"Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door hajos »

Misschien slappe uitspraak maar er is iets als president werking. Verkeerd gespeld denk ik maar toch.
Dit houd in dat juristen en rechters de wet hebben geïnterpreteerd/uitgelegd en doen daar een uitspraak over.
Andere rechtbanken gebruiken dit bij andere zaken als referentie.

Dus als iets door de ene rechtbank als ontoelaatbaar gezien word moet een hogere rechtbank dit herroepen of bevestigen.

Dus als nazi symbolen als aanstootgevende items gezien word door een rechter is er een uitspraak waar men op terug kan vallen zonder dat het expliciet in de wet hoeft te staan. Tenzij een hogere rechtbank dit verwerpt.

Ergo. Als er ooit een uitspraak geweest is en die is er over messen met hakenkruisen dat deze aanstootgevend zijn zal dit als bewijs gebruikt worden in andere rechtszaken.

Als ze denken dat de rechter ook zo zal denken over materiaal wat tijdens wo2in Duitsland gefabriceerd is zullen ze die ene uitspraak als bewijs aanvoeren.

Echter marktplaats kaat het niet tot een rechtszaak komen dus we zullen niet weten of dat echt zo is. Masr niemand durft de uitdaging aan.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
puck
Lid
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 dec 2011, 18:56

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door puck »

Ondertussen gaat de verkoop gewoon door op Marktplaats en Ebay dus er is nog niets aan de hand .
Tenslotte je kan wel een wet opleggen maar laten uitvoeren is een ander verhaal .
Gezocht alles van de Luchtbeschermingsdienst.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door wvd »

johan willaert schreef:Dat een 'bedrijf' als MP eigen regels maakt en laat naleven is hun goed recht. Net zoals de beheerders van dit forum kunnen beslissen wat er wel en niet gepost mag worden...
Dit klopt het zijn hun regels net als we hier regels hebben. Helaas niks tegen te doen dus accepteren we het gewoon.
johan willaert schreef: Ik ben alleen verbaasd hoe verbolgen hier gereageerd wordt op het niet meer mogen aanbieden van items op MP...
Ik had nooit kunnen denken dat het zo'n grote bron van origineel en zeldzaam Duits spul was?
Mp is ook geen walhalla voor originele spullen 90% is troep een hoop oplichters daar nog tussen. Nee voor serieuze zaken moet je er zeker niet zijn in de 14 jaar die ik nu serieus verzamel heb ik er misschien een hand vol item's gevonden.
Voor de hobby zoek je gewoon op fora bij dealers en beurzen ja is misschien duurder maar goed de hobby kost geld.
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door hajos »

puck schreef:Ondertussen gaat de verkoop gewoon door op Marktplaats en Ebay dus er is nog niets aan de hand .
Tenslotte je kan wel een wet opleggen maar laten uitvoeren is een ander verhaal .
Klopt zit voor de gein de site van de graaf te kijken en meld vandaag dat er weer heel veel paginas op het zoek resultaat nazi. Speurders en 2de hands.nl zijn nazi vrij meld hij trots.

Dus hij houd het in de gaten.

En zoals iemand hierboven schreef verzamel items komen van beurzen en veilingen af. Niet van advertenties met het steekwoord nazi.
Denk persoonlijk dat je een verkoper die iets aanbied als nazivlag ipv rijksvlag duits wo2 niet echt serieus moet nemen.
Er word nadruk gelegd op het nazi gedeelte en niet om waar het gaat het object .

Ach meneer de Graaf is van de straat laat ik het zo maar zeggen.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
48rmc
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 14 sep 2010, 19:32

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door 48rmc »

johan willaert schreef:Dat een 'bedrijf' als MP eigen regels maakt en laat naleven is hun goed recht. Net zoals de beheerders van dit forum kunnen beslissen wat er wel en niet gepost mag worden...

Ik ben alleen verbaasd hoe verbolgen hier gereageerd wordt op het niet meer mogen aanbieden van items op MP...
Ik had nooit kunnen denken dat het zo'n grote bron van origineel en zeldzaam Duits spul was?
Neem aan dat de ondertoon tav de originaliteit hetgeen wat wordt aangeboden op Marktplaats sarcastisch bedoeld is??? Eerlijk gezegd er wordt altijd volop gekankerd op Marktplaats door de verzamel community, maar anderzijds wordt door dezelfde groep van alles geplaatst en verkocht,.......vreemd!!!! In al de jaren dat ik rondsnuffel heb ik toch redelijk wat leuke zaken kunnen kopen, uiteraard troep ligt er ook tussen, maar dit vind je overal zelfs bij de grote jongens/dealers. Sorry ik dacht ik zal het wat nuanceren :wink:
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jasper J »

48rmc schreef:
johan willaert schreef:Dat een 'bedrijf' als MP eigen regels maakt en laat naleven is hun goed recht. Net zoals de beheerders van dit forum kunnen beslissen wat er wel en niet gepost mag worden...

Ik ben alleen verbaasd hoe verbolgen hier gereageerd wordt op het niet meer mogen aanbieden van items op MP...
Ik had nooit kunnen denken dat het zo'n grote bron van origineel en zeldzaam Duits spul was?
Neem aan dat de ondertoon tav de originaliteit hetgeen wat wordt aangeboden op Marktplaats sarcastisch bedoeld is??? Eerlijk gezegd er wordt altijd volop gekankerd op Marktplaats door de verzamel community, maar anderzijds wordt door dezelfde groep van alles geplaatst en verkocht,.......vreemd!!!! In al de jaren dat ik rondsnuffel heb ik toch redelijk wat leuke zaken kunnen kopen, uiteraard troep ligt er ook tussen, maar dit vind je overal zelfs bij de grote jongens/dealers. Sorry ik dacht ik zal het wat nuanceren :wink:
Gekankerd vind ik niet echt een juiste woordkeuze voor een forum maar dat daar gelaten gaat het daar geen eens om het gaat om het principe .
Ja je word er soms inderdaad ziek van al die repro troep die er tussen zit mede daardoor speelt deze kwestie nu.
Aude Audenda
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door johan willaert »

Was natuurlijk sarcastisch bedoeld en ik weet ook wel dat je af en toe wel leuk spul op MP kan vinden...

Maar de vraag is of je voor de echte superstukken op MP terecht kunt en als MP niet meer bestaat, of je dan minder leuke dingen voor de collectie gaat vinden...
29th Let's Go!!!!!
Belvedere
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 jun 2012, 14:00

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Belvedere »

Er staat een hoop troep op MP, maar toch staan er ook geregeld interessante spullen op... al is het even zoeken tussen alle troep.

Ook zie je nog wel eens spullen verschijnen die bijvoorbeeld van een huisuitruiming komen, ik zag een paar maand terug een mooie originele m35 helm die voor 25 euro werd aangeboden door een leek :+
48rmc
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 14 sep 2010, 19:32

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door 48rmc »

johan willaert schreef:Was natuurlijk sarcastisch bedoeld en ik weet ook wel dat je af en toe wel leuk spul op MP kan vinden...

Maar de vraag is of je voor de echte superstukken op MP terecht kunt en als MP niet meer bestaat, of je dan minder leuke dingen voor de collectie gaat vinden...
Welke site op het internet garandeert de kans op het vinden van echte topstukken dan?,...ikzelf heb geen idee???,....of je moet de hoofdprijs willen betalen en dan nog is het uitkijken geblazen,.....nee je aanname was aanvankelijk gericht met de veronderstelling dat op Marktplaats met name troep wordt aangeboden hetgeen volgens mij niet juist is. Een topstuk wordt niet alleen getypeerd door de uniciteit van het item zelf, maar ook door de manier waarop het wordt verkregen, de prijs kan hierbij een rol spelen, alsmede de geschiedenis die bij het voorwerp hoort, je begrijpt het al, topstuk is een subjectief begrip, wat voor jou top is, is voor mij gewoontjes of visa versa :wink: Maar gelukkig de wereld zal niet vergaan nu Marktplaats zich heeft teruggetrokken er zijn nog legio mogelijkheden te over om aan je spullen te komen :cheer:

Jasper volgens bij staat het woord gewoon in de Dikke van Dale dus wat is het probleem???
Laatst gewijzigd door 48rmc op 01 jan 2014, 16:02, 3 keer totaal gewijzigd.
48rmc
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 14 sep 2010, 19:32

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door 48rmc »

Belvedere schreef:Er staat een hoop troep op MP, maar toch staan er ook geregeld interessante spullen op... al is het even zoeken tussen alle troep.

Ook zie je nog wel eens spullen verschijnen die bijvoorbeeld van een huisuitruiming komen, ik zag een paar maand terug een mooie originele m35 helm die voor 25 euro werd aangeboden door een leek :+
Tja volgens mij heeft het zoeken juist zo z'n charme stel voor dat je binnen een jaar klaar bent met verzamelen,...weg hobby :lol:
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jasper J »

48rmc schreef:
johan willaert schreef:Was natuurlijk sarcastisch bedoeld en ik weet ook wel dat je af en toe wel leuk spul op MP kan vinden...

Maar de vraag is of je voor de echte superstukken op MP terecht kunt en als MP niet meer bestaat, of je dan minder leuke dingen voor de collectie gaat vinden...
Welke site op het internet garandeert de kans op het vinden van echte topstukken dan?,...ikzelf heb geen idee???,....of je moet de hoofdprijs willen betalen en dan nog is het uitkijken geblazen,.....nee je aanname was aanvankelijk gericht met de veronderstelling dat op Marktplaats met name troep wordt aangeboden hetgeen volgens mij niet juist is. Een topstuk wordt niet alleen getypeerd door de uniciteit van het item zelf, maar ook door de manier waarop het wordt verkregen, de prijs kan hierbij een rol spelen, alsmede de geschiedenis die bij het voorwerp hoort, je begrijpt het al, topstuk is een subjectief begrip, wat voor jou top is, is voor mij gewoontjes of visa versa :wink: Maar gelukkig de wereld zal niet vergaan nu Marktplaats zich heeft teruggetrokken er zijn nog legio mogelijkheden te over om aan je spullen te komen :cheer:

Jasper volgens bij staat het woord gewoon in de Dikke van Dale dus wat is het probleem???
Denk je dat ik niet weet dat het woord in de dikke staat?
Ik vind het gewoon een rotwoord en niet thuishoren op een forum dat is alles als jij het wel gebruikt dan is dat jou keuze verder natuurlijk niets persoonlijks tegen jou :)
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Kugelblitz »

Laten we niet te ver afdwalen heren, 'kankeren' staat inderdaad in de Van Dale, maar heeft niet dezelfde lading als de krachtterm met dezelfde ziekte. Hoe dan ook, laten we weer on-topic gaan en ons bezighouden met Marktplaats, voor zover die kwestie nog niet besloten is. :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Bas ww2 »

Ik snap de discussie, maar ik vind een item als dit gewoon te ver gaan:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
altijd opzoek naar FLAK items
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door CollectorWo2 »

Wat is er zo erg aan een helm met een kogelgat?
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Edgar »

Inderdaad, wat een onzin. Zulke items zijn gewoon een indrukwekkend stukje geschiedenis. Echter deze helm lijkt me een naoorlogs ding gezien de verf en de rand.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie