Messen (Dolken) WW2 Duits, onbekend?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
TvanVeghel
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2014, 00:59
Locatie: Regio Eindhoven
Contacteer:

Messen (Dolken) WW2 Duits, onbekend?

Bericht door TvanVeghel »

Beste medeverzamelaars,

Ik ben zelf een verzamelaar van moderne wapens, zie http://www.hagelgeweren-verzameling.nl

Nu ben ik in het bezit gekomen via mijn grootvader aan deze 2 dolken, ik heb er zelf totaal geen verstand van, maar zou toch graag willen weten wat het precies zijn? Wie kan mij helpen?

Mijn verstand en interesse ligt zelf bij de wapens, maar wil toch graag weten wat ik heb in mijn collectie,

Hopelijk kan een van u mij helpen,

Groeten Thomas
info 'at' hagelgeweren-verzameling.nl
Bijlagen
d52b2fb170d9e31dc03e631cdd24f2cf.jpg
7c3a5bd7aff4bbcb29b3f79bdccc34eb.jpg
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Messen (Dolken) WW2 Duits, onbekend?

Bericht door D_Dutch »

Links een Führerdolch van het Deutsche Rote Kreuz, rechts een Wehrmacht Offiziersdolch. :) Ik kan niet oordelen over de originaliteit maar als ze origineel zijn heb je twee erg mooie stukken in je verzameling gekregen!
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Messen (Dolken) WW2 Duits, onbekend?

Bericht door wvd »

Prachtig helemaal de drk dolk. Zo te zien beide origineel en de drk in goede staat.

Waarde van de drk ongeveer 1000 de heer is in slechte staat ongeveer 300
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Messen (Dolken) WW2 Duits, onbekend?

Bericht door D_Dutch »

wvd schreef:Waarde van de drk ongeveer 1000 de heer is in slechte staat ongeveer 300
Ik zou eerst meer foto's zien voor een waardebepaling. Het lijkt er namelijk op dat de DRK-Führerdolch een barst door de heft heeft, als deze op het niet zichtbare deel van de heft doorloopt kan dat wel van invloed zijn op de waarde. Ook de conditie van de kling is belangrijk.
TvanVeghel
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2014, 00:59
Locatie: Regio Eindhoven
Contacteer:

Re: Messen (Dolken) WW2 Duits, onbekend?

Bericht door TvanVeghel »

Hallo, nee absouluut geen barst, dat komt misschien door de foto maar is geen barst,

De waarde zelf heb ik geen idee van, in de eerste instantie wou ik ze niet, omdat ik enkel modern verzamel, maar mijn grootvader stond erop, ze zijn zeker origineel,

Heeft iemand toevallig een foto dat een persoon een dergelijk dolk draagt? of documentatie?

Super bedankt! _/-\o_
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: Messen (Dolken) WW2 Duits, onbekend?

Bericht door Jonasj »

Kijk eens op de site hier onder, daar staan een aantal foto's van Heer soldaten die een dergelijke heer dolk dragen.
http://germanmilitariacollectibles.com/ ... agger.html

Ook op de volgende link zijn er verscheidene foto's te vinden van onder meer jou Heer dolk, maar ook SA, luftwaffe,... dolken en zwaarden die gedragen worden.
http://www.warrelics.eu/forum/daggers-s ... ear-12545/

Btw: Als je ooit van plan bent om die heer dolk weg te doen... ik ben altijd geïnteresseerd. 8)
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
TvanVeghel
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2014, 00:59
Locatie: Regio Eindhoven
Contacteer:

Re: Messen (Dolken) WW2 Duits, onbekend?

Bericht door TvanVeghel »

Kijk! Dat is wat ik zocht, geweldig!

Groeten Thomas
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Messen (Dolken) WW2 Duits, onbekend?

Bericht door wvd »

Ik zou graag een foto van het lemmet zien van de drk maar verwacht dat die gewoon schoon is net als de rest van de dolk.

Als je zulke stukken krijgt van je grootvader is het mooiste wat er is. Al jaren in de familie daar kan geen geld tegenop persoonlijk zou ik ze alleen daarom al nooit wegdoen.
TvanVeghel
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2014, 00:59
Locatie: Regio Eindhoven
Contacteer:

Re: Messen (Dolken) WW2 Duits, onbekend?

Bericht door TvanVeghel »

Hallo,

Ik zal deze foto maandag direct maken, ik vertrek nu naar de IWA (Nurnberg)

Heb je een email adres? Mail me anders even: thomas 'at' optics-world.nl of info 'at' hagelgeweren-verzameling.nl voor je email adres.

Groeten Thomas

Modbreak: Nogmaals de @ verwijderd uit je e-mailadressen. Zal je een hoop SPAM besparen. Let hier in het vervolg misschien op (en dat geldt voor iedereen). Je kan ook gerust via het berichtensysteem van het forum communiceren, gaat heel makkelijk. MMR
Plaats reactie