Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
limburgsejager
Lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 07 feb 2014, 13:08
Locatie: Peel en Maas

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door limburgsejager »

Meneer probeert weet oorkondes te verkopen via marktplaats...
Deze keer onder een andere advertentie.
Alle oorkondes op naam van Ludwig Becker die bij verschillende onderdelen van de wehrmacht zou hebben gezeten.
De enige ludwig becker wat ik weet, zat bij de luftwaffe..
Kan helaas geen printscreen maken..
Advertentienaam: Duits/Nederlands lotje WW2
Voorwaarts, granaat gereed, op de vijand in.....
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Erik »

Opgelet bij de verkoper 'Militaria spull' uit Bergen op Zoom.

Betrokkene heeft een jas en broek (apart van elkaar) groffe stof Nederlands voor 1940 te koop. Ik herken deze uniformen. Ze komen uit een partij van 100 stuks uit China, in 2009 ingevoerd en door alle uitbeelders op één groep na verworpen als "troep".
Geen printscreen, even de ads:
http://link.marktplaats.nl/m780385851
http://link.marktplaats.nl/m780366015

Verkoper heeft van mij de volgende bericht gekregen:
Hoi Militaria spull,

zet je wel in je advertentie dat het hier om een replica gaat? Geldt ook voor het jasje groffe stof wat je aanbiedt. Het zijn uniformen die in 2009 vanuit China zijn ingevoerd. Een paar re-enactmentgroepen hebben ermee gelopen, vandaar dat het kan zijn dat ze er 'lichtgedragen' uitzien.

gr
,

Ik kreeg het volgende antwoord:
hoi
u kunt dit wel menen en lat mij niets verplichten ,maar daar tegen ik heb daar geen bewijs van dat het mogelijk om een replica gaat ,ik zelf heeft nog niet officieel kunen vast stellen dat het om een replica gaat maar zo als de advertentie staat het ik geen word van origineel in mijn mond genomen dit is aan een toekomstige om dat voor zich zelf uit te maken .

mvg


't Is maar dat je gewaarschuwd bent.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
_Arthur

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door _Arthur »

Op dit soort spul moet je dan ook niet bieden via markplaats. Maar goed hands-on bekijken en onderzoeken.

Trouwens weer een lekker Nederlands, dat stoot mij al genoeg af ook al had ik interesse gehad...
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door CollectorWo2 »

Ik had ook op het jasje geboden met de naam replica(als waarschuwing) maar die bieder heeft blijft bieden,de oelewapper .:)
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Iwan »

http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... =mympBuyer

Ook een leuke, op mijn dat ie wel heel veel weg heeft van reproduktie (wat t ook is) ging kreeg ik als antwoord:

Dat denken wel meer mensen van items, maar zolang je het niet zelf uit de oorlog hebt meegenomen kan niemand zeggen of het origineel is ja of nee. In japan en china maken ze alles na tegenwoordig.

Conclusie: dus van alles wat in onzer collecties zit weten we niet echt of het uit de oorlog komt want t is niet zelf meegenomen???????? :bonk: :bonk: :bonk: :bonk:
Laatst gewijzigd door Iwan op 15 mar 2014, 14:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door patrickh »

Wil dit topic zijn nut behouden, plaats dan AUB PRINTSCREENS. Dit topic is al eens gesloten omdat dit niet gedaan werd...
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Mr Mojo Risin »

patrickh schreef:Wil dit topic zijn nut behouden, plaats dan AUB PRINTSCREENS. Dit topic is al eens gesloten omdat dit niet gedaan werd...
En dat kan zo opnieuw gebeuren. Printscreens graag!
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Iwan »

Heren mijn welgemeende excuses voor t niet plaatsen van een print screen, ik krijg t niet voor elkaar heb m in word geplakt maar krijg m niet op de site..
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door patrickh »

Uploaden via Bijlage toevoegen. De foto heb je wel?
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Iwan »

Ik heb de foto en t op die manier geprobeerd maar t lukt zo niet..
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Mr Mojo Risin »

Druk de printscreenknop in, plak in Paint o.i.d. en sla het bestand op. Zo doe ik het altijd. Maar laat ons niet te ver afdwalen in dit topic.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Iwan »

Naamloos 1.png
Ook een leuke, op mijn dat ie wel heel veel weg heeft van reproduktie (wat t ook is) ging kreeg ik als antwoord:

Dat denken wel meer mensen van items, maar zolang je het niet zelf uit de oorlog hebt meegenomen kan niemand zeggen of het origineel is ja of nee. In japan en china maken ze alles na tegenwoordig.

Conclusie: dus van alles wat in onzer collecties zit weten we niet echt of het uit de oorlog komt want t is niet zelf meegenomen???????? :bonk: :bonk: :bonk: :bonk:

gelukt!!!
Gebruikersavatar
Janssen
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 dec 2013, 18:57
Locatie: Limburg

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Janssen »

Ik zie al een tijdje twee advertenties zweven van ene Militaria prul...uhm, ik bedoel spull. Hij verkoopt onder andere ook een jas en broek grove
wol. Zelf heb ik niet veel verstand van infanterie uniformen van voor 1940 maar ik kan wel overduidelijk zien dat dit repro's zijn, en slechte ook nog...

Ik schreef het volgende :

Wees wel zo eerlijk om bij je advertentie te vermelden dat het om een replica gaat. Het is nog een slechte replica ook.....

Zijn reactie was :

wie zeg dat ik niet eerlijk ben en wie zegt dat deze niet origineel zou kunnen zijn ik heb geen merk stempel gevonden dat heb ik gezegd ,en dat zie ik vak genoeg ,moet ik dan van alles dan maar aan nemen dat het dan in eens niet origineel zou kunnen zijn !!!!!!!!!!!!!! ,en zo maar iemand die dat zo vind uit het niets
wie bevestigd dat het geen origineel is ,mij is het niet bekent dat er reprodukties bestaan
niemand heeft deze waar je ze zou en kunnen bestellen .
je moet eens weten hoe vel er zijn om iets af te kraken om er zelf beter van te worden dat de verkoper onzeker van iets word .
boven dien vind ik het niet gepast om ongevraagd met een ander te bemoeien .meneer JANSEN !!!


Tja.... Wat valt hier over te zeggen... De strepen lijken mij wel origineel. Is hier iemand die dat kan bevestigen ?
Bijlagen
slechte repro jas.jpg
Nooit ga ik voorbij uwe woningen, zonder op den voorgevel deze geheimzinnige onzichtbare woorden, maar welke gij door geheel uw leven daarin gegrift hebt, te lezen:
"Zonder vrees en zonder blaam"
Gebruikersavatar
panzerboy
Lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 29 mar 2013, 10:48

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door panzerboy »

is deze verkoper niet al is eerder hier op het forum besproken ?
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Erik »

panzerboy schreef:is deze verkoper niet al is eerder hier op het forum besproken ?
Op veel andere fora wel. Het betreft Leo Gottmer uit Bergen op Zoom, zijn naam wordt ook op andere sites genoemd.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie