Nieuwe indeling militariafora

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door Jan Klaassen »

Combi-verzamelingen blijven zover ik weet gewoon staan - omdat niet iedereen nu eenmaal 1 land in zijn of haar verzameling heeft!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door Jasper J »

Zat te denken is het misschien mogelijk om marktplaats op te delen in geallieerd en as dan heb je iets meer overzicht in het bos van advertenties.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door laurens jan »

Jasper J schreef:Zat te denken is het misschien mogelijk om marktplaats op te delen in geallieerd en as dan heb je iets meer overzicht in het bos van advertenties.

Het wordt dan wel heel erg uitgebreid, het idee is goed maar ik denk dat de poging om het overzichtelijker te maken dan uiteindelijk tegen gaat werken.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door coco »

Even mijn ongezouten mening: ik vind het echt kudt geworden!
Kei on-overzichtelijk en allemaal berichten uit de oudheid (2004 ben al ik al tegen gekomen als 'ongelezen') die naar boven komen.

Het was echt prima zoals het was, hoe meer je alles gaat opknippen hoe meer het een zooitje word!

Ik krijg het gevoel van een mislukte WAF kloon, dat moeten we niet willen...?
Het is natuurlijk aan het beheer, maar in deze chaos ga je straks niet meer weten wat je waar moet posten.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door Jan Klaassen »

Het is natuurlijk wel even een "overgangsfase" - nu is het natuurlijk allemaal wat rommeliger dan wanneer het helemaal rond is.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door Proos »

Als er dingen beter kunnen horen we dat graag! In de diverse topics hebben we - en vragen we nog steeds - om feedback om het overzichtelijker te maken. Maar tijdens en direct na een verandering is er altijd een fase waarin we moeten wennen aan nieuwe dingen of onze topics moeten terugvinden.

Het is overigens niet de bedoeling dat er topics opnieuw ongelezen worden. Misschien dat het nog ongelezen was en door het verplaatsen meer opvalt? In principe kopiëren we niets (nieuw) maar verplaatsen we ze inclusief de status gelezen/ongelezen. Zodra de verplaatsingen klaar zijn zullen ze ook verder naar beneden gezakt zijn.

Eventueel kun je ook eenmalig de knop "Markeer forums als gelezen" (op de hoofdpagina) gebruiken; of eventueel per onderdeel "Markeer onderwerpen als gelezen" (als je het forumonderdeel geopend hebt staan)?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door coco »

Ik heb altijd alles als ongelezen staan dus dat is het probleem echt niet.

De keuze in aan jullie, maar ik zie door de bomen het bos niet meer overgangs fase of niet.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door Proos »

Twijfel je over wáár je bepaalde topics zou willen plaatsen? Kun je daar een voorbeeld van geven?
Als je het e.e.a. verder toelicht kunnen we het misschien oplossen of verbeteren.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door laurens jan »

coco schreef:Ik heb altijd alles als ongelezen staan dus dat is het probleem echt niet.

De keuze in aan jullie, maar ik zie door de bomen het bos niet meer overgangs fase of niet.

Wat is jou eigen perfecte idee dan?
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door CollectorWo2 »

Proos,waar ik ook bang ben net als laurens.
Ik zit met me andere hobby met reptielen op een andere forum en die site werkte ook perfect,tot ze besloten naam te veranderen en andere indeling was het gauw gedaan met de forum!
De meeste leden zijn weggegaan en erzijn er nog 4 over waaronder ik..
Ben eigenlijk bang dat dit hetzelfde kan gaan gebeuren :(
Misschien is het idd even wennen maar ik zeg soms weer,nooit aan een goedlopende motor gaan sleutelen,de motor kan dan eens vastlopen :mrgreen:
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door sobel »

Geef het even een kans zou ik zeggen :) ik kan me nog goed herinneren dat het forum van dit, naar de huidige vormgeving ging, daar was in de eerste instantie ook wel wat kritiek op :). Zoals wellicht gemerkt is er ook veel geluisterd naar de leden, dit is de compromis waar we op uit zijn gekomen. Werkt het niet naar behoren dan zal daar natuurlijk naar gekeken worden. Voor het overzicht ben ik in ieder geval erg tevreden. Ik kan me de reacties prima voorstellen, het is even zoeken en wennen wellicht.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door coco »

Het was toch gewoon prima zoals het was, ik heb er geen ideaal beeld bij, ik weet wel dat ik nu echt alleen maar verkoop topic door kijk aangezien dat (nog niet) rommelig is.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door Joep »

Ik geef het zeker een kans! Ik ben blij dat dit forum ook open staat voor suggesties.
Mijn inziens wordt het 'mooier' dan voorheen, het is alleen even wennen en even wat verplaatswerk. Het is nu nog rommelig, maar daar komt verandering in.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door Erik »

coco schreef:Even mijn ongezouten mening: ik vind het echt kudt geworden!
Kei on-overzichtelijk en allemaal berichten uit de oudheid (2004 ben al ik al tegen gekomen als 'ongelezen') die naar boven komen.
Ik moet zeggen: ik moest ook even een paar keer met de kop schudden voordat ik het overzicht had!
Alle ongelezen post meteen gemarkeerd als 'gelezen'. Inderdaad nog topics op perkament!

Als je het van een afstandje bekijkt is het overigens wel logischer geworden. Algemeen bij algemeen, alle As-zooi bij elkaar, alle Allies-zooi bij elkaar, elk met eigen identificatie en waardebepaling!
Nu alleen even de grap dat de gebruikers het ook zo zien! Geen vragen over 'wat is dit' bij algemeen (mocht het een voorwerp betreffen) and so on.

Geef het een kans!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Nieuwe indeling militariafora

Bericht door Jan Klaassen »

Erik schreef:Geen vragen over 'wat is dit' bij algemeen (mocht het een voorwerp betreffen) and so on.
Dat klopt natuurlijk helemaal. Dat hadden we trouwens altijd al - en dat is precies waarvoor "wij moderators" constant met de bezem door het forum gaan :lol: Dan vragen we alle leden ook om daar een beetje op te letten en, als een topic duidelijk op een verkeerde plek staat, door middel van de "meldknop" en een korte beschrijving, even de moderators daarvan op de hoogte te stellen. We doen ons best, maar we zullen vast wel eens wat over het hoofd zien.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie