Issued of Unissued

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Issued of Unissued

Bericht door Erik S. »

uniformverzamelaar schreef:Dat kan goed zijn dat er niet veel mooier zijn. Maar dit wil nog niet zeggen dat het mint is als ik Uw beschrijving hieronder lees

"Mint, ongebruikt, geen schade, verderf of sporen van opslag, aanpassing, gebruik of de tijd. Het moet dus helemaal nieuw zijn."

Maar er zijn wel minimale sporen van slijtage (waar de zwarte verf weg is, dat zijn ook beschadegingen) op en op een mint stuk komt dat niet voor, volgens Uw eigen bepalingen
Zie witte pijltjes op de foto.

Daar juist zit het verschil tussen in zeer goede kwaliteit en mint.
Leuk bedoeld, maar dit is toch het "mint" waar verzamelaars het over hebben. Als iemand hier op dit forum een mooiere(of "mintere") Y-riem heeft mag hij deze laten zien. Ik geloof dat dit zo mint is als je het maar kunt vinden.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Issued of Unissued

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste Erik,

Je snapt het plaatje niet. :?

Het gaat er niet over dat iemand een betere of slechtere heeft. Het gaat erover dat U zegt dat het mint is en dat je in vorige posten een heel andere definie van mint geeft.

U beweerd zelf, mint : zonder enige fout of beschadiging (wat ook de prijs zal bepalen) door gelijk wat.

Iedereen kan zien dat er zwart van het leder is, dat de gesp ergens anders gezeten heeft. (gebruikssporen !!

Dat is inderdaad komma neuken, maar iemand die echt mint wil zal daarover vallen !!!!

Men moet zijn definitie niet aanpassen aan de stukken die men heeft, maar de stukken vergelijken met de definietie die men geeft.

Ook al is Uw Y-riem in zeer goede staat, maar is niet mint. (U moet Uw eigen definitie dan aanpassen als U dit mint noemt :!: )

Sorry, maar dat is mijn visie daarover, daarom ook mijn vorige vraag.

Is mint wel het juiste woord in het militaria verzamelwereldje ??
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Issued of Unissued

Bericht door coco »

Erik bedoelt met mint, in fabrieks staat, en zelf als je nu schoenen koopt direct uit de fabriek zit daar enige beschadiging aan hoe dan ook (de zool waar net een stukje extra rubber aan zit, een stiksel dat door vervoer los gegaan is, een klein kleur verschil).

Deze y riem is gewoon mint, fabrieks staat nooit gebruikt in het veld. Het heeft absoluut niet mijn voorkeur maar het ziet er erg strak uit!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Issued of Unissued

Bericht door uniformverzamelaar »

Sorry, Coco

Maar dit is gewoon larie.

Als ik in een winkel een paar schoenen koop en daat zit een kras op (ook al is dat in de fabriek bij het inpakken geberud) of het leder is niet gekleurd aan de kant, of nog erger er is een naad gelost dan mogen ze hun schoenen houden. (want dan spreken we niet over kwaliteit en nog ergers als de handelaar deze verkoopt voor nieuw en in perfekte staat !!!)

Denk wel dat de consument nu al veel mondiger is als 10jaar geleden.

Dus wat je daar tracht te zeggen is gewoon "praat voor de vaak"

Je moet maar eens in aan ander verzamelwereld gaan kijken nl. bij de munten (numismatiek). Daar wordt ook over mint of FDC gesproken.
Als er dan een klein krasje op de munt zit dan vervalt de categorie ""MINT" zonder meer.

Waarom denk je dat ik in mijn eerste post naar de definitie van Mint gevraagd heb aan Erik :?:
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Issued of Unissued

Bericht door Jasper J »

Sorry maar ik snap het punt van coco wel alles wat je koop hoe nieuw ook is niet 100% krasvrij dat bestaat niet want door vervoer , inpakken, wegzetten enz ontstaat er altijd wel schade hoe klein en miluscuul ook.
Als je absoluut onbeschadigd spul wilt hebben is dat bijna niet te vinden ik snap ook niet dat mensen er naar streven iets te hebben wat bijna nieuw lijkt dan kan je beter gewoon repro gaan verzamelen.
Dus als je dicht bij bijna nieuw wilt hebben moet je voor near mint gaan.
Aude Audenda
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Issued of Unissued

Bericht door coco »

Uniformverzamelaar je snapt kennelijk mijn punt niet, google eens rond op mint german ww2 dan zal je hopleijk Erik zijn punt begrijpen.

Die y-riemen zijn mint, is fabrieks staat en helemaal perfect, als jij mintere (betere) originele yriemen vind neem ik ze graag van je over!

Ik ga er verder geen woorden aan vuil maken, iedereen heeft een eigen mening over wat mint is en wat niet en uitgaan van 1 mening daarover (in deze die van Erik) is niet heel erg wijs een beetje rond informeren kan nooit kwaad.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Issued of Unissued

Bericht door uniformverzamelaar »

Holla Jasper.

Ik ben thuis de 5 generaties op rij dat in de handel zit. (gesticht in 1793)
Als wij iets uitpakken en we kunnen het met het blote oog waarnemen dat er ook maar 1 beschadiging opzit, dan wordt dit zonder meer retourzending.
Al gelukkig komt dit zelden voor.
En er is geen enkel fabriek dit dit niet terug nemen.

Ook onze personeelsleden weten hoe ze iets moeten aanpakken. Hoe het soms in winkels aan toe gaat, als je de 15 klant bent die de zaken in handen hebt gehad is natuurlijk een andere zaak ! Maar dan kan je zeker niet meer spreken van " recht uit de fabriek"

Nu het is natuurlijk ook de prijs die de kwaliteit maakt.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Issued of Unissued

Bericht door Jasper J »

uniformverzamelaar schreef:Holla Jasper.

Ik ben thuis de 5 generaties op rij dat in de handel zit. (gesticht in 1793)
Als wij iets uitpakken en we kunnen het met het blote oog waarnemen dat er ook maar 1 beschadiging opzit, dan wordt dit zonder meer retourzending.
Al gelukkig komt dit zelden voor.
En er is geen enkel fabriek dit dit niet terug nemen.

Ook onze personeelsleden weten hoe ze iets moeten aanpakken. Hoe het soms in winkels aan toe gaat, als je de 15 klant bent die de zaken in handen hebt gehad is natuurlijk een andere zaak ! Maar dan kan je zeker niet meer spreken van " recht uit de fabriek"

Nu het is natuurlijk ook de prijs die de kwaliteit maakt.
Kijk wat ik bedoel is dat iets niet 100% schadevrij kan zijn de kleinste aanraking geeft vaak al een beschadiging die soms bijna niet zichbaar zijn dat bedoel ik zo klein dat het geeneens de moeite waard is het terug te geven,maar geloof me ik heb wel eens mensen gehad die wat wilden kopen van me wat in mint staat was en toch vonden ze een milimeter kleine beschadiging ze wilde het dus niet ,dit ging om militaria als mensen zo bezig zijn dan snap ik dat niet .

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Issued of Unissued

Bericht door uniformverzamelaar »

Coco,

Lees eerst mijn posten eens na, en lees aub wat er staat.

Ik heb ook al 2 maal de vraag gesteld of mint wel een juist woord is als men in het verzamelwereldje zit.
Hoe dikwijls wordt iets ingeladen en uitgeladen voor het verkocht is.

Ik heb na 46 jaar verzamelen geen enkel stuk dat mint is. Wel in zeer goede staat (gedrage en neit gedragen).
Het woord MINT gebruik ik zelfs niet.

Jasper heeft daar wel een punt. Er zullen beschadingingen zijn, maar als men ze niet kan waarnemen met het blote oog zal er ook niemand over vallen.
Ik heb van zolang ik de zaak doe nog nooit iemand gezien die met een vergrootglas iets kwam kopen, maar als ze iets kochten het eerst goed bekeken of er iets aan was (met het blote oog natuurlijk)


Jasper als het goed is, is er enkel te discuteren over de prijs. Maar velen valen over de prijs en wijten eht dan aan de kwaliteit.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Issued of Unissued

Bericht door Jasper J »

Nee ze komen niet vaak voor meestal als ik iets kan kopen in zeer goede of bijna nieuwstaat koop ik het voor de handel ,ik heb in het verzamelaars wereldje helaas wel mensen gehad die daar over vielen het ging echt om mierenneukerij maar helaas heb je ze ,zelf heb ik ook geen spullen in mijn verzameling die zo goed als nieuw zijn puur omdat ik er geen gevoel bij heb.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Issued of Unissued

Bericht door uniformverzamelaar »

Hallo Jasper,

Kan kan daar inkomen.
Ik heb in mijn verzameling wel zaken die zo goed als nieuw zijn, gedragen maar in zeer goede toestand.
Meestal zijn deze zaken op naam. Dan kan je na wat zoekwerk er wel een geschiedenis die je stavern er aan vastknopen.

Dit geeft toch een apart gevoel hoor.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Issued of Unissued

Bericht door Jasper J »

uniformverzamelaar schreef:Hallo Jasper,

Kan kan daar inkomen.
Ik heb in mijn verzameling wel zaken die zo goed als nieuw zijn, gedragen maar in zeer goede toestand.
Meestal zijn deze zaken op naam. Dan kan je na wat zoekwerk er wel een geschiedenis die je stavern er aan vastknopen.

Dit geeft toch een apart gevoel hoor.
Ik kan me voorstellen dat het een goed gevoel geeft als je zulke uniformen hebt die niet uit een oorlogse periode komen die uniformen zijn vaak in een goede staat uiteraard.Ik heb bij wo2 uniformen in bijna nieuwstaat geen gevoel maar zoals ik al zij is dat puur persoonlijk ieder is anders gelukkig :) ik respecteer dat ook zeker.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Issued of Unissued

Bericht door jeroen wo2 »

Mint of Geen Mint, als het maar origineel is!
Ik geef persoonlijk de voorkeur aan gedragen voorwerpen in gebruikte staat omdat het voor mij een bepaald karakter over het voorwerp verteld.
De uniformen zijn soms door de sneeuw gegaan, door het zand van de woestijn, het water van een rivier of misschien wel de brokstukken van huizen.
Het is natuurlijk zoals Johan W. al zegt erg lastig te achterhalen waar een voorwerp geweest is zonder enige naam of regiments teken maar daar maak ik mij niet zo druk om.
Als het maar prima in mijn Collectie ruimte staat! :)
Never Back Down
Plaats reactie