Verzamling

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Plaats reactie
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Ja ik had het al gereserveerd lag klaar voor me. Vind het wel een bijzonder iets omdat het altijd bij elkaar gehoord heeft als set en diegene die het verkocht heeft had het rechtstreeks van diegene die het in Aachen geconfiskeerd heeft.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Verzamling

Bericht door Erik S. »

Inderdaad een prachtige set Willie;) En inderdaad mazzel dat je die zo direct hebt kunnen kopen! Ben ook benieuwd naar dat andere wat je gekocht hebt.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Ik heb verder twee dingen opgehaald in duiven, een mooi bord voor een schutzraum tegen bombardementen en een helmnetje duits. Zal ik je even laten zien erik. Ik heb het gekocht zonder kennis wel met garantie. Ik heb de dikke boeken van Angolia erbij gehaald en kan er niks verkeerds aan ontdekken. Heb hem op een luftwaffe camo helm gezet.
Bijlagen
image.jpg
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Het bord hangt al boven.
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
opheusden1944
Lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 aug 2011, 15:11
Locatie: Opheusden
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 1 keer
Contacteer:

Re: Verzamling

Bericht door opheusden1944 »

Gaaf bord!
Kijk ook eens op: http://www.opheusden1944.nl
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Verzamling

Bericht door Erik S. »

Er zijn veel verschillende soorten touw gebruikt in de netjes. Ze hebben allemaal een ding wat overeenkomt, ze hebben dezelfde "hardware". Een gepuntlast ringetje aan het rijgkoord dat niet in een knoop zit maar tussen 2 knopen in. Verder de haakjes die op een bepaalde manier gebogen zijn en van een zwaar, hard metaal zijn die je met je vingers niet makkelijk ombuigt.

Mooi net!
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Het is moeilijk erik om het er correct op te krijgen. Ik ken een jongen die dat goed kan en die gaat dat doen voor me.
Bijlagen
image.jpg
Laatst gewijzigd door Oorlogsvarken op 03 jun 2014, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Andere kant.
Bijlagen
image.jpg
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Erik ik weet niet of jij hem ook op een helm hebt zitten en misschien kan je die van jou laten zien is leuk om te vergelijken en te kijken wat je bedoeld met de verschillende materialen die gebruikt zijn. Ik heb er flink wat documentatie op na geslagen en zoals je al zegt er zijn standaard dingen die bij al deze netjes hetzelfde zijn. Het touw is eigenlijk wel uniek en niet echt na te maken denk ik. Het word zo samen met mijn camo m 42 Luftwaffe helm een heel mooi stuk.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Verzamling

Bericht door Erik S. »

Een netje op een helm zetten is niet zo moeilijk hoor, je monteert de haken en dan haak je het rijgkoord aan de voorste haak, sla de rest van het net achterover de helm en haak het rijgkoord aan de achterkant ook aan de haak. Dan trek je het rijgkoord aan, trek je het naar boven, steekt het door een maas en dan plaats je het ringetje over de achterste haak. Tenminste, dit is de officiële manier zoals ik het eens op een instructieblad heb gezien.

Tarnnetz 1, Laat, groen met verschillende bruine en gele touwen erin gevlochten. Open einde aan voor en achterkant!
Schermafbeelding 2014-06-02 om 11.37.31.png
Schermafbeelding 2014-06-02 om 11.36.23.png
Tarnnetz 2, vroeg, gebruikt model. Net is uit 1 kleur touw. Geen open eindes de randen van dit net.
Schermafbeelding 2014-06-02 om 11.35.22.png
Tarnnetz 3, laat net uit 1 kleur bruin touw.
Schermafbeelding 2014-06-02 om 11.37.10.png
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Verzamling

Bericht door Erik S. »

En hier een door mij gemaakte kopie uit hetzelfde touw als jouw net*:
Schermafbeelding 2014-06-02 om 11.43.38.png
Dit net heb ik voor re-enactment gemaakt, heb er in het verleden een stuk of 20-30 gemaakt waarvan er nu en dan eentje als "origineel" opduikt. Verschil zit hem in het feit dat ik geen ringetjes kon maken die goed genoeg leken. Dat is eigenlijk precies waar je het aan ziet. Laatst een op de collectors guild gezien die helaas verkocht was…

*Is overigens geen kritiek op jouw net, eerder een voorbeeld om de verschillende types aan te duiden. Jouw net is goed, en dat weet jij net zo goed als ik, Willie :wink:
Laatst gewijzigd door Erik S. op 04 jun 2014, 17:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Nee erik is ook niet moeilijk alleen om hem er mooi op te zetten strak langs de helm af is best een werkje.
Op de helm die ik je laat zien zit die zoals ik hem er op wil hebben en zo krijg ik hem zelf niet. Misschien ben ik wel niet zo handig. ( Hadden die netjes ook meerdere kleuren touw??????? ) die op de Wehrmacht awards zijn ook van jou. Ik laat je vanavond even die van mij zien als ik hem opgehaald heb.
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Bedankt trouwens voor het showen.




Mvg wilie.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Verzamling

Bericht door Erik S. »

Schermafbeelding 2014-06-02 om 13.55.38.png
Hier kun je beter zien hoe de verschillende kleuren in de netten verwerkt zitten. Dit is een foto van 3 netten, links een groenig meerkleurig net, in het midden het klassieke "gecamoufleerde" exemplaar en rechts een bruin net.


http://www.achterhoeksmuseum1940-1945.n ... 23&lang=nl
Hier kun je nog zo'n exemplaar zien.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Verzamling

Bericht door jurgen »

Erik S. schreef:En hier een door mij gemaakte kopie uit hetzelfde touw als jouw net:

Dit net heb ik voor re-enactment gemaakt, heb er in het verleden een stuk of 20-30 gemaakt waarvan er nu en dan eentje als "origineel" opduikt. Verschil zit hem in het feit dat ik geen ringetjes kon maken die goed genoeg leken. Dat is eigenlijk precies waar je het aan ziet. Laatst een op de collectors guild gezien die helaas verkocht was...
Dat vraag ik me zelf dan altijd af. Voor re-enactmentdoeleinden worden zaken zo goed mogelijk nagemaakt, tot het punt dat ze als echt verkocht worden. Is het niet mogelijk om er zaken in te verwerken die historisch niet correct zijn maar die optisch niet storen. Zo heb je ook meteen een punt waaraan iedereen eventueel kan zien dat het een reproductie is en vermijd je ook die (al dan niet bewuste) verkoop als 'echt'.

Waarom niet bijvoorbeeld de voering van de binnenzakken van een uniformjas felrood maken? Niemand ziet het tijdens het normale gebruik, zelfs niet als je de jas uitdoet, maar iedereen die de jas even twee minuten bekijkt, ziet meteen dat er iets niet pluis is.
Plaats reactie