Verzamling

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Nog een laatste om het af te sluiten.
Bijlagen
image.jpg
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Verzamling

Bericht door Erik S. »

Goede smaak heb je; mooi materiaal in een perfecte staat, just how I like it. De aankleding van de poppen is ook goed, vaak zie je daar foutjes insluipen. Goede Hindsgaul en Rootstein poppen zo te zien, daar zou ik wel op los willen schilderen ;).

Mvg,

Frederik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Verzamling

Bericht door Joep »

Bij deze wil ik ook van mijn kant grote bewondering betuigen van deze prach-ti-ge collectie.

Een mooiere verzameling dan menig musea. Hoewel het vergeleken met al je Duitse poppen, niet veel is vind ik toch je Hollander fantastisch! Het Nederlandse leger wordt nog al eens vergeten en onderbelicht.

Is het ooit nog de bedoeling om een museum of dergelijke op te richten? Ik snap dat het héél moeilijk is in deze crisistijd waarin de overheid veel op cultuur bezuinigt. :zapped:
Zou eeuwig zonde zijn als deze mooie collectie het daglicht niet ziet. (figuurlijk, letterlijk juist niet :wink: )..

Ondanks dat je al twintig jaar verzameld, vind ik het nog steeds knap om in die tijd zo'n forse collectie op te bouwen met veel relatief zeldzame stukken.

Chapeau.
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Kurt Meyer
Lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:51

Re: Verzamling

Bericht door Kurt Meyer »

Oorlogsvarken schreef:Bedankt voor jullie positieve reacties. Ik had idd een los infantrie jasje nog nederlands maar kon een mooi compleet prive pak aanschaffen kleurgelijk altijd bij elkaar geweest. Dat de een bepaalde hj pet van me zeldzaam is zoals een van de leden zegt klopt denk ik. Die met de ene knoop zie je niet al te vaak.Mijn insteek was om het te delen met jullie
En hoop uiteraard dat als jullie mijn leeftijd bereikt hebben enerlei zelfde verzameling bezitten. Wij zijn tenslotte de mensen waardoor deze zaken over honderd jaar nog bekeken kunnen worden en daarmee hoeders der geschiedenis.

Ja dat klopt zeker! Dit is denk ik 1 van de 5 petjes die ik eerst in mn collectie had. Deze kwamen uit een school Sudetenland. Waar totaal 8 petten gevonden zijn.
Dit zijn de enige 5 petten die ik ooit gezien heb. Er is fotografisch bewijs van dat deze met de EK2 uitreiking door Hitler in '45 bij de bunker zijn gedragen. Maar verder heb ik ze nog nooit ergens te koop/in verzameling gezien!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Verzamling

Bericht door Kugelblitz »

Zeer mooie en gevarieerde collectie! Ook mooi gedisplayed op mooie poppen met oog voor detail, zo zie ik het graag! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
kevin15
Lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 26 jul 2011, 17:37

Re: Verzamling

Bericht door kevin15 »

Woow, mijn toetsenbord zit ondertussen helemaal onder het kwijl.
Prachtig om te zien.
Gebruikersavatar
opheusden1944
Lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 aug 2011, 15:11
Locatie: Opheusden
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 1 keer
Contacteer:

Re: Verzamling

Bericht door opheusden1944 »

Schitterende collectie!
Maar dat heb ik al vaker tegen je gezegd :wink:
Heb je je motor ook nog?
Kijk ook eens op: http://www.opheusden1944.nl
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Verzamling

Bericht door Joep »

Ik had idd een los infantrie jasje nog nederlands maar kon een mooi compleet prive pak aanschaffen kleurgelijk altijd bij elkaar geweest.
Mooie naamgelijke sets zijn altijd mooi. Als je dat Nederlandse jasje ooit nog weg doet... :wink:
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
strapping
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 sep 2010, 20:12
Locatie: Friesland

Re: Verzamling

Bericht door strapping »

Whooo echt een droom verzameling!! Hoop dat ik ook ooit eens zo ver zou komen :D
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

De motor heb ik nog steeds. Bijna verkocht op het laatste moment niet eens over de prijs geworden. Zijn vele meningen over en dat mag natuurlijk. zeker is dat de Duitsers gebruik hebben gemaakt van deze motoren en hiervoor is veel foto bewijs te vinden. Ik heb deze uitgerust met originele wheermacht platen en al rijd hij heb ik hem meer voor de decoratie dan wat anders.
Bijlagen
image.jpg
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Voorbeeld van officier op soortgelijke motor.
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
opheusden1944
Lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 aug 2011, 15:11
Locatie: Opheusden
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 1 keer
Contacteer:

Re: Verzamling

Bericht door opheusden1944 »

Het blijft een mooi ding.
Zeker met die kentekenplaten erop.
Je moet maar zo denken als je vervoer nodig hebt dan ga je echt niet zeuren omdat het niet het goede model is :mrgreen:
Kijk ook eens op: http://www.opheusden1944.nl
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Heb je helemaal gelijk in. Ik ga binnenkort proberen of ik hem de zolder op kan krijgen tussen mijn poppen.
Zal een karwei worden maar wel een super deco item.
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

De ss jas zit op de pop en omdat je de mouwband niet kan zien heb ik nog een foto van de jas gewoon erbij zodat
De mouwband ook te zien is.
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Verzamling

Bericht door Joep »

Je hebt het Duitse leger zo te zien ook 1/6? :mrgreen:
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Plaats reactie