Medailles

Vaststellen van echtheid en de waarde van geallieerde militaria
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SwaII
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 okt 2013, 20:36
Locatie: Antwerpen

Medailles

Bericht door SwaII »

Hallo beste forumvrienden,
Zou er iemand kunnen zeggen...van welk land deze medailles zijn en wat die waard zijn :) :)
Afbeelding
Afbeelding
Dank bij voorbaat
groetjes
Swa
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Medailles

Bericht door uniformverzamelaar »

Swa,

Dit zijn allemaal Belgische medailles

de 3 met wit email zijn er drie van het Rode Kruis (werden gegeven voor het x aantal keren bloed geven dacht ik)
de 4de (koperkleurig is de militaire medaille of de medaille voor daden van moed, dit hangt af van het lintjes dat eraan hangt)
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
SwaII
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 okt 2013, 20:36
Locatie: Antwerpen

Re: Medailles

Bericht door SwaII »

uniformverzamelaar schreef:Swa,

Dit zijn allemaal Belgische medailles

de 3 met wit email zijn er drie van het Rode Kruis (werden gegeven voor het x aantal keren bloed geven dacht ik)
de 4de (koperkleurig is de militaire medaille of de medaille voor daden van moed, dit hangt af van het lintjes dat eraan hangt)
Bedankt maatje...ik kende ze niet :( ze zijn prachtig....hoeveel zou ik per medaille maximum mogen geven...
dank bij voorbaat
groetjes
Swa
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Medailles

Bericht door uniformverzamelaar »

Geen idee van de rode kruis medailles, maar komen regelmatig voor.

De militaire medaille hangt er van af welk logo van koning er achteraan op staat.
Kan ook eentje met 2 leeuwen zijn, dat zijn de recenste deze tussen de 7.5 a max 10 euro
nieuw (die met de 2 leeuwen langs beide zijde) kosten ze in de winkel (Enkelers-certini) : 12,26 euro (met lint), zonder lint 3.98 euro
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Plaats reactie