verzekerd verzenden'????

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
digger!
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 15 jul 2013, 14:12

verzekerd verzenden'????

Bericht door digger! »

hoe kan ik er zeker van zijn dat mijn pakket ook echt is opgestuurd met verzekerd verzenden ?
en hoe gaat dat in zijn werk?
niet dat ik extra verzendkosten betaal en uiteindelijk het pakketje niet opgestuurd is ?

mvg roy
digger!
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 15 jul 2013, 14:12

Re: verzekerd verzenden'????

Bericht door digger! »

want er staat wel zo leuk verzekerd tot 500 euro maar als hij het pakketje helemaal niet opstuurt krijg ik nog mijn niet terug toch ??
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: verzekerd verzenden'????

Bericht door uniformverzamelaar »

Als iemand een pakketje opstuurt krijg hij van de post een bonnetje (staat ook het trackingsnummer op) van afgifte en een rekening van te te betalen kosten door de verzender.
Althans dat is zo in België en ik vermoed dat het overal zo wel in zijn werk zal gaan.
Bpost secure is steeds verzekerd tot 500 euro, bij totaal verlies. Nu ik heb het nog niet meegemaakt, maar ik stel me wel de vraag of ze wel bereid zijn op het bedrag van 500 euro uit te betalen als er nergens op de papieren een waarde is aangegeven ?

Verzekerde verzending moet op zijn minst aangetekend worden verzonden, zodat de ontvanger ook moet tekenen voordat hij het pakje krijgt van de post of bedrijf die de levering doet.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: verzekerd verzenden'????

Bericht door wvd »

Klopt je krijgt alleen je geld als je een track code hebt. En de waarde die er vermeld staat op de zending.
Maar heb zelf de ervaring gehad met postnl pakketje zoek bij verkeerde adres afgegeven (was aangetekend) maar tegenwoordig controleren ze geen id meer aan de deur.

Toen begon het gezeik postnl geeft de duitse post de schuld terwijl duidelijk is dat hun het zelf verkeerd hebben afgeleverd.Lang verhaal kort postnl betaalde niet de duitse post ook niet gelukkig de verkoper wel. Ging om tientjeswerk maar had liever het item gehad.


Dan vandaag weer zo een verhaal twee dagen geleden briefje in de bus gehad dat mijn pakket kon afhalen omdat ik niet thuis was. Vandaag dacht ik haal het ff op hebben ze het nergens liggen. Postnl zei het moet er zijn hun de winkel gebeld maar geen succes nu gaan ze onderzoeken waar het pakket is. Zou mij benieuwen maar heb weinig hoop ga morgen nogmaals langs maar ben er bang voor. Gaat deze keer om een pakket van €240 dus is wel wat meer.
Nu heeft postnl het kwijt gemaakt maar daarom heb ik mijn geld nog niet terug en weet zeker dat dit een lang gevecht gaat worden die uiteindelijk weer door de burger verloren gaat worden

Een tip ik laat alleen nog versturen via DHL.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: verzekerd verzenden'????

Bericht door uniformverzamelaar »

In België gaat dit wel anders te werk.

Hier moet je je nummer van je ID kaart invullen anders krijg je het pakje/ aangetekende zending niet. (dit bij de Belgische post of kortweg Bpost genoemd)

Krijg regelmatig zendingen binnen en de postbode kent me al vrij goed, maar om de zoveel keer moet ik mijn ID nr toch invullen.

Staat deze nr niet op het bonnetje dat je moet aftekenen en dat de postbode terug meeneemt, is de postbode in de fout gegaan en kan je zeker op een positieve manier de zaken gaan bepleiten met grote kans op succes.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: verzekerd verzenden'????

Bericht door wvd »

Zo was het vroeger hier ook met de post. Maar nieuw beleid en een hoop freelancers is het een drama geworden ben er helemaal klaar mee dus voortaan alleen nog DHL of UPS.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: verzekerd verzenden'????

Bericht door uniformverzamelaar »

Voor zendingen naar het buitenland en vanuit het buitenland zou ik ook de voorkeur geven aan een van de 2 bedrijven doe door wvd aangehaald werd.

Maar voor zendingen binnen enigen land ga ik niet de extra kosten maken om dit via UPS of DHL te doen, zolang Bpost het goed doet natuurlijk :)
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: verzekerd verzenden'????

