Jasper j verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rayhigh5
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 dec 2013, 11:28
Locatie: breda

Re: Jasper j verzameling

Bericht door rayhigh5 »

staat goed je nieuwe jas :wink:
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

rayhigh5 schreef:staat goed je nieuwe jas :wink:
Hahaha bedankt ray ben er erg blij mee!!!!!! _/-\o_
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Niew in mijn collectie splitertarnjacke 1ste model ben er erg blij mee
1zybgib.jpg
1zf7xvc.jpg
2ymj5lf.jpg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door laurens jan »

Netjes!

Wat beeld je hier precies uit :)
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Dankjewel :) een soldaat laat oorlogs periode mijn inspiratie deed ik op uit deze foto klik op link http://www.forum-der-wehrmacht.de/index ... en-Onkels/ de mijne heeft ook een rijbroek en heeft een lage rang net zoals deze man in de link.Ik heb er nog wel het een en ander aangehangen het enige wat ik er nu af heb gehaalt is de helm dat staat leuker.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Hier zie je hem zonder helm vind ik mooier.
ej9de8.jpg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door laurens jan »

Ziet er netjes uit, Bedankt voor de toelichting!
Misschien een M43 pet erop?
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Ja daar ben ik nog naar op zoek hoop er 1 te vinden op korte termijn :)
Aude Audenda
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Jasper j verzameling

Bericht door coco »

Ziet er tof uit maatje!
Een M43 pet erop staat ook mooi denk ik!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

coco schreef:Ziet er tof uit maatje!
Een M43 pet erop staat ook mooi denk ik!
Dankje maat _/-\o_ Ik ben er ook blij mee camo items geven toch net iets meer karakter ik ben hard op zoek naar een mooie pet ik denk er aan mijn helm er voor weg te doen op veel winter foto's zie je vaker petten dan helmen dat zou vast met de kou te maken hebben, een stalen pot bij min 20 is behoorlijk koud :)
Aude Audenda
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Jasper j verzameling

Bericht door utmi »

Jasper J schreef: ...de mijne heeft ook een rijbroek en heeft een lage rang net zoals deze man in de link...
Lage rang? Met een rijbroek, een kaartentas en pistool is het eerder een hoge rang. En hoe kom je erbij dat dit een eerste model is?

Wel grappig hoe snel je verzameling verandert/ontwikkeld!
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Ik dacht dat het het eerste model van dit type jas was dus niet omkeerbaar maar niet het eerste model betreft het jaar dus geen 1939/1940.
Kijk naar de link die ik eerder opgaf het is een fabel dat een rijbroek eerder hoge rang is als de werkzaamheden er om vroegen dan kreeg men een rijbroek ongeacht de rang.
Ik vind de rangen van soldaat tot sergeant relatief laag dat is wat ik er mee bedoel een sergeant kan heel goed uitgerust zijn met een pistool en een kaartentas .
Ik verander nog wel eens ja dat klopt eerst een heel lange tijd NL voor 40 verzameld maar dat ging me vervelen de veranederingen zullen wel blijven plaatsvinden,het kan zijn dat ik de jas morgen weer zat ben dat zit in me :evil: :) .

mvg
Aude Audenda
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Erik S. »

utmi schreef:
Lage rang? Met een rijbroek, een kaartentas en pistool is het eerder een hoge rang. En hoe kom je erbij dat dit een eerste model is?
+1

Jasper J schreef:Ik dacht dat het het eerste model van dit type jas was dus niet omkeerbaar maar niet het eerste model betreft het jaar dus geen 1939/1940.
Kijk naar de link die ik eerder opgaf het is een fabel dat een rijbroek eerder hoge rang is als de werkzaamheden er om vroegen dan kreeg men een rijbroek ongeacht de rang.
Ik vind de rangen van soldaat tot sergeant relatief laag dat is wat ik er mee bedoel een sergeant kan heel goed uitgerust zijn met een pistool en een kaartentas .
Ik verander nog wel eens ja dat klopt eerst een heel lange tijd NL voor 40 verzameld maar dat ging me vervelen de veranederingen zullen wel blijven plaatsvinden,het kan zijn dat ik de jas morgen weer zat ben dat zit in me :evil: :) .
mvg
Een rijbroek is voor soldaten een rariteit, zeker samen met een kaartentas en pistoolholster. Een Wendejacke werd uitgegeven in combinatie met de hose. En werd ook zo gedragen in het veld! Er zijn inderdaad "wat" foto's van wendejackes die zonder broeken worden gedragen, maar het betreffen hier eigenlijk nooit foto's aan het front. Ik zou de capuchon over de helm heen doen, in plaats van onder de helm.

Het eerste model is in grijs en omkeerbaar. Deze is uit wol met verticaal gestikte lijnen. Omkeerbaar naar wit. Als dit een niet-omkeerbare variant betreft die een voering heeft uit blauw zijde is dit een laat model.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Jasper j verzameling

Bericht door Jasper J »

Heren ik wil hier best verder op in gaan, we moeten af stappen van de regels als een wendejacke werd uitgegeven met een hose enz.Er is inmiddels zat bewijs dat alleen de wendejacke of alleen de wendehose werd gedragen,ook soldaten en onderofficieren droegen rijbroeken bewijs zat ,ook het dragen van een pistool en kaartentas door bijvoorbeeld een sergeant is vrij normaal, voorbeeld een sergeant in het veld kan geen contact krijgen met het hoofdkwartier toch handig die kaarten .Ik heb het idee dat de mensen te veel vast zitten met regels die vrijwel nooit werden nageleefd in het veld , wat ook normaal is je kleed je zoals dat voor jou het meest comfortabel is of je kleed je met wat je voor handen hebt.
Er zijn inmiddels genoeg foto´s van lage rangen met rijbroeken om mij er van te overtuigen dat het goed mogelijk is.
Dan heb je ook nog het verhaal van de camo alle camo artikelen werden door alle troepen gedragen sommige op grotere schaal dan anderen,als je bijvoorbeeld een ss,er wilt maken kan je dat prima doen met bijvoorbeeld een splittertarnjacke inmiddels genoeg bewijs voor dat dit gedragen werd en het is niet een enkele foto die opduikt maar tientallen ,gewone Heer panzer troepen die ss camo dagen ss troepen met een veld gemaakte splittertarn jas je kan het zo gek niet noemen of het gebeurde.Ik ben misschien wat apart kwa uitbeelden maar baseer mij altijd op iets waar bewijs voor is, de regeltjes daar moeten we volgens mij niet te veel waarde aan hechten aan het front is alles anders.
Had laatst een discussie met iemand over een wendejacke in combinatie met een mantel kon niet werd niet gedaan volgens die persoon tegen de regels en zie in deze link de foto http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... p?t=716757 het werd gewoon gedaan.
Ik heb er overigens geen enkel probleem mee dat er mensen zijn die alles precies volgens de regeltjes willen displayen maar zelden werd het precies zo gedragen als uitgebeeld. En de link die ik eerder al plaatste van een soldaat met rijbroek en wendejacke moet toch genoeg zeggen.
Aude Audenda
Plaats reactie