Opmerking: Gaat dit forum achteruit?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Stijn schreef:Ja, het forum is achteruit gegaan naar mijn mening.
Er komen steeds meer nieuwe leden die weinig kennis van zaken hebben en steeds als argument gebruiken dat de beginnende verzamelaar ook een kans moet krijgen. Toen ik begon met verzamelen (zo'n ruwe 10 jaar geleden als 8 jarige was dit medium (de computer) er nog niet (althans voor mij, maar volgens mij voor de meeste niet),
Om het te nuanceren concludeer ik dan net als Die andere Timo en Adrian dat het hier om het verzamel en marktplaats gedeelte gaat.
Stijn schreef:Ik ben gaan leren van materiaal en dergelijke door naar beurzen te gaan en spullen te kopen en met de juiste mensen in aanraking te komen.
Wat niet automatisch betekent dat dit voor iedereen de meest voor de hand liggende leerschool is. Hoewel het ervaren van verzamelen misschien de beste manier is - dat laat ik in het midden - wordt het internet gezien als drempelverlaging, zeker voor jonge mensen. Deze potentiële verzamelaars komen proeven en zijn in feite newbies, maar dat kun je ze dus niet kwalijk nemen. Zeker in de hoedanigheid als publiek forum niet.
Stijn schreef:Er komen steeds meer mensen naar dit forum die zomaar willen meepraten
Een van de functies van een publiek forum.
Stijn schreef:en zoals Roel al eerder op pagina 1 schreef, overbodige informatie toevoegen. Ik wil daarmee niet zeggen dat alles wat ik schrijf bonafide is, maar ik mag toch wel zeggen dat ik door mijn interesse al heel wat beleefd heb en geleerd heb van allerlei.
Jij verschilt daarmee van de "average newbie", die inderdaad nog niets of niet veel weet en daardoor onbedoeld/onbewust voor jou overbodige informatie post. Net zoals ook in een bibliotheek niet alle boeken voor jou even aantrekkelijk zijn en je ook niet alle muziek mooi vindt die er bestaat.
Stijn schreef:Daarom erger ik mij eraan als mensen dus letterlijk op berichten inhaken zonder dat ze iets aan het geheel toevoegen. Ook vind ik dat veel beginnende verzamelaars er maar op los kletsen.
Die ergernis is terecht en valide. Evenwel kun je, wanneer je je verplaatst in die newbie, je voorstellen dat die persoon dat doet. Zo was jij in principe ook toen je net begon. Ze willen graag contact maken met "de verzamelaar" en dat resulteert dus in wat overbodige interactie.

Probeer dan je ergernis zodanig te focussen dat je kort uitlegt dat dit het topic verstoort en nodig hem of haar uit voor een centraal topic met een meer algemene inhoud? Leg eventueel uit of verwijs naar een topic of site waar de uitleg staat? I don't know? Ik ben tenslotte zelf geen verzamelaar, maar misschien kunen we iets met dit idee of heb je zelf een idee hoe we je ergernis kunnen oplossen. Want dit is het centrale probleem! En het is op te lossen!
Stijn schreef:Ik vind: Als je het allemaal echt meent en wilt moet je geld uitgeven aan wat je wil hebben, en niet telkens zeuren dat je zo weinig geld hebt om iets echt moois van te kopen.
Wat je dan ook gewoon kunt beargumenteren op de momenten dat je je hieraan irriteert, per pb, of een algemeen topic oid? Eventueel kun je ook dergelijke posts negeren of maak een melding bij een moderator wanneer hierdoor een topic verziekt wordt. Vaak is het bericht gewoon nog niet onder de expliciete aandacht van een moderator of mijzelf geweest. Vooral in het verzamelaar-deel lees ik weinig mee!
Stijn schreef:Ook vind ik dat het met het taalgebruik vaak niet zo nouw wordt genomen. Er zijn berichten te vinden die bestaan uit totaal onzamenhangende zinnen zonder hoofdletters, punten en andere leestekens.
Ergens anders in dit topic lees ik juist het tegenovergestelde. In de forumregels is hier eea over opgenomen en we doen ons best om iedereen hier op te wijzen. Maar als je echt het forum achteruit wilt zien lopen moet je moderators hebben die op elke spelfout gaan letten. Wat wij doen is vaak niet altijd even zichtbaar. Mensen worden per pb op een vriendelijke wijze en zonder publiekelijk aan de schandpaal genageld te worden opgeroepen iets aan het schrijven te doen. Wanneer die aandacht verslapt wordt opnieuw een pb gestuurd. Heel soms spreken we ook publiekelijk aan en dat is dan wat jij wel ziet en de indruk krijgt dat er te weinig aan gedaan wordt. Het is een middenweg die we lopen, tussen overmoderatie, opressie en de schrijfkunst.
Stijn schreef:Zo, nu vind ik dat ik mijn punt wel gemaakt heb.
Als iemand iets op mijn bericht tegen heeft, dan wendt hij/zij zich maar tot mijn advocaat.
Now you're just showing off :)
Stijn schreef:Met vriendelijke groet aan alle oprechte verzamelaars die mijn bericht lezen,

Stijn
Ondanks dat je mij niet groet, toch wel mijn groeten ;)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Tot zover bekend bij mij is dit het beste forum. Alvast mijn complimenten.

Trouwens. Ik heb nog nooit dit argument gezien:
Er komen steeds meer nieuwe leden die weinig kennis van zaken hebben en steeds als argument gebruiken dat de beginnende verzamelaar ook een kans moet krijgen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Dit is de eerste keer dat ik naar deze topic kijk, sinds ik terug van reis ben, ik wist niet dat er in het algemeen zoveel ontevredenheden zijn :| . Persoonlijk vind ik dat er niet echt iets mis is met het forum, behalve dat de verzamelsectie te vol zit, over één onderwerp word er soms zeer veel uitgeweken, naar wel 4-5 pagina's. Zijn sommigen niet een beetje aan het overdrijven?
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

een forum is zo goed als de mensen die er aan mee doen. Als de kwaliteit van het forum achteruit gaat is dat eigenlijk onze eigen schuld.

Over uitwijden gesproken.. dit gaat ook al een aantal pagina's door zo
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

paulstolk schreef: Over uitwijden gesproken.. dit gaat ook al een aantal pagina's door zo
dat maakt niet uit
het is een goed onderwerp
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Anzac16 schreef:
paulstolk schreef: Over uitwijden gesproken.. dit gaat ook al een aantal pagina's door zo
dat maakt niet uit
het is een goed onderwerp
mij maakt het ook niets uit. Ik vind persoonlijk het forum prima zo. Ik denk dat de mensen die lange discussies houden in de verschillende topics hun onderwerp ook goed vinden.

Als forumlid hoef je je niet met alle discussies te bemoeien natuurlijk.
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

helemaal mee eens
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Anzac16 schreef:helemaal mee eens
dus waar "zeuren" we over? 8) :wink:
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

Dont ask me 8)
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Nu zijn jullie weer zo verloren posts aan het schrijven, en dat irriteerd mij eigelijk ook wel een beetje aan dit forum, idem dito voor dat ge-LOL
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Dat kan inderdaad vaak storend zijn in niet-babbelbox topics
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Trouwens ook nog een gulden tip, waar bijzonder veel aankaarters van het verlagend niveau zich schuldig aan maken: Lees wat er in de vorige posts is gezegd! Begrijp je een bericht niet, vraag dan om uitleg en ga er niet op een sarcastische wijze verder op in.
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Is het jullie ook niet opgevallen dat members zoals skylighter en Tim niet meer op het forum zitten :(
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

gilles schreef:Is het jullie ook niet opgevallen dat members zoals skylighter en Tim niet meer op het forum zitten :(
ik weet niet wie het zijn, maar zal vast en zeker voor een deel aan de vakantie liggen. Ik zit nu precies 5 weken op het forum, dus.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Ik denk dat Tim en Skylighter op reis zijn, ze komen beide ook al een week niet meer op msn.
@Dodo, jouw aantal posts zijn wat enorm! 5 weken, 900 en nog posts en 25 posts per dag (ga jij ooit van je computer? :P
Plaats reactie