Determinatie gevraagd III

Identificatie van munitie, waaronder ook bodemvondsten indien herkenbaar als munitie.
Plaats reactie
Sandertje75
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 apr 2010, 16:09

Determinatie gevraagd III

Bericht door Sandertje75 »

Bij deze vondst ben ik al een stuk verder gekomen, ik heb altijd mijn detector in de auto liggen, zo ook bij een weekendje weg in de Ardennen. Ik weet dat er een verbod is maar kon het niet laten even in het tuintje van het huisje (op een heuvel) te piepen. Binnen een paar tellen een sterk signaal en volgens mij trof ik een schuttersputje. Heel veel scherp, allemaal met LC43 erop. De kapotte heb ik meegenomen, de scherpe diep in de grond teruggestopt. Het vreemde vind ik de beschadigingen, zou dit door ploegen kunnen komen? Volgens mij zijn deze afkomstig van de 82nd airborne division die daar in 1945 zat, wellicht heeft iemand een toelichting?

Groet!

Afbeelding
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Determinatie gevraagd III

Bericht door Jan m »

Dat kan. Misschien door de bosbouw? Er liggen daar heel veel van dat soort kogels. Ik heb er een paar jaar terug ook een stuk of honderd gevonden. Helaas allemaal scherp :/
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Determinatie gevraagd III

Bericht door Jim »

In de meeste tuinen wordt er niet veel geploegd. Het is mogelijk dat de patronen geraakt zijn door mortier en granaatscherven of ander rondvliegend materiaal.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie