Waarde Luftwaffe uniform

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Waarde Luftwaffe uniform

Bericht door D_Dutch »

Al een behoorlijke poos heb ik een grote set documenten en een uniform op het oog welke aan een piloot der Luftwaffe behoorde. Ik raak er echter steeds meer van overtuigd dat het uniform niet aan de piloot toebehoorde. De verkoper heeft hier zelf ook geen goede verklaring voor. Nu wil ik de verkoper voorstellen om de groep op te splitsen en dat ik dan alle documenten/foto's en dergelijke koop. Ik heb echter geen verstand van de waarde van het uniform waardoor ik geen idee heb in welke prijs ik moet denken qua voorstel voor het andere materiaal. Zou iemand enig idee hebben wat de waarde van het uniform zou kunnen zijn? De adelaar op het uniform is er opnieuw aangenaaid. Iedere hulp wordt zeer op prijs gesteld! :)
img001.jpg
img002.jpg
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Waarde Luftwaffe uniform

Bericht door Jasper J »

jasje zit je toch snel rond de 750 a 800 euro de pet zo rond de 550 a 600 euro.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Waarde Luftwaffe uniform

Bericht door D_Dutch »

Jasper J schreef:jasje zit je toch snel rond de 750 a 800 euro de pet zo rond de 550 a 600 euro.
Bedankt voor de hulp! :)
willietaria
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 20 jun 2012, 16:44

Re: Waarde Luftwaffe uniform

Bericht door willietaria »

Beste,

550-600 euro voor de pet is een handelaarsprijs.
Je krijgt dan levenslange garantie ed., maar je kan deze goedkoper op de kop tikken denk ik.
Uniform is goede prijs.

Willem
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Waarde Luftwaffe uniform

Bericht door Jasper J »

Dat denk ik niet willietaria deze pet doet gewoon snel 550 euro minimaal zeker in deze mooie conditie .
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Waarde Luftwaffe uniform

Bericht door Jan Klaassen »

Maar met het verhaal, eventuele papieren enzovoort erbij is het meer waard dan "de som der delen"!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Waarde Luftwaffe uniform

Bericht door Jasper J »

Koop nooit verhalen etc koop hget items als je het wilt hebben en het item origineel is, verhalen zijn zeer moeilijk te checken en meestal klopt er niks van , of het moet uit de eerste hand komen van famillie leden etc.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Waarde Luftwaffe uniform

Bericht door Jan Klaassen »

Jasper J schreef:Koop nooit verhalen
100% mee eens - doelde meer op een "gedocumenteerd verhaal", dus bijvoorbeeld met Soldbuch, oorkondes enzovoort (daar ga ik dan even vanuit).
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Waarde Luftwaffe uniform

Bericht door D_Dutch »

Jan Klaassen schreef:
100% mee eens - doelde meer op een "gedocumenteerd verhaal", dus bijvoorbeeld met Soldbuch, oorkondes enzovoort (daar ga ik dan even vanuit).
De set bestaat inderdaad uit Soldbuch, alle Urkunden (t/m Frontflugspange für Jäger in Gold), bijna 170 foto's en 100 andere documenten en ID's. Echter hoort het uniform bij een andere soldaat, wat gebleken is door wat basic onderzoek. Als het uniform van dezelfde soldaat was zou ik het nooit willen verkopen. :P
Plaats reactie