Militaire Kist

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Thelongestday
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2014, 15:45

Militaire Kist

Bericht door Thelongestday »

Beste allemaal,

Op zolder van mijn grootouders heb ik diverse spullen gevonden. Ik weet niet van alles de herkomst en of het uit WOII komt, mijn grootouders zijn overleden dus kom ik graag te weten wat het is.
Ik heb een kist gevonden, de foto's zal ik toevoegen. Weten jullie waar deze kist vandaan komt en is het uit WOII? Werd het gebruik voor minutie of militaire spullen?

Alvast bedankt!!
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4837
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: Militaire Kist

Bericht door patrickh »

Nergens tekst of tekens (onderkant kist mss?). Lijkt zelf in elkaar getimmerd, of scheepskist.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Militaire Kist

Bericht door Erik »

patrickh schreef:Nergens tekst of tekens (onderkant kist mss?). Lijkt zelf in elkaar getimmerd, of scheepskist.
Waarschijnlijk inderdaad een scheepskist/manschappenkistje, zelfgetimmerd zoals gebruikelijk. In dit soort (en vele andere soorten) veel gebruikt in de periode 1946-1950, Ned. Oost-Indië.
Daarna overgeschilderd in legergroene verf. Er zou een adres op moeten staan, was verplicht.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Thelongestday
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2014, 15:45

Re: Militaire Kistar

Bericht door Thelongestday »

Bedankt voor jullie reactie! Ik heb de kist pas vandaag weer kunnen zijn en bij het licht gehouden. Onder de dikke laag verf die iemand erover heeft geschilderd heb ik toch nog een aantal woorden kunnen ontdekken die in het hout gedrukt zijn, een deel blijft helaas onleesbaar.

Aan de voorkant lees ik twee keer MADE IN U.S.A, eronder is een soort gekarteld merkteken te zien met een zin als: TO SAVE TIME TO LE.G... (rest onleesbaar). Eronder lees ik TRADE MARK en TYPE IRIT.....IR

Aan de zijkant lees ik:
MACH. NO.
MODEL NO.
KEYB'D NO.
TYPE NO.
ORDER NO.

Aan de achterkant van de kist lees ik alleen: REMINGTON

Hoop dat jullie meer weten :)
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Militaire Kist

Bericht door johan willaert »

Al dan niet zelfgeknutselde transportkist voor een Remington schrijfmachine??

Dat ene woord is TYPEWRITER
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie