"Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door earlymb »

Marktplaats doet dit alleen om eventuele schadeclaims van die malloten af te kunnen wimpelen. Gebruik gewoon verzamelaarstermen in je advertentie ('M35 helm, double decal') en zorg dat er geen kruisje op de foto staat, en er is niets aan de hand. De simpelen van geest denken dat ze een mooie overwinning behaald hebben; laat ze vooral in die waan...
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door sobel »

Jasper J schreef:
sobel schreef:Het lijkt me niet onder smaad vallen. Ik denk tevens dat je het je onnodig veel aantrekt. Je zegt dat je/jullie worden weggezet als een stel nazi's/schaamteloze personen, het nieuwsbericht spreekt echter van enkele honderden advertenties die niet koosjer zouden zijn. Van de duizenden advertenties is dat natuurlijk een schijntje. Het is spijtig dat daardoor de handel verboden moet worden maar ik heb het idee dat je je onnodig laat meeslepen door het bericht. Daarnaast is het - zoals ik in het vorige bericht al zei - alleen maar prima voor marktplaats als er een honderdtal adverteerders weg gaan die duitse wo2 artikelen plaatsen. Dat is immers de bedoeling.
De uitlatingen van de mevrouw van het CIDI kunnen daar zeker wel ondervallen ,ik zal ze niet herhalen maar dit komt onze goede naam niet ten goede,ik trek het me aan omdat het mij direct raakt.We kunnen wel zeggen het waait wel over maar dat doet het dus absoluut niet,straks komen andere site's ook netjes aan de beurt zoals het wo2 forum enz,uiteindelijk resultaat een verbod op wo2 Duitse items.
Ik vind dat je nogal overdrijft, ik ga er van uit dat dit laatste niet helemaal serieus is
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jasper J »

Sobel ieder zijn mening onderschat de macht van organisaties als het CIDI niet,ze zullen het vast niet bij marktplaats houden ze hebben het niet op ons zoveel is wel duidelijk.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door platoz »

Het blijkt maar weer eens..... Modbreak: we houden het forum graag voor ieder aantrekkelijk. Graag daarom op de (toon van) de woorden letten - ook, als de discussie hoog oploopt. JK De enige conclusie die ik uit deze berichtgeving kan trekken. Wat is het triest dat Marktplaats alsnog door de knieën gaat voor dit clubje anachronisten. Natuurlijk zijn er nog altijd alternatieven waar we onze spullen kunnen verkopen, maar het is een principe-kwestie en een vorm van hypocrisie dat we eigenlijk niet meer welkom zijn op Marktplaats. Zoals eerder aangegeven, mogen Soviet/communistische items dan wel?

Het CIDI laat als spreekbuis voor de Joodse gemeenschap wederom zien dat het weinig vertrouwen heeft in de mens.

Nothing much has changed...
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
48rmc
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 14 sep 2010, 19:32

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door 48rmc »

Lang leven het betuttelende Nederlandse gedachtegoed met zijn hypocriete zienswijze, wat een stelletje minkukels zijn het bij Kassa dat ze zich zo laten inpakken, door twee bedweters, het lijkt wel of we in de NS tijd zitten de manier waarop we worden aangepakt!!!!! Dacht altijd dat Nederland democratie hoog in het vaandel had staan,...nee dus dank aan CIDI en andere linkse "pacifisten" die Nederland rijk is :r
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Bas ww2 »

Het kan dan linkse journalistiek zijn maar let ervooral op dat je niet te rechts wordt, want dan speel je ze juist in de kaart!
altijd opzoek naar FLAK items
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jan m »

Ik kwam een advertentie op marktplaats met de volgende titel: H.Vpfl zak 1943 "CIDI vriendelijk gecencureerd ;-)
en tekst:Duitse verplegingszak uit 1943 met 'gehaakte kruis',

speciaal voor 'onze' CIDI vrinden gecensureerd.
op naar de volgende uitbuiterij!!

