Steeds meer vandalisme in Auschwitz

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Steeds meer vandalisme in Auschwitz

Bericht door Charly1975 »

Steeds meer vandalisme in Auschwitz

Het voormalige vernietigingskamp Auschwitz heeft steeds meer te maken met vandalisme. Het gaat niet alleen om graffiti op muren en britsen, maar ook om diefstal van historische voorwerpen.

Dit heeft het Poolse tv-station TVN24 maandag gemeld.
Gekeken wordt naar de mogelijkheid om beveiligingscamera's op te hangen in het complex van 155 gebouwen. Het ministerie van Cultuur in Warschau is echter tegen, omdat het de ''authenticiteit'' van het herdenkingscentrum aantast.

De nazi's vermoordden tijdens de Tweede Wereldoorlog in Auschwitz-Birkenau meer dan 1,1 miljoen mensen, voor het merendeel Joden.
Bron: http://www.nu.nl/buitenland/3768019/ste ... hwitz.html
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Steeds meer vandalisme in Auschwitz

Bericht door Proos »

In-en-in triest ...

Volgens mij nog knap lastig om het hele terrein te bewaken, het is nogal groot (vooral als je Birkenau meerekent).
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Steeds meer vandalisme in Auschwitz

Bericht door patrickh »

Intriest...
dg1983
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 okt 2012, 15:42
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: Steeds meer vandalisme in Auschwitz

Bericht door dg1983 »

Triest om te lezen dit
Gebruikersavatar
joeri681
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:57
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Steeds meer vandalisme in Auschwitz

Bericht door joeri681 »

Wat een stelletje hersenloze zielen lopen hier toch rond op de wereld... triest, diep triest!
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Steeds meer vandalisme in Auschwitz

Bericht door Jim »

Charly1975 schreef:
Steeds meer vandalisme in Auschwitz
Gekeken wordt naar de mogelijkheid om beveiligingscamera's op te hangen in het complex van 155 gebouwen. Het ministerie van Cultuur in Warschau is echter tegen, omdat het de ''authenticiteit'' van het herdenkingscentrum aantast.
Bron: http://www.nu.nl/buitenland/3768019/ste ... hwitz.html
Ik denk dat de kosten van de camera's en alles wat erbij hoort nogal in de papieren gaat lopen en dat daar het probleem ligt.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Timster
Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 19 mar 2013, 18:19

Re: Steeds meer vandalisme in Auschwitz

Bericht door Timster »

Jim schreef:
Charly1975 schreef:
Steeds meer vandalisme in Auschwitz
Gekeken wordt naar de mogelijkheid om beveiligingscamera's op te hangen in het complex van 155 gebouwen. Het ministerie van Cultuur in Warschau is echter tegen, omdat het de ''authenticiteit'' van het herdenkingscentrum aantast.
Bron: http://www.nu.nl/buitenland/3768019/ste ... hwitz.html
Ik denk dat de kosten van de camera's en alles wat erbij hoort nogal in de papieren gaat lopen en dat daar het probleem ligt.
Dat denk ik niet. Er zijn genoeg rijke Joodse weldoeners die deze kosten op zich willen nemen. Ik kan me goed voorstellen dat camera`s afbreuk doen aan de omgeving van Auschwitz. Moderne apparatuur hoort niet thuis op die plek.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Steeds meer vandalisme in Auschwitz

Bericht door Charly1975 »

Timster schreef: Dat denk ik niet. Er zijn genoeg rijke Joodse weldoeners die deze kosten op zich willen nemen. Ik kan me goed voorstellen dat camera`s afbreuk doen aan de omgeving van Auschwitz. Moderne apparatuur hoort niet thuis op die plek.
Ben ik op zich met je eens, echter hoort graffiti ook niet thuis op die plek. Het is erg triest dat mensen dit doen. Het moet anno 2014 toch mogelijk zijn om camera's zo te plaatsen dat ze geen afbreuk doen aan het geheel. Ik denk dat er wel meerdere weldoeners zijn die niet joods zijn en het zouden willen bekostigen.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Steeds meer vandalisme in Auschwitz

Bericht door Der Blitz »

schandelijk zoiets, maar ja heden ten dagen heeft niemand nog ergens respect voor.
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Plaats reactie