Ritterkreuzträger onbekend

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Ritterkreuzträger onbekend

Bericht door Gi collector »

Wie herkend deze onbekende Ritterkreuzträger? Medailles zijn ingetekend wat vaker voorkwam tijdens die periode.
Bijlagen
100_1228.JPG
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Ritterkreuzträger onbekend

Bericht door davy »

Kan hem zo direct niet vinden.
Is wel eentje die vroeg is begonnen:
Medaille zur Erinnerung an den 1. Oktober 1938 mit spange 'Prager Burg',
op zijn borst volgens mij de Spaanse Ster,
en verder EKI, EKII, KVKII, Nahkampfspange, ...

Plaats hem eens op AHF of WAF, daar heb je een groter bereik.
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: Ritterkreuzträger onbekend

Bericht door Gi collector »

Bedankt voor je reactie, ik zie nergens een KVK, eerder een VWA. De foto staat al op WAF maar daar krijg je steeds minder zinnige reacties eveneens op mijn vraag of iemand de RK drager herkend. AHF ken ik niet?
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Ritterkreuzträger onbekend

Bericht door Jan Klaassen »

Gi collector schreef:AHF ken ik niet?
Het Axis History Forum!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Ritterkreuzträger onbekend

Bericht door davy »

Gi collector schreef:ik zie nergens een KVK, eerder een VWA.
In de lintjesbalk is de eerste van het KVKII met zwaarden, daarna de 1.Okt 38 met Prager Burg en dan 2 onduidelijke lintjes.

Inderdaad AHF is het Axis History Forum, denk wel dat dit een van het grootste en meest bekeken forum is voor de Duitse kant van WOII.
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Ritterkreuzträger onbekend

Bericht door D_Dutch »

davy schreef: In de lintjesbalk is de eerste van het KVKII met zwaarden, daarna de 1.Okt 38 met Prager Burg en dan 2 onduidelijke lintjes
De laatste baton is voor de NSDAP-Dienstauszeichnung in Bronze. De andere voor het Deutsche Schutzwall-Ehrenzeichen. De beste mogelijkheid de identiteit van deze Ritterkreuzträger te achterhalen lijkt mij via de borstster welke hij draagt, welke mij echter geen Cruz de Guerra lijkt. Volgens mij is het zelfs eerder een "mislukte" poging tot het Deutsches Kreuz in Gold te tekenen daar ik volgens mij wel de swastika in het witte emaille zie. Tevens draagt hij het SA-Sportabzeichen.
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: Ritterkreuzträger onbekend

Bericht door Gi collector »

Bedankt D_Dutch, de borstster is inderdaad een mislukte poging geweest. Het lijkt inderdaad het meeste op een DKIG.. Davy is zo vriendelijk geweest het portret op AHF te zetten dus het is even afwachten nu. Heb al aardig wat uurtjes via google etc gezocht maar geen resultaat.
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Ritterkreuzträger onbekend

Bericht door D_Dutch »

Staat er trouwens met enige mogelijkheid iets op de achterzijde van de foto? Zelfs een watermerk als "Agfa"?
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: Ritterkreuzträger onbekend

Bericht door Gi collector »

D_Dutch, is inderdaad van Agfa tevens staat er ook nog Foto-Dilg A443 Krefeld en handgeschreven tekst uit 1951 namelijk: Dieses Foto ist wohl ueber-
holt und wie wollen hoffen, dass wir so eine Uniform nicht mehr anziehen brauchen, ich will es aber zum Andenken doch beilegen.
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Ritterkreuzträger onbekend

Bericht door D_Dutch »

Gi collector schreef:D_Dutch, is inderdaad van Agfa tevens staat er ook nog Foto-Dilg A443 Krefeld en handgeschreven tekst uit 1951 namelijk: Dieses Foto ist wohl ueber-
holt und wie wollen hoffen, dass wir so eine Uniform nicht mehr anziehen brauchen, ich will es aber zum Andenken doch beilegen.
Het zou dan misschien kunnen gaan om een naoorlogse foto welke door een soldaat na terugkomst uit zijn krijgsgevangenschap is bewerkt en al zijn onderscheidingen eraan heeft laten toevoegen. Dit zou ook kunnen verklaren waarom de swastika's in het Ritterkreuz en Eisernes Kreuz I. Klasse niet aanwezig zijn.
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: Ritterkreuzträger onbekend

Bericht door Gi collector »

Allemaal mogelijkheden inderdaad, mochten ze het op AHF weten zal zijn verhaal wel bekend worden.
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Ritterkreuzträger onbekend

Bericht door davy »

Er zijn verschillende reacties op AHF, daar denken ze dat het gewoon een opgeleukte foto is.
Mogelijk heeft hij alleen maar het EKII en de medailles op de lintjesbalk verdiend.
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: Ritterkreuzträger onbekend

Bericht door Gi collector »

Ik zou wel eens graag willen weten wat hun motivatie hiervoor is. Veel mensen roepen tegenwoordig zomaar wat op forums en kunnen niks onderbouwen...
Plaats reactie