Dagelijks leven oorlog in museum

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Dagelijks leven oorlog in museum

Bericht door Roel R. »

Dagelijks leven oorlog in museum

Gepubliceerd op: 23 juli 2004

OVERLOON - Tijdens de zomervakantie (tot 20 augustus) staat in het Nationaal Oorlogs - en Verzetsmuseum onder meer het dagelijks leven tijdens de Tweede Wereldoorlog centraal. Medewerksters vertellen daarover aan de hand van authentieke voorwerpen.

Daarnaast worden in het museum verschillende documentaires vertoond. Verder worden er voor de kinderen verhalen verteld en kunnen zij spelletjes doen die hun leeftijdsgenoten tijdens de oorlog ook deden.

Bron: De Gelderlander
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Persoonlijk heb ik niets met het dagelijks leven tijdens WO II. Ik ben meer bezig met de grote veldslagen etc.

Maar ook dit is zeer leuk, ben al een keer geweest in Overloon, mooie tanks etc.
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Als je over de roest heen kijkt :(
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Hoe bedoel je, roest?

Schijbaar viel jouw bezoek net tussen twee onderhoudsperioden in ofzow... want toen ik er met mijn vader was, waren ze allen in zeer goede staat...
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Roel R. schreef:Als je over de roest heen kijkt :(
ik ben ook in overloon geweest. De tanks en andere voertuigen waren in goed tot zeer goede staat!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie