Wehrpass onderzoek

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
capslocker
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 aug 2013, 18:09

Wehrpass onderzoek

Bericht door capslocker »

Hallo,

Recentelijk heb ik de eerste stappen ondernomen om een verzameling beginnen uit te bouwen.
Hierbij heb ik een wehrpass in bezet gekregen. De wehrpass is redelijk goed gevuld.

Mijn vraag is of er ergens een site of database bestaat met Duitse veteranen in? Al dan niet gesneuvelden. Graag zou ik de naam van de eigenaar van de wehrpass daar eens in willen opzoeken! Volgens de wehrpass heeft ie de hele oorlog meegedaan en denk ik dus ook wel dat hij het overleefd heeft!

Bedankt voor de hulp! :)
Altijd opzoek naar Nederlandstalige Signaal Magazines.
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Wehrpass onderzoek

Bericht door D_Dutch »

Hallo,

Een database met alle Duitse veteranen zou gigantisch zijn omdat er miljoenen namen in zouden moeten worden ingevoerd. Dit zou tevens erg privacygevoelig zijn daar er nog zat voormalige soldaten in leven zijn. Er bestaat wel een soort database van gesneuvelde Duitse soldaten al is deze nog lang niet compleet en wordt er nog steeds aan gewerkt. Deze is op de website van de Volksbund te vinden bij "Gräbersuche Online". Als je meer informatie wilt vinden over de soldaat dan kan je ook contact opnemen met het Stadtarchiv of Standesamt van zijn woonplaats. Soms is het mij ook gelukt om via het Telefonbuch van Duitsland familieleden van de soldaten te vinden. Hopelijk helpt dit een beetje! :)
Plaats reactie