Waarde stg44?

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Waarde stg44?

Bericht door Erik »

racefiets schreef:... En dat verlof van Bobdussen, ik ben wel benieuwd welk type verlof hij dan heeft.
Ik denk gewoon een weekeindeverlof. 's Maandags weer melden.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Waarde stg44?

Bericht door coco »

Erik schreef:
racefiets schreef:... En dat verlof van Bobdussen, ik ben wel benieuwd welk type verlof hij dan heeft.
Ik denk gewoon een weekeindeverlof. 's Maandags weer melden.
Hahahahaha, prachtige opmerking!! :lol:
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
limburgsejager
Lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 07 feb 2014, 13:08
Locatie: Peel en Maas

Re: Waarde stg44?

Bericht door limburgsejager »

En dan is het natuurlijk zeer slim om hem ook nog op marktplaats aan te bieden en dan de mills granaat en de ontsteker niet te vergeten...

Dat is gewoon vragen om problemen
Voorwaarts, granaat gereed, op de vijand in.....
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Waarde stg44?

Bericht door Der Blitz »

Wat word er eigenlijk bedoeld met verlof hier?

Ik vind het logisch dat er regels bestaan, en zulke wapens niet werkend in de omloop mogen zijn. Anderzijds is het ook vrij logisch dat je met zo een bodem vondst niet gaat proberen te schieten, bij het minste mankementje in de loop kan de kogel blijven steken, en het geweer ontploffen. Ik vind dan wel dat de regels daarrond wat soepeler mogen zijn dan een wapen in goede staat waar nog wel mee geschoten zou kunnen worden. Een granaat of bom die je uit de grond haalt ligt anders natuurlijk, maar zo een verroest geweer is mits een leeg magazijn en loop toch veilig.

groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
_Arthur

Re: Waarde stg44?

Bericht door _Arthur »

Der Blitz schreef:Wat word er eigenlijk bedoeld met verlof hier?
Een ontheffing van het Ministerie van Veiligheid en Justitie waarop staat dat jij dit wapen onderhanden mag hebben.
is mits een leeg magazijn en loop toch veilig.
Echte vuurwapens met een leeg magazijn en loop zijn ook veilig....
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Waarde stg44?

Bericht door hajos »

Der Blitz schreef:Wat word er eigenlijk bedoeld met verlof hier?

Ik vind het logisch dat er regels bestaan, en zulke wapens niet werkend in de omloop mogen zijn. Anderzijds is het ook vrij logisch dat je met zo een bodem vondst niet gaat proberen te schieten, bij het minste mankementje in de loop kan de kogel blijven steken, en het geweer ontploffen. Ik vind dan wel dat de regels daarrond wat soepeler mogen zijn dan een wapen in goede staat waar nog wel mee geschoten zou kunnen worden. Een granaat of bom die je uit de grond haalt ligt anders natuurlijk, maar zo een verroest geweer is mits een leeg magazijn en loop toch veilig.

groeten
De wet zegt gewoon dat in nederland een semi- of auto best onklaar gehouden mag worden.

Dit moet dat gedaan worden door het wapen in 2 delen overlangs te zagen (dus over de lengte) en dan op een stalen plaat gemonteerd.

Alle andere opties betekend dat het op een wapen verlof moet staan.
En dat is voor een bodemvondst een duur plekje.

Een wapen is een wapen, of het nu een bonk roest is of niet.
Tenzij deze door een wapenhandel onklaar gemaakt is of op verlof hebt staan heb jij niets te vrezen.
Als je denkt, goh dit kreng zit vast geroest is zo veilig als wat,... kan je op minimaal 4 tot 6 maanden in het gevang opleveren vanwege het bezit van verboden wapens.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Waarde stg44?

Bericht door racefiets »

_Arthur schreef: Een ontheffing van het Ministerie van Veiligheid en Justitie waarop staat dat jij dit wapen onderhanden mag hebben.
Niet enkel de ontheffing. Het wapen moet in eerste instantie op een (verzamel)verlof. Daarnaast moet de houder in het bezit zijn van een ontheffing voor een x aantal volautomatische wapens.
Plaats reactie