makers medailles/insignes, uitvoering, waarde enz

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Ray76
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 jan 2014, 11:44

makers medailles/insignes, uitvoering, waarde enz

Bericht door Ray76 »

Hoi, zoals ik al eens eerder heb aangegeven, ben ik nu eindelijk gestart met verzamelen. Eerste 2 items zijn een schirmmütze en een DRL sportbadge brons.
Ik ga mezelf toeleggen op de infanterie. Nu zit ik op allerlei sites te kijken naar allerlei medailles en insignes die voor mij van toepassing kunnen zijn. Ek1-2, KvK, VA, Gab, Iab enz enz.
Ik weet nu dat de staat en de maker veel uitmaken voor de prijs.
Maar waar kan ik terugvinden hoe de gradatie van maker/prijs verloopt?
Sommige zijn weer niet gekenmerkt, bij bv Iab zijn massieve en holle versies.
Ik vind de prijs verschillen nogal uiteen lopen voor diverse uitvoeringen.
Dat het Ek 1 duurder is dan de 2 en VA goud en zilver weer duurder dan de zwarte zijn, dat weet ik.
Hopelijk kan iemand mij hier wat wijzer in maken en vertellen waar ik eventueel op moet letten.
Mvg Raymon
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4839
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: makers medailles/insignes, uitvoering, waarde enz

Bericht door patrickh »

Gradatie maker en prijs heeft oa te maken met zeldzaamheid van de maker bijvoorbeeld. Er zijn mensen die alleen maar EKI sparen, en juist nog die ene maker zoeken. Het is moeilijk om hierin precies een gradatie te maken, je zult moeten zoeken naar de hoeveelheid emblemen die iedere maker op zich gemaakt heeft, en sommige makers zullen nu eenmaal meer gezocht zijn (bv net iets mooier in de afwerking).
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: makers medailles/insignes, uitvoering, waarde enz

Bericht door Mr Mojo Risin »

Verplaatst naar "Algemeen (as)"
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Plaats reactie