"Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Pat-ton
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 feb 2007, 11:38

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Pat-ton »

noemen ze dat geen kudde instinct?
Gebruikersavatar
ike75
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:13

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door ike75 »

Het is vandaag weer raak op mp. Zelf een advertentie met een Nederlandse mantel en helm is aanstootgevend en werd verwijderd. Zijn ze dom of ongeletterd. Ik begin het me steeds vaker aftevragen.
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door hajos »

Nu snap ik dat wel, probleem heb ik ook dat als ik in nederlands uniform loop 90% van de mensen dat ziet als duits.
Heeft meer met geen geschiedenis en uniform kennis te maken dan iets anders.

Veldgrijs dus duits,.....want we liepen in 1939 toch ook in Battle dress en met Lee-enfields....
Zucht.
Laatst gewijzigd door hajos op 05 jan 2014, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
Pat-ton
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 feb 2007, 11:38

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Pat-ton »

Het komt er dan op neer dat mensen (marktplaats) die niet weten waar ze mee bezig zijn of waar ze op moeten letten "bepalen" wat in hun "kennis (onkunde)" wel en niet mag. Anders voorbeeld wat ik aangaf met onklaar gemaakte geweren met certificaat. Deze worden ook vrolijk verwijderd.

Gelukkig ben ik qua verzamelen niet afhankelijk van marktplaats. Je had er soms wel leuke zaken op staan maar het grootste gedeelte is toch rotzooi. Echt mooie spullen vind je toch meer bij handelaren die er hun brood mee verdienen. Mijn ervaring met bestellen vanuit Duitsland voorbeeld (Klaus Butschek) is ook prima. Bestellen, betalen en binnen 2 a 3 dagen de spullen in huis.
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door LDO »

Volksmenner en aanvechter van burgerrechten Graaff is het nu helemaal zat met ons!
En met Marktplaats!
Ze zeggen Ja maar doen Niets!

https://wo2.sharepoint.com/Pages/Dossie ... laats.aspx

Nou mijnheer Graaff, welkom in het leed dat Marktplaats heet.
Ik heb vele malen grote brieven geschreven over verkopers of kopers die de boel aan het flessen waren maar daar deden ze nooit veel meer aan dan een bedankbriefje sturen en naar regels verwijzen, dus ik deel uw frustratie.
Maar om nu zelfs Holocaustdag voor uw kromme kar te gaan spannen omdat uw ideeën niet willen landen, ik kan geen ander woord als pathetisch bedenken.
En nog en passant even verzamelaars voor drugsgebruiker en nazi uitmaken.
Want als u maar alles hard en vaak brult, dan blijft er vanzelf wat hangen.
Kon u dat misbaksel van een namaak SS jas waar u zo over uitglijdt maar even aantrekken, dan zou iedereen vast wel luisteren naar u.
Waren we maar van die totaal zieke democratie af, mijnheer Graaf.
U en uw vrienden uit de tijd van het radencommunisme zouden wel raad weten met ons en Marktplaats!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jan Klaassen »

Het is wel een grote simpele hoop onzin hoor, wat die Graaf daar verkondigt.

"Wie zijn er tegen?
-de heer Graaff
-CiDi
-Voorzitter van Internationaal Comité Dachau (tevens advocaat)
-Europese Federatie van Verzetsorganisaties
-de Joodse gemeenschap
-Bond van Antifascisten"

Tja, wat zullen we daar eens van zeggen? Hoe veel neutrale toeschouwers zitten daar tussen? Euh... Geen? Precies. Vind het niet gek dat het dan overkomt dat alle neuzen dezelfde kant opstaan. Vraag eens op straat - of nog beter, aan mensen die weten hoe de vork in de steel zit (verzamelaars, handelaars, historici).

En dan die kranten... Ik moest wel lachen dat "Arthur Graaff" (die dus, als een soort Caesar, ook nog over zichzelf schrijft in de 3e persoon) van die ongeveer 25 kranten alleen de grootsten noemt, en dat dat dan nog steeds kleintjes zijn. Geeft maar weer aan wat de nieuwswaarde van deze onzin is.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
neluz
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2014, 15:21

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door neluz »

Hallo,

Soms slaan mensen teveel door in het idee dat wij nazie zijn, omdat we interesse hebben in Duitse militaria.
Ik spaar eigenlijk alleen medailles en helmen uit de tweede en ook eerste wereldoorlog, als mensen bij mij en m'n vriendin binnen komen kijken sommige met afschuw en moet ik mijzelf gaan verdedigen :bonk: !!!!

Begrijp mij niet verkeerd, maar met geweren pistolen en dolken, bajonetten, kan ik het mij nog best voorstellen.
Een goede jeugdvriend had ook een lange tijd een verzameling van de eerste wereldoorlog, zijn zoontje had stiekem zijn butcher bajonet meegenomen en ruzie gekregen op school.........vul de rest zelf maar in :cry:

Maar al met al moeten mensen niet zo snel een oordeel hebben over ons verzamelaar.
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door LDO »

Jan Klaassen schreef: En dan die kranten... Ik moest wel lachen dat "Arthur Graaff" (die dus, als een soort Caesar, ook nog over zichzelf schrijft in de 3e persoon) van die ongeveer 25 kranten alleen de grootsten noemt, en dat dat dan nog steeds kleintjes zijn. Geeft maar weer aan wat de nieuwswaarde van deze onzin is.
:lol:
Ik zit eigenlijk te wachten tot hij schrijft: Wij, Arthur Graaff...
Hij heeft zijn stukje kopij gedupliceerd en precies op vrijdag, de dag dat de meeste onzin in de media verschijnt, ingeleverd bij één media-magnaat.
En dus verschijnt het 25 keer in het lokale leugenaartje van wat Noord-Hollandse plaatsjes.
Want er is verder niks gebeurd en vuil gooien verkoopt.
En maar schermen met jurist Spong.
2 minuten op tv geweest met verkeerd uitgelegde jurisprudentie en hij blijft hem maar naar voren duwen...
Stel demagogen... :full:
Belvedere
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 jun 2012, 14:00

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Belvedere »

Hij neemt zichzelf wel erg serieus met zijn een amateuristische .tk site.
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Bas ww2 »

Als je dan iets tegen nazisme ect. hebt pak dan eerst die Franse komiek/neonazi aan.
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door wvd »

Wat een clown die man :+

Sinds wanneer zijn de originele dolken verboden bij de Nederlandse wet? Deze zijn gewoon vrij in te voeren ze zijn niet scherp/geslepen en nooit bedoeld als steekwapen. Het gaat om parade/sierdolken een bot keukenmes is gevaarlijker :P
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Bas ww2 »

Tja denk dat de gemiddelde keukenla gevaarlijker is :P
altijd opzoek naar FLAK items
yarwest
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 jan 2014, 15:01

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door yarwest »

Toch wel jammer, er staan tegenwoordig veel minder producten op dergelijke sites en dat is jammer.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Joep »

Op marktplaats merk ik daar eerlijk gezegd niets van. Met de hele ophef over nazi-artikelen een aantal weken terug, zag ik dat er zo'n 4 duizend minder advertenties werden aangeboden.
Als je nu kijkt op marktplaats zul je zo'n 12 duizend advertenties tegenkomen als je filtert op 'verzamelen' --> 'militaria tweede wereldoorlog'. Ga er vanuit dat de helft tot driekwart van de advertenties onzin is, omdat dit na- oorlogs, replica's etc.. zijn.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Bas ww2 »

Kopers merken weinig maar als aanbieder wel, mijn Duitse helm werdt er de eerste keer vanaf gehaald omdat de decal te zien was, zo geld ook voor mijn SA set.
altijd opzoek naar FLAK items
Plaats reactie