Verificatie + waarde EK2, feldspange, krimschild

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Gebruikersavatar
limburgsejager
Lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 07 feb 2014, 13:08
Locatie: Peel en Maas

Verificatie + waarde EK2, feldspange, krimschild

Bericht door limburgsejager »

Hallo Forumgebruikers,

Ik heb een aantal vragen over een enkele items die ik onlangs bemachtigd heb.

EK2:

Deze ek2 heb ik een tijd geleden gekocht bij een grote partij originele medailles. Ik zou graag willen weten of hij origineel is en hoeveel hij waard is. Hij is tevens magnetisch en heeft geen hersteller.
Heb het door 2 verzamelaars laten nakijken en zij zeiden dat het echt was. Kreeg onlangs wel van iemand op marktplaats te horen dat deze nep was?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Feldspange:

Deze spangen heb ik voor een prikkie kunnen kopen. Aleen vraag ik me af of het repro's zijn of dat ze in mint staat zijn (voornamelijk de in wat betere staat verkerende). Ook zou ik graag de waarde willen weten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Krimschild:

Deze krim heb ik 2 weken geleden via een duitse handel site voor een mooi prijsje gekocht. Ik heb er al een aantal verzamelaars naar laten kijken. Helaas durven ze niet met 100% zekerheid te zeggen of het om een originele gaat. Het stofje en papiertje zitten helaas niet meer op de achterzijde. Hier zou ik dus ook graag jullie mening over willen horen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Graag jullie meningen hierover.
Ik weet namenlijk nog niet over elk item alles.

Bij voorbaat dank.
Voorwaarts, granaat gereed, op de vijand in.....
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Verificatie + waarde EK2, feldspange, krimschild

Bericht door jurgen »

Je spanges en je EK2 zijn in orde. Dat ijzeren kruis moet, gezien de staat en het feit dat er geen makermarkering is, ergens tussen de 70 en 80 euro doen. Ik heb de indruk dat de prijzen de laatste tijd wat gezakt zijn. Over het Krimschild kan ik helaas niks zeggen.
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Verificatie + waarde EK2, feldspange, krimschild

Bericht door laurens jan »

Vindt de spange wel wat slordig
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Verificatie + waarde EK2, feldspange, krimschild

Bericht door CollectorWo2 »

Sommige zieke lui op mp zeggen dat bv je ek2 nep is en toch willen kopen,op deze manier voor een veel goedkopere manier...
Gebruikersavatar
limburgsejager
Lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 07 feb 2014, 13:08
Locatie: Peel en Maas

Re: Verificatie + waarde EK2, feldspange, krimschild

Bericht door limburgsejager »

thunderbird schreef:Sommige zieke lui op mp zeggen dat bv je ek2 nep is en toch willen kopen,op deze manier voor een veel goedkopere manier...
Die lui zijn er inderdaad, tegenwoordig kom je de vervelendste mensen tegen op MP..

Maar in dit geval was dat niet zo. Ik had de ek verkocht en al verzonden.
Na ontvangst was hij niet tevreden, want volgens een 'expert' was dit een replica en een zeer slechte ook nog. Toen zakte mijn broek af...

Dus hij heeft hem netjes terug verzonden nadat ik hem het geld heb terug gestort.

Aangezien er nog meer geinteresseerde waren/zijn, wil ik hem toch nog even maar laten checken.
Voorwaarts, granaat gereed, op de vijand in.....
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: Verificatie + waarde EK2, feldspange, krimschild

Bericht door Fahnenjunker »

Krimschild is helaas een kopie. Heb zelf ook zo eentje gehad. Deze kopieën zijn al wat ouder en zien er zeer overtuigend uit.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
limburgsejager
Lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 07 feb 2014, 13:08
Locatie: Peel en Maas

Re: Verificatie + waarde EK2, feldspange, krimschild

Bericht door limburgsejager »

Fahnenjunker schreef:Krimschild is helaas een kopie. Heb zelf ook zo eentje gehad. Deze kopieën zijn al wat ouder en zien er zeer overtuigend uit.
Bedankt, dan ben ik mooi genaaid.

Heb hem gekocht via militaria321.com bij verkoper:

Sammler-Arsenal
Inhaber Bernd Schlösser
Clara-Zetkin-Str. 85
99099 Erfurt

Dan ga ik hem eens even een mailtje sturen.
Waar is het precies aan te zien?
Ikzelf had mijn twijfels bij de afwerking van de bovenste rand.

Alvast bedankt!
Voorwaarts, granaat gereed, op de vijand in.....
stalingrad43
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 apr 2012, 13:33

Re: Verificatie + waarde EK2, feldspange, krimschild

Bericht door stalingrad43 »

Vergelijkend met orginele valt op dat de letter R wegvalt in de belijning wat de orginele niet heeft en de aftekening van de orginele zijn veel scherper die van jou zijn niet mooi strak en wat afrondend dus minder scherp wat wel hoort te zijn
Kop adelaar wat minder gedetailleerd en de bovenkant vleugels lopen iets te ver naar de kop door
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Verificatie + waarde EK2, feldspange, krimschild

Bericht door CollectorWo2 »

Na ontvangst was hij niet tevreden, want volgens een 'expert' was dit een replica en een zeer slechte ook nog. Toen zakte mijn broek af...

Dus hij heeft hem netjes terug verzonden nadat ik hem het geld heb terug gestort.

Aangezien er nog meer geinteresseerde waren/zijn, wil ik hem toch nog even maar laten checken.
Dit kan ook een truuk zijn,zeggen dat het een replica betreft en niet tevreden en omwisselen met een replica :roll:
Gebruikersavatar
limburgsejager
Lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 07 feb 2014, 13:08
Locatie: Peel en Maas

Re: Verificatie + waarde EK2, feldspange, krimschild

Bericht door limburgsejager »

thunderbird schreef:
Na ontvangst was hij niet tevreden, want volgens een 'expert' was dit een replica en een zeer slechte ook nog. Toen zakte mijn broek af...

Dus hij heeft hem netjes terug verzonden nadat ik hem het geld heb terug gestort.

Aangezien er nog meer geinteresseerde waren/zijn, wil ik hem toch nog even maar laten checken.
Dit kan ook een truuk zijn,zeggen dat het een replica betreft en niet tevreden en omwisselen met een replica :roll:
Zover had ik er nog niet eens over nagedacht. Gelukkig heb ik toch echt deZelfde weer terug gekregen;)
stalingrad43 schreef:Vergelijkend met orginele valt op dat de letter R wegvalt in de belijning wat de orginele niet heeft en de aftekening van de orginele zijn veel scherper die van jou zijn niet mooi strak en wat afrondend dus minder scherp wat wel hoort te zijn
Kop adelaar wat minder gedetailleerd en de bovenkant vleugels lopen iets te ver naar de kop door
Oke. Bedankt, weer wat geleerd!
Voorwaarts, granaat gereed, op de vijand in.....
Gebruikersavatar
limburgsejager
Lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 07 feb 2014, 13:08
Locatie: Peel en Maas

Re: Verificatie + waarde EK2, feldspange, krimschild

Bericht door limburgsejager »

Heeft iemand nog idee wat de waarde van de 2 spangen is?
Alvast bedankt
Voorwaarts, granaat gereed, op de vijand in.....
Gebruikersavatar
limburgsejager
Lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 07 feb 2014, 13:08
Locatie: Peel en Maas

Re: Verificatie + waarde EK2, feldspange, krimschild

Bericht door limburgsejager »

De EK is inmiddels weer verkocht. De nieuwe eigenaar heeft dit topic gevolgt voor verificatie. Echter komt nu de vraag over de naad aan de zijkant van het kruis.
Naar mijn weten werkten de duitsers alles puntje fijn af.
Is er iemand die dit kan bevestigen en dat de EK glad hoort te zijn aan de zijkant en dat het mogelijk is dat de naad niet goed meer zichtbaar is?

Bedankt
Voorwaarts, granaat gereed, op de vijand in.....
Plaats reactie