nieuwe vondst. Wie weet wat dit is?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: nieuwe vondst. Wie weet wat dit is?

Bericht door hajos »

Bodussen.

Succes met je Darwin arward.

Onschadelijke munitie is de gene die onderhanden is genomen door professionals.
Jij kan niet bepalen of iets ongevaarlijk is. Dat kunnen experts en die gaan nog in een bompak naar z;n "ongevaarlijke" rook granaat.

Succes er mee zou ik zeggen.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: nieuwe vondst. Wie weet wat dit is?

Bericht door racefiets »

Bobdussen schreef: Dus mijn advies voor als ze hem mee willen nemen, niet wetend dat hij vol is: controleer hem even en mocht hij vol zijn kun je hem alsnog terug leggen
En hierbij adviseer je mensen dus om de Wet Wapens en Munitie te overtreden. Gevolg is op zijn minst een strafblad en zeker ook een stukje in de krant en misschien zelfs de TV wegens de huiszoeking en het op trommelen van de EOD voor de afvoer van het aan getroffen materiaal. De overtreding van de WWM blijft je vervolgens minimaal 8 jaar achtervolgen en voor bepaalde banen hoef je 25 jaar lang geen sollicitatiebrieven meer te schrijven. Echt geweldig advies. :W
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: nieuwe vondst. Wie weet wat dit is?

Bericht door michiel01 »

Ik ga dit topic sluiten,
@ Bobdussen, hou je adviezen voortaan alsjeblieft voor jezelf. Dit strookt absoluut niet met wat wenselijk is of wat wij als forum onderschrijven.

@ Racefiets, Hajos, Erik en anderen, dank voor uw "nuancering".
Gesloten