewoon niet”, aldus een woordvoerder.

Wat nog wel mag worden verkocht, zijn bijvoorbeeld munten en postzegels uit nazi-Duitsland, ook als er hakenkruisen of andere nazisymbolen op staan. Hetzelfde geldt voor historische films en boeken.

Marktplaats sprak eerder deze maand met het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) over de handel in nazivoorwerpen. Volgens het CIDI waren honderden advertenties „zo ontzettend duidelijk niet koosjer”. Over het toestaan van afplakken zei CIDI-directeur Esther Voet toen dat „zo'n plakkertje natuurlijk het eerste is dat een koper weghaalt.”

Het CIDI had uitspraken van rechters over de verkoop van nazispullen aan Marktplaats gegeven. Juristen van de site hebben de vonnissen bestudeerd en nu zijn de regels dus veranderd.

Het CIDI is tevreden over het besluit van Marktplaats. Directeur Voet noemt de stap „echt een goede vooruitgang. We zijn er heel blij mee dat ze de regels aanscherpen. Dit is bemoedigend.”

Bron Telegraaf.nl

nog even en ze bepalen ook nog wat we dagelijks moeten doen
Lieve mensen ga ook eens naar de site van onze engeltje
http://www.bieuwkjemaaike.vlindersite.nl
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door michiel01 »

In de oude voorwaarden van Marktplaats stond onder meer dat zichtbare nazisymbolen waren verboden, maar dat advertenties wel mochten wanneer de verkoper de nazitekens had afgeplakt. Voortaan mogen ook afgeplakte objecten niet meer. „Denk bijvoorbeeld aan een nazidolk met een hakenkruis. Die mag niet worden verhandeld, ook niet als de swastika is afgeplakt. Wanneer er een swastika op staat, mag het gewoon niet”, aldus een woordvoerder.

Wat nog wel mag worden verkocht, zijn bijvoorbeeld munten en postzegels uit nazi-Duitsland, ook als er hakenkruisen of andere nazisymbolen op staan. Hetzelfde geldt voor historische films en boeken.
hoezo we meten met 2 maten??
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jasper J »

Iemand trouwens een idee op welke sites ik nog meer mijn spullen kan aanbieden lijkend op marktplaats?
Aude Audenda
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door panzer lehr »

Op Militaria321. :)
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Fahnenjunker »

Een postzegel met een swastika mag wel maar een dolk met swastika niet? Gaat het hier nu om het object of het symbool? Snappen ze het zelf wel?
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Plaats reactie