Verzamling

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Plaats reactie
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Ik heb nog een mooie mp tas weten te vinden en de andere had ik al dus een mooie set van kunnen maken.
Bijlagen
image.jpg
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Verzamling

Bericht door coco »

Heel erg netjes, deze collectie blijft me verbazen!
Ik heb inderdaad een zelfde idee display staan, ondertussen met correcte broek (wende hose) en een M42 helm.
De foto's in dat topic zijn alweer verouderd :lol:.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Vond de vorige niet slecht ondanks dat je veel commentaar kreeg van een oude veteraan die zich de koppel nog tot in detail kon herinneren dat die Italiaanse camo jassen nooit gedragen zijn terwijl dit toch echt wel zo is geweest. Er zijn maar een paar foto,s van maar idd heel erg weinig. Maar ja de ss was groot en ze kwamen elkaar niet allemaal tegen natuurlijk. Heb je nu een wendehose erbij zei je en is dat een ss wende hose of een Wehrmacht wendehose?? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe die er nu bij staat.

Mvg oorlogsvarken.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Verzamling

Bericht door coco »

Dat commentaar sloeg nergens op, alles is goed gekeurd op WAF en/of door meerdere verzamelaars in de hand maar dit terzijde.

Er zit een grijs/witte Wendehose onder deze zijn in de Ardennen veelvuldig door de SS gedragen, maar officieel ingesteld voor de Heer geloof ik (niet dat dit nog enigszins van kracht was in 1944).
Verder een mooie originele M42 pot erop in plaats van een mooie originele M40.

Genoeg over mijn collectie, laten we weer verder gaan genieten van de jouwe!!
Die camo M43 pet is een veldaanmaak pet?
Heb je daar toevallig meer foto's van? Deze petten zijn echt ontzettend tof!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

De pet is van een bekende militaria dealer, Rask antiek genaamd je zult hem wel kennen. Ik heb de pet via een militaria dealer gekocht voor een mooie prijs. Deze bekende dealer had hem van rask en ze hadden er al met velen omheen gezeten om de authenticiteit vast te stellen. De stof werd oke bevonden en dat denk en zie ik ook.
De pet is afwijkend van de normale camo modellen die we kennen uit de boeken van bosserello en anderen. De pet is volgens een stempel in de pet afkomstig van Statni film maatschappij die ergens in het voormalige oostblok zat. Die maatschappij stond erom bekend mooie originele stukken te gebruiken in de films die zij maakten. Ik heb wel eens een pet verkocht zien worden met een stempel van statni erin waarbij de verkoper zei,dit is een pet met binnenin de stempels van Statni dus als echte verzamelaar weet je het dan wel???? Het verhaal ging een eigen leven lijden. En de stempel van Statni kon natuurlijk ondertussen ook al Lang weer nagemaakt zijn. Het blijft dus een discutabele pet en mening hoor ik graag. Het doet geen pijn.


Mvg
Bijlagen
image.jpg
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Nog een met een tropen doodskop zoals die erop gedragen werden.
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Verzamling

Bericht door Kugelblitz »

Oorlogsvarken schreef:Ja is ook zo, ik heb te weinig ruimte maar ja je blijft een verzamelaar die met zijn hobby bezig blijft. Dus af en toe een beetje aanpassen en veranderen hoort erbij denk ik.
Zeker weten! Toch jammer dat niet alles tot zijn recht kan komen, maar je kunt thuis nu eenmaal niet echt een museum inrichten. Ik heb zelf maar 3 à 4 uniformen, maar heb daar al geen plek voor om ze neer te zetten.
Een aparte ruimte zou wel mooi zijn, dan confronteer je bezoek niet noodgedwongen met je hobby, want sommige mensen schrikken er toch wel van, wat ik ook wel ergens kan begrijpen. Daarnaast heb ik nog andere hobby's die weer niets te maken hebben met militaria, dus dat staat dan ook lelijk naast elkaar... Eigenlijk zou je het maar bij één hobby moeten houden. :wink:

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

De stempel van Statni met een zei aanzicht van de pet.
Bijlagen
image.jpg
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Och Kugel ik heb nog wel andere hobby,s waar ik mijn verzameling mee heb verdiend heb (kijk maar eens naar you tube (willie peeters) ik ken heel erg veel mensen en ik heb het boven op mijn zolder staan en iedereen weet wat ik doe en waarom en dan is het vaak al geen probleem meer.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Verzamling

Bericht door Erik S. »

Wendejackes en hosen zijn niet tijdens het Ardennenoffensief(Herbstnebel) gebruikt door de Waffen-SS. Half januari en februari kregen de aanvalstroepen deze pas uitgereikt(Nordwind). Eind December zijn er een klein aantal Italiaanse parka's opgepakt door Amerikanen en er is 1 foto van eind december waar een dergelijke te zien is toen de bevoorrading op gang kwam.

Belangrijk detail is dat er bij het Ardennenoffensief niets tot heel weinig aan winterkleding voorhanden was, MAAR een maand later het te zien word op de bekende foto's IN de Ardennen en omgeving. Wachtmantels en Erbsentarn sets over feldgrau was het meest voorkomende.

Maargoed, niets afdoend op jullie collecties maar eerder feitelijke achtergrondinformatie gebaseerd op foto's.


Nogmaals topcollectie ;)

Die mp40 tas is een topper, is dat er een van fkx ? Dat is een van de betere makers met mooi materiaal, imho.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Misschien als je even gekeken hebt is snap je beter waarom dat bankje zo moeilijk weg kan van de zolder al heb je wel gelijk natuurlijk dat het mooiste zou zijn als de kamer helemaal vrij zou zijn. Ik wil er die lichte motor nog een keer bijzetten die ik nu in een loods heb staan.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Verzamling

Bericht door coco »

Correct Erik, deze informatie had je al eens gedeeld interessant dankje!

Die veldaanmaak pet is erg netjes, enkele weken geleden op beurs Breda verkocht Mark van Thiel een soort gelijke heb deze helaas niet in de hand kunnen zien is altijd erg interessant studie materiaal.

Statni film Praha is een bekende onder de verzamelaars, helaas, zoals je zelf ook al zegt, bestaat er een repro stempel van deze film studio en word dus materiaal met deze stempel ook steeds lastiger.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Erik ik ken echt twee foto,s en die ga ik een keer zoeken als ik tijd heb van twee Italiaanse parka,s in dracht.
Omdat deze in de laatste winter gedragen zijn en idd de laatste kleding was die nog aangevoerd werd is er weinig van bekend. Ik heb heel erg veel documentatie en ga het opzoeken voor je. Ook denk ik dan maar als er kleine groepen zijn geweest die ze wel gedragen hebben en toevallig geen fotograaf bij zich hadden zien we daar helaas niks van in het heden. Maar bedankt voor je info. Ik weet niet wat de maker van de tas is wel dat net een hele mooie is. Ik heb de andere helft al in mijn bezit en ga ze samen fotograferen en er nog even opzetten.
Bijlagen
image.jpg
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Gewoon nog een beetje close up van een pop die je eerder al kon zien in de grote rij alleen niet zoveel detail.
Bijlagen
image.jpg
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Nog een en bepaalde poppen ga ik binnenkort ook wat uitgebreider laten zien van dichtbij.
Bijlagen
image.jpg
Plaats reactie