Bericht door zjopske »

@wvd,

Een verhaal dat meerdere bekend is, als koper zeer frustrerend. En dat terwijl de verkoper volledig aansprakelijk is voor de verzending, bij de post hoef je als koper niet aan te kloppen.

Zelf laatst nog een geval gehad, via een online veiling een fles whisky verkocht, vervolgens met de post naar België. Enkele dagen later stond hij als ''beschadigd, retour afzender'', u raad het al, nooit meer iets van vernomen.

Krijg je alles van postnl er achter aan, eerst mailtje sturen, gaan ze opzoek naar je pakket na het invullen van twee a4`tjes. Na een maand een mailtje, tja, gevonden krijgen we het niet, vul deze a4`tjes maar in dan vergoeden we de schade (op basis van inkoopfactuur :bonk: , er zijn behoorlijk wat particulieren die gebruik maken van de post toch?).

Maar goed, uiteindelijk het bericht gehad dat de betaling naar de afdeling financiën gaat.
Uitbetalen? Het zal wel de overheid zijn en 60-90 dagen gaan duren. Inmiddels al drie weken voorbij. En ruim twee maanden na het sturen van het pakket.

Overstappen naar een andere vervoerder?
Toch vind ik de bezorgers van andere postdiensten minder goed, zo word hier door DHL het pakketje ergens weggelegd, zelfs een keer geweest dat ze niet hebben aangebeld. Daarnaast is het ook ver rijden voor andere postdiensten, het is makkelijk dat de postnl overal zit, jammer dat de markt een oligopolie is.

Moraal van het verhaal

Als verkoper altijd aangetekend verzenden (vooral naar het buitenland), tenzij koper aangeeft het risico te willen dragen.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: verzekerd verzenden'????

Bericht door wvd »

Zo vandaag weer eens naar de bruna geweest om nogmaals te vragen. En pakket was er niet zeiden ze ik ben blijven staan en zeuren dat ze nogmaals gingen kijken. En dan niet zoeken op huisnummer maar handmatig gewoon op straat en naam en wat blijkt het is gevonden!!

Gewoon verkeerd huisnummer opgeschreven stond gewoon goed op het pakket maar ja lezen blijft lastig blijkbaar. Gelukkig is het pakket terecht maar evengoed ga ik op zoek naar andere vervoerders
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: verzekerd verzenden'????

Bericht door uniformverzamelaar »

Ligt dit dan aan de post of ligt dit aan die persoon die het pakket verstuurde.
Ik bedoel wel degelijk het verkeerde huisnummer !
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: verzekerd verzenden'????

Bericht door wvd »

Degene die het in ontvangst neemt in dit geval de bruna of dat de pakketbezorger verkeerd opgeschreven heeft. Nummer was duidelijk een 5 maar hebben er 15 van gemaakt???? Waarschijnlijk de T van straat voor een 1 aangezien :bonk:
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: verzekerd verzenden'????

Bericht door uniformverzamelaar »

Dit is dus een vergissing binnen het netwerk. Die persoon heeft dan ook de gegevens niet dubbel gecontroleerd die hij geschreven heeft :(

Ik zou toch de ombudsman van die vervoeder wel eens een mail zenden. Maar meer dan een "sorry" denk ik niet dat je dan kan verwachten.

Maar dan zijn ze in elk geval van op de hoogte dat hun personeel laks is met de zendingen of het noteren van de gegevens, wat toch een belangrijk gegeven is in een verzending.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4839
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: verzekerd verzenden'????

Bericht door patrickh »

Ik denk dat ze onderhand wel weten dat sommig personeel laks is, ze krijgen ZOVEEL klachten... Jaren terug was postbode een eerbaar beroep, met uniform en aanzien, nu zie je snuiters van 16 de post rondbrengen op zaterdag, dat is vragen om problemen...
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: verzekerd verzenden'????

Bericht door CollectorWo2 »

Yup
dg1983
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 okt 2012, 15:42
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: verzekerd verzenden'????

Bericht door dg1983 »

PostNL kan ik ook nog wel een boekje over open doen, wat een bagger bedrijf is dat met al die ingehuurde.

Zakelijk werk ik met Selektvracht (onderdeel DHL) en werk alleen met pakketjes en heb altijd een track & trace nummer, als een pakket wat langer duurt en ik vraag dit na dan kunnen ze dit altijd nagaan en/of opzoeken en verklaren aan me. Ook kan ik tegen iets meer verzekerd verzenden en vrachtkosten liggen standaard al lager dan bij PostNL.
Plaats reactie