Hoe verzamelen jullie militaria?

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Hoe verzamelen jullie militaria?

Bericht door Mr Mojo Risin »

Grote aankopen doe ik vnl. via fora. Je kan veel makkelijker communiceren, op je gemak beslissen en je heb sociale controle op een forum. Naar beurzen ben ik al even niet meer kunnen gaan wegens tijdsgebrek, maar daar koop ik vnl. klein spul. Op 2dehands.be ben ik de laatste tijd ook wel vrij actief voor mijn beginnende verzameling van Belgische medailles. Met wat geluk kan je er goede zaken doen.

Fora hebben bij mij nog steeds de voorkeur: een groter vertrouwen tussen koper en verkoper (al loop het op fora per uitzondering ook wel eens mis) en vaak correctere prijzen dan op beurzen of via dealers.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Hoe verzamelen jullie militaria?

Bericht door Bas ww2 »

Klopt grote aankopen moet je goed over denken, en kan je beter van een mede verzamelaar kopen, op beurzen loop je vaak tegen leuke kleine dingen aan. Die je dan voor een leuke prijs koop. Wat mij ook tegen valt van internet zijn de verzendkosten de dingen moeten soms 10 euro goedkoper zijn om nog leuk te blijven. En op internet zijn goede dingen zó weg voordat je tijd hebt om ze goed te onderzoeken. Dus het moet of van een goed adres komen of gewoon erg goedkoop zijn. Tuurlijk soms heb je geluk maar ik zou zeker met grote aankopen het niet op te proef stellen of je moet heel goed weten wat je doet. Al met al trek mij het zoeken wel, zoals laatst die aanzicht kaart uit 1914, wie had ooit gedacht dat ik dat zou vinden!
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Hoe verzamelen jullie militaria?

Bericht door panzer lehr »

Ongeveer 60% koop ik van andere verzamelaars. het overige van dealers en plaatselijke rommelmarkten. :)
Gebruikersavatar
Timster
Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 19 mar 2013, 18:19

Re: Hoe verzamelen jullie militaria?

Bericht door Timster »

Mr Mojo Risin schreef:Grote aankopen doe ik vnl. via fora. Je kan veel makkelijker communiceren, op je gemak beslissen en je heb sociale controle op een forum. Naar beurzen ben ik al even niet meer kunnen gaan wegens tijdsgebrek, maar daar koop ik vnl. klein spul. Op 2dehands.be ben ik de laatste tijd ook wel vrij actief voor mijn beginnende verzameling van Belgische medailles. Met wat geluk kan je er goede zaken doen.

Fora hebben bij mij nog steeds de voorkeur: een groter vertrouwen tussen koper en verkoper (al loop het op fora per uitzondering ook wel eens mis) en vaak correctere prijzen dan op beurzen of via dealers.

En nog tips qua fora die goed materiaal aanbieden?
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Hoe verzamelen jullie militaria?

Bericht door Bas ww2 »

Dit forum :lol:
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Timster
Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 19 mar 2013, 18:19

Re: Hoe verzamelen jullie militaria?

Bericht door Timster »

Bas ww2 schreef:Dit forum :lol:
Haha ik wist dat die ging komen. :lol:
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Hoe verzamelen jullie militaria?

Bericht door Mr Mojo Risin »

Timster schreef:
Bas ww2 schreef:Dit forum :lol:
Haha ik wist dat die ging komen. :lol:
Hangt ervan af wat je zoekt natuurlijk. Elke verzamelrichting heeft zo zijn specifieke fora.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Timster
Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 19 mar 2013, 18:19

Re: Hoe verzamelen jullie militaria?

Bericht door Timster »

Mr Mojo Risin schreef:
Timster schreef:
Bas ww2 schreef:Dit forum :lol:
Haha ik wist dat die ging komen. :lol:
Hangt ervan af wat je zoekt natuurlijk. Elke verzamelrichting heeft zo zijn specifieke fora.
Ik verzamel voornamelijk Duits.
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Hoe verzamelen jullie militaria?

Bericht door Bas ww2 »

Het waf?
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: Hoe verzamelen jullie militaria?

Bericht door Iwan »

Vraag aan degene die wel eens uit de US bestellen, wat of wie zijn de betere militaria sites cq dealers??
dg1983
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 okt 2012, 15:42
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: Hoe verzamelen jullie militaria?

Bericht door dg1983 »

In de US is het vaak afhankelijk welke richting je verzameld.

Infantry
Airborne
Air Force
Etc.

Kan ook kijken op USmilitariaforum en je daar eerst in verdiepen let daar wel op de prijzen zijn daar vrij hoog over het algemeen
Gebruikersavatar
Timster
Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 19 mar 2013, 18:19

Re: Hoe verzamelen jullie militaria?

Bericht door Timster »

Wittman Militaria heb ik goede ervaringen mee tot nu toe.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Hoe verzamelen jullie militaria?

Bericht door patrickh »

Ondanks dat velen er een hekel aan hebben, heb ik toch zeer mooie dingen via Marktplaats kunnen kopen! Verder, bezoek beurzen en maak contact met dealers en verzamelaars en je krijgt zo een mooi netwerk.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Hoe verzamelen jullie militaria?

Bericht door CollectorWo2 »

Ik raad aan bij aankopen via marktplaats e.d.het product af te halen en te bekijken als het een dure aankoop betreft!
Voor tientjes werk laat ik het wel opsturen maar verder haal ik het liever op,wild degene niet dat je het ophaald dan heb ik ergeen vertrouwen meer in..
Ik via beurzen en op het forum en marktplaats.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Hoe verzamelen jullie militaria?

Bericht door Jan Klaassen »

Wat al deze waarschuwingen zeggen klopt helemaal - maar het gemak van een verzamelaar in DDR/NVA is dat er van fake nog bijna geen sprake is. Er kan dus met gemak ingeslagen worden op marktplaats/ebay - al moet je natuurlijk altijd goed opletten en weten waar je naar kijkt.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie