Aanwinsten Ciney 27 april 2014

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gregory
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 aug 2013, 17:52

Aanwinsten Ciney 27 april 2014

Bericht door Gregory »

Hallo iedereen,
Ik zou graag mijn aanwinsten van Ciney laten zien, als je meer of duidelijkere foto's wilt hoef je het maar te vragen ;)
Als je graag jouw aanwinsten van Ciney wilt laten zien mag je dat gerust doen.
Om te beginnen een Franse infanteriehelm.En dan een Russische ppsh hij is Belgisch onklaar gemaakt (Als iemand weet wie de maker is zou ik dat graag weten?)volgens mij is de draagriem nep kan dit?
Bijlagen
IMG_0581.JPG
IMG_0580.JPG
IMG_0574.JPG
IMG_0571.JPG
IMG_0570.JPG
Uncle Goose
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 22 jul 2009, 20:41
Locatie: Gentbrugge (België)
Contacteer:

Re: Aanwinsten Ciney 27 april 2014

Bericht door Uncle Goose »

Bij de PPSH zal het waarschijnlijk Izhevsk zijn.

Dit is mijn beste score van deze editie, een Russische Mod.08 van de jaren 30. Zeer moeilijk te vinden en vaak in slechte conditie. Deze is in redelijke conditie en voor de prijs van 10 luttele euro's kon ik hem niet laten liggen, de verkoper had zelfs geen idee wat het was.
Bijlagen
Mod 08 (Wereldoorlog 2, ZELDZAAM, Rusland).jpg
Verzamelaar van gasmaskers, alle landen en alle tijden. Momenteel ongeveer 400 verschillende gasmaskers in de collectie.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Aanwinsten Ciney 27 april 2014

Bericht door Jan Klaassen »

We (mods) kunnen eventueel dit topic verplaatsen naar subforum "Militaria Verzamelen"? Is meer algemeen, is het misschien beter op de plek als groot over Ciney-aanwinsten dan in het geallieerde hoekje (wie weet wat voor Duits materiaal er nog ingekocht is vanochtend en vanmiddag)? Uw keus natuurlijk :)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gregory
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 aug 2013, 17:52

Re: Aanwinsten Ciney 27 april 2014

Bericht door Gregory »

Oké Jan Klaassen van mij mag je dat doen als het niet teveel moeite is?
Opgeheven account 5919

Re: Aanwinsten Ciney 27 april 2014

Bericht door Opgeheven account 5919 »

Dan doe ik graag mee!

Ciney was moois! Mijn eerste keer! Ik ben verbleven in een nabijgelegen hotel daar ik vanuit Holland ben komen karren. Mooi vroeg op pad dus.

Volgens mij heb ik dezelfde PPSH-41 in mijn handen gehad als die je gekocht hebt Gregory! Erg mooi ding! Helaas is het even kijken en kwijlen, want de grens over met dat ijzer is voor een Hollander geen goed idee :)


Hier een kort fotoverslagje.. maar mijn aanwinst is:

Mooie Amerikaanse medic-helm, bij MC4U's stand gehaald :)

Afbeelding

Nu wat losse foto's voor de geïnteresseerden ( Vrijwel veel wapens, omdat ik dit erg interessant vond en in Nederland haast niet zie. :bonk: )



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Opgeheven account 5919 op 02 mei 2014, 08:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Aanwinsten Ciney 27 april 2014

Bericht door Jan Klaassen »

Gregory schreef:Oké Jan Klaassen van mij mag je dat doen als het niet teveel moeite is?
Is gedaan!

Kijk al uit naar andere verslagen! Hoe meer, hoe beter! Maken we er gewoon een bol topic over dese beurs!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Aanwinsten Ciney 27 april 2014

Bericht door Jan Klaassen »

Kom op, er zijn vast meer mensen geweest die Ciney hebben bezocht (en er geld hebben achtergelaten in ruil voor kick-ass items!)! Laat zien die spullen :lol:

Mijn eigen ervaring van dit keer: als DDR/NVA-verzamelaar is het natuurlijk sowieso langzaam shoppen. Je struikelt over hakenkruizen links en rechts, maar even een passer-en-hamer: ho maar! Er waren gelukkig enkele verkopers, waarvan een deel redelijke prijzen vroeg, 1 man in hal 2 top-items had voor goede prijzen (een aanrader: liep ook in Oost-Duits uniform, dan scoor je sowieso pluspunten) en de rest belachelijke prijzen vroeg voor allerlei (vooral) medailles.

Mijn aanwinsten van de editie april 2014 dan maar even op foto gezet. Al met al was het een bijzonder geslaagde dag, met items die mijn stoutste wensen ver - maar dan ook echt vér overtroffen:
DSC04325.jpg
DSC04326.JPG
DSC04328.jpg
Naast een plastic paradehelm (en het boek "Uniforms of the Third Reich", niet op de foto) een ge-wel-dige set uit de vroegste periode van de NVA. Op maat gemaakte Stiefelhose, op maat gemaakt uniform voor de zomermaanden voor een hauptmann der Artillerie en, als klapper op de allergrootste vuurpijl, een "M43" voor een officier der artillerie uit de periode 1956-1961 (stempel is moeilijk leesbaar, maar waarschijnlijk 1956). Nog met "bullseye"-kokarde uit zwart-rood-goud en rode bies (wapenkleur voor artillerie). Na 1961 verdwenen zowel de SRG-kokarde, als de bies - in 1963 verdween de "M43"-stijl winterpet helemaal om vervangen te worden door de Russische-stijl Uschanka's.

Voor wie geïnteresseerd is: hier komen duidelijk topics over in het DDR/NVA-gedeelte, stay tuned! :mrgreen:
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gregory
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 aug 2013, 17:52

Re: Aanwinsten Ciney 27 april 2014

Bericht door Gregory »

Ja Strelok dat is de ppsh die ik gekocht heb ;) en mooie aanwinsten Jan Klaassen.
Opgeheven account 5919

Re: Aanwinsten Ciney 27 april 2014

Bericht door Opgeheven account 5919 »

Gregory schreef:Ja Strelok dat is de ppsh die ik gekocht heb ;) en mooie aanwinsten Jan Klaassen.
Haha gaaf Gregory! :) Groot gelijk! Ik was zeer onder de indruk van de prijzen. Zo jammer dat wij als Nederlanders niet verder komen als Grendel-Deko's zonder papieren :(

Jan Klaassen, Ik ben in het bezit van een DDR-Uniform maar ik verzamel het eigenlijk niet meer. ( Was goedkoop om als Duits te gebruiken in het begin van mijn verzamelperiode, maar ik verzamel nu wel echt WW2 ), geïnteresseerd? :)
dg1983
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 okt 2012, 15:42
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: Aanwinsten Ciney 27 april 2014

Bericht door dg1983 »

Ben zelf niet geweest, was wel de bedoeling maar de brandstofpomp van mijn auto wilde vrijdag niet meewerken helaas.

Begreep dat er wel aardig hoge prijzen werden gevraagd bij velen.
_Arthur

Re: Aanwinsten Ciney 27 april 2014

Bericht door _Arthur »

dg1983 schreef: Begreep dat er wel aardig hoge prijzen werden gevraagd bij velen.
Je moet gewoon wat zoeken naar nog interessante koopjes links en rechts.

Afbeelding

GP Bag met draagriem in mint staat. M2 Ammo Bag. Infantry screw back collar disc. 17th AB patch. Belt buckle. HBT cap (reprootje) en Wool shirt in 15 1/5 - 35 met een boel leuke patches (4th en 16th AD) Wool shirts in goede staat in deze maat zijn lastig te vinden.

En een oude engelse kist ('43) met wat krokante bodem voor het openhaard projectje (niet op de foto).
Gebruikersavatar
Rikkert
Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 21 jun 2013, 22:26
Locatie: België

Re: Aanwinsten Ciney 27 april 2014

Bericht door Rikkert »

Ik ben nog nooit na ciney geweest maar wil er zelf in de toekomst er wel heen gaan. Maar wat moet je dan eigenlijk neerleggen als je zo'n ppsh wilt kopen (uit nieuwsgierigheid)?
_Arthur

Re: Aanwinsten Ciney 27 april 2014

Bericht door _Arthur »

Rikkert schreef:Ik ben nog nooit na ciney geweest maar wil er zelf in de toekomst er wel heen gaan. Maar wat moet je dan eigenlijk neerleggen als je zo'n ppsh wilt kopen (uit nieuwsgierigheid)?
Bij Stock Harry staan ze voor 400euro.
Ray76
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 jan 2014, 11:44

Re: Aanwinsten Ciney 27 april 2014

Bericht door Ray76 »

dg1983 schreef:
Begreep dat er wel aardig hoge prijzen werden gevraagd bij velen.

Vind toch dat veel particulieren zichzelf rijk rekenen en net zulke prijzen vragen als de dealers.
Op marktplaats en hier en andere forums in de te koop sectie.
Waarom bv 45€ neertellen voor een Ost medaille als je voor hetzelfde bedrag bij bv militaria plaza
met garantie kan kopen.
Zo zie je tal van voorbeelden overal mbt abzeichen, kleding, dolken, hoofddeksels enz.
Je kunt nog wel eens geluk hebben, maar goed zoeken en onderhandelen.
Denk dat op veel beurzen hetzelfde geldt.
Gebruikersavatar
Rikkert
Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 21 jun 2013, 22:26
Locatie: België

Re: Aanwinsten Ciney 27 april 2014

Bericht door Rikkert »

_Arthur schreef:
Rikkert schreef:Ik ben nog nooit na ciney geweest maar wil er zelf in de toekomst er wel heen gaan. Maar wat moet je dan eigenlijk neerleggen als je zo'n ppsh wilt kopen (uit nieuwsgierigheid)?
Bij Stock Harry staan ze voor 400euro.
Bedankt voor de informatie. :)
Plaats reactie