Waarde stg44?

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Bobdussen
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 02 mei 2014, 19:19

Waarde stg44?

Bericht door Bobdussen »

image.jpg
Heb deze op het oog maar zou niet weten wat de waarde is. Het betreft een bodemvondst en het houtwerk is niet origineel
Opgeheven account 5919

Re: Waarde stg44?

Bericht door Opgeheven account 5919 »

Voor zo'n bodemvondst zou ik niet meer uitgeven als 150-170 euro. Dat is mijn persoonlijke mening. Vooral omdat het houtwerk niet origineel is. Begrijpelijk bij Bovo's dat dat over het algemeen al weggerot is, maar toch.

Dat terzijde, deze bovo's zijn illegaal om te bezitten in Nederland. Voor zover ik weet heb je hier ook een vergunning voor nodig. Zeker een automaat. In ieder geval WM8 en een ontheffing van het ministerie. Het blijft namelijk een wapen, hoe verroest het ook is.
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Waarde stg44?

Bericht door hajos »

4 maand op z'n minst.
in Nederland dan. Zwaar illegaal.
Moet op verlof, die wapens zijn voor een verzamelaars verlof niets waard.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Bobdussen
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 02 mei 2014, 19:19

Re: Waarde stg44?

Bericht door Bobdussen »

Vergunning is aanwezig. Was alleen benieuwd naar de prijsklasse hiervan. Bedankt !
rene1945
Lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 jun 2011, 15:59
Contacteer:

Re: Waarde stg44?

Bericht door rene1945 »

als je hem goed weet te verkopen kun je er denk ik nog wel iets meer voor krijgen(hangt wel af van de staat)

heb al redelijke bovo's zien weggaan voor een paar 100 euro

in goede staat met origineel hout(geen bovo dus) kunnen ze ruim 2-3500 opleveren...
best gewilde dingetjes dit
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Waarde stg44?

Bericht door racefiets »

Bobdussen schreef:Vergunning is aanwezig.
Dat durf ik te betwijfelen. Hiervoor ga je ook geen vergunning krijgen. Mocht je een vergunning hebben voor de schietsport dan ga je die hierdoor alleen maar verliezen.
Gebruikersavatar
Gijscollector
Lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 22 jan 2009, 20:06
Locatie: Breda

Re: Waarde stg44?

Bericht door Gijscollector »

Bobdussen schreef:Vergunning is aanwezig
Nou, dan ben ik erg benieuwd wat Verona zegt over het merk en het wapennummer. En zo te zien niet voor 2005 duurzaam ongeschikt gemaakt voor automatisch vuren en dus enkel te bezitten met ontheffing erbij. Kortom, er is haast niemand die de moeite neemt in NL om zoiets legaal voor handen te hebben met de juiste papieren.... :roll:
"Op den bresch voor Nederland"
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Waarde stg44?

Bericht door racefiets »

Inderdaad, dan spaar ik wel even door voor eentje die tenminste wel werkt. Een ontheffing is maar voor een beperkt aantal wapens en zo'n plekje laat je niet in nemen door een stuk oud roest.
_Arthur

Re: Waarde stg44?

Bericht door _Arthur »

Misschien dat er een verzamelverlof aanwezig is. Maar aan de andere reacties in het munitie topics te zien valt te twijfelen aan de serieusheid van de poster.
Gebruikersavatar
John8
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 jan 2014, 14:46

Re: Waarde stg44?

Bericht door John8 »

Volgens de verkoopsite en zijn zoekertje op tweedehands.net heeft hij reeds een bod van 200 euro.
http://verzamelen.tweedehands.net/krijg ... ondst.html

Zelf zou ik gokken op een waarde van 200 à 250 euro. Niet om de staat van hoe het nu is, maar om wat het ooit geweest is. Niet dat ik dat zelf er voor over zou hebben...


Een vraagje, vanaf welke staat is een bovo legaal in Nederland? Moest de loop nu helemaal krom zijn?
Bobdussen
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 02 mei 2014, 19:19

Re: Waarde stg44?

Bericht door Bobdussen »

Hij moet uit elkaar gehaald zijn.
Gebruikersavatar
Gijscollector
Lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 22 jan 2009, 20:06
Locatie: Breda

Re: Waarde stg44?

Bericht door Gijscollector »

Bobdussen schreef:Hij moet uit elkaar gehaald zijn.
Nou, dat is wel echt uit de duim gezogen zeg... :| Verdiep je eerst maar eens in de Circulaire Wapens & Munitie 2013 en de Regeling Wapens en Munitie voordat je dit soort domme uitspraken doet.

CWM 2013: http://www.knsa.nl/pdfs/stcrt-2013-991.pdf

RWM (met name artikel 18): http://wetten.overheid.nl/BWBR0008800/g ... 17-08-2013
"Op den bresch voor Nederland"
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Waarde stg44?

Bericht door racefiets »

Voor de wet blijft een wapen een wapen. Over de staat wordt niet gesproken. Regels voor onklaar maken zijn er enkel niet voor semi of vol automaten. Bovendien zal deze echt niet op verlof staan. En dat verlof van Bobdussen, ik ben wel benieuwd welk type verlof hij dan heeft.
_Arthur

Re: Waarde stg44?

Bericht door _Arthur »

racefiets schreef:ik ben wel benieuwd welk type verlof hij dan heeft.
Eigenlijk denk ik dat het het fantastenverlof zal zijn.
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Waarde stg44?

Bericht door hajos »

_Arthur schreef:
racefiets schreef:ik ben wel benieuwd welk type verlof hij dan heeft.
Eigenlijk denk ik dat het het fantastenverlof zal zijn.
Past goed bij de schroevendraaier
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Plaats reactie