Ahum...foto is bewerkt ;-) voor de juiste afbeelding stuurt u mij
maar een mailtje

Iemand van het forum? :lol:
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Bas ww2 »

Zeer origineel!
altijd opzoek naar FLAK items
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door CollectorWo2 »

Ik kwam deze reactie tegen op marktplaats.
Bijlagen
Naamloos.jpg
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jasper J »

Daar is ie dan smaad :P .
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Bas ww2 »

vraag me af hoelang dat erop blijft
altijd opzoek naar FLAK items
48rmc
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 14 sep 2010, 19:32

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door 48rmc »

Bas ww2 schreef:Het kan dan linkse journalistiek zijn maar let ervooral op dat je niet te rechts wordt, want dan speel je ze juist in de kaart!
Lijkt me van niet Bas, rechts ben ik niet, en zal het ook nooit worden, maar van dit soort vergaande bemoeienissen, wat ik wel en niet mag verzamelen, word ik op zijn zachts gezegd een beetje onpasselijk van. Het lijkt wel of ik me bezig houdt met criminele zaken, kom op zeg, zometeen moeten we collectief over onze nek gaan bij het zien van een hakenkruis zeker???? Wat een verkrampte maatschappij volgens mij leidt dit namelijk tot extremisme iets waar ik niet op zit te wachten. Gelukkig leven we in een democratisch land, echter dan moeten we hier ook naar leven, en ons niet door een linkse of rechtse minderheid laten beteugelen.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jasper J »

Maak je niet druk, vuurwerk, bepaalde militaria,zwarte piet is straks allemaal verboden ,de burger bepaald zelf niets meer.
Roken en drinken maken ze onbetaalbaar en er komt vast ook nog wel een snack tax want het is veel te ongezond dat bepalen de staat en een aantal grote organisaties graag voor je , en dan roepen dat andere landen onvrij zijn bah.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door hajos »

Denk dat het grote probleem is dat men vergeten is te handhaven.
Voor de komt van internet hoefde je niet te proberen met 30 april een duitse medaille aan te bieden, deze werd door de politie in beslag genomen of je mocht 'm houden maar niet in het zicht verkopen.(oogje dicht knijpen)

Door het internet en de verkoopsite's zoals Ebay en later marktplaats is dat verwaterd.
Maar officieel heeft het nooit gemogen, alleen zoals de duitsers het noemen gedenazificeerd.

Dat betekend dat de verzamelaars die Duits verzamelen weer aangewezen zijn op hun contacten en beursen zoals het ook gebeurde voor de komst van internet.
Is erg vervelend, maar geen grote ramp.
Het CIDI heeft een wet naar boven gehaald die al jaren niet gehandhaafd is, maar wel geldig is.

Zelfde verhaal is bijv. een buren ruzie in katwijk oid. een Huis isal 30 jaar bewoond, altijd belasting rioolrecht etc betaald. Nieuwe eigenaar raakt in onmin met buurman over een kliko. Buurman weet dat het officieel geen woonhuis is want de gevel is 50cm te kort en het officieel een garage. Meld het aan de gemeente en de jongen is de sjaak, moet het huis(nu garage) binnen x tijd ontruimen en al het sanitair etc verwijden en terug brengen naar garagebox.

Buurman tipt de gemeente dat er iemand de wet overtreed omdat er wat gebeurt dat hem niet zint, en gemeente kan niet anders dan handhaven.
CIDI tipt Marktplaats dat er een wet (die al jaren niet word nageleefd) is dit AL het niet gedenazificeerde spul in Nederland verbied, tenzij bij officiële verzamelaars(musea) en dat er zeker geen handel in gedreven mag worden.

Nu kan je heel erg boos worden, wat je goed recht is. Maar betekend dat je nu weet waar je aan toe bent, en je andere paden moet gaan bewandelen om je verzameling uit te breiden.

Heb je het spul gekocht om er geld mee te verdienen, tja,... Dat was nou net de reden van die wet ooit.Dus ben je aangewezen op beursen.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door CollectorWo2 »

Hajos,zoals je dit zo formuleerd dan mogen de beurzen dit toch ook niet meer verkopen hier?
Alleen zonder kruis dan heeft het voor mij geen verzamelwaarde meer en kan je net zo goed stoppen.
1 ding het zal een zwarte markt worden erdoor.
Plaats reactie