Russisch pet Embleem?

Vaststellen van echtheid en de waarde van geallieerde militaria
Plaats reactie
Viper76
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jan 2012, 14:20

Russisch pet Embleem?

Bericht door Viper76 »

Forum leden,

Ik dit embleem gevonden en nu wil ik daar wat meer informatie over. Ik denk zelf post WO2 maar ik kan zelf niet het exacte embleem vinden. Wel 1 zonder de Russische ster en dan met de wapens en sabels en die zou dan Cubaans moeten zijn. Is hier een Rusland kenner? Zat deze op een pet? Is dit embleem te relateren aan een eenheid?

alvast bedankt voor de reacties,

Groet,

Viper
IMG_5262.JPG
Bijlagen
IMG_5260.JPG
Opgeheven account 5919

Re: Russisch pet Embleem?

Bericht door Opgeheven account 5919 »

Forumleden Auke en Asjemenou zijn Russische kenners volgens mij :) Wellicht kun je hun benaderen.

Succes!
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Russisch pet Embleem?

Bericht door Auke »

Dit is een Cubaans petembleem uit de jaren '70-'80. De rode ster (algemeen petinsigne van de landmacht van de Sovjet-Unie, zelfde periode) hoort er niet op. Ik heb het vermoeden dat een creatieve knutselaar gewoon twee petinsignes aan elkaar heeft bevestigd.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Viper76
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jan 2012, 14:20

Re: Russisch pet Embleem?

Bericht door Viper76 »

Bedankt voor je reactie. Ik heb het nog eens goed bekeken maar dat zou inderdaad kunnen nu je het zegt. Waarschijnlijk is het er ooit op gelijmd. Zit ook heel stevig vast. Moet ik een poging wagen om het eraf te halen? Of is het de moeite niet waard?
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Russisch pet Embleem?

Bericht door Auke »

Ik zou het denk ik zo laten. Los zijn de twee emblemen ook niet iets noemenswaardigs waard.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

FAR Petembleem

Bericht door asjemenou »

Zoals Auke al vermeld is het "embleem" samengesteld uit twee verschillende emblemen van twee verschillende landen. In deze samenstelling is het dus niet bestaand.
Oorspronkelijk is het een embleem voor op een Cubaanse officierspet van de FAR (Fuerzas Armadas Revolucionarias - Revolutionaire Strijdkrachten).

Afbeelding

Het rode sterembleem (met hamer en sikkel) welke er op is gelijmd, is een Sovjet embleem van voor 1991. Is de ster van messing of van inoxaal? (vaak onterecht aangeduid als aluminium) Ik kan dit eerlijk gezegd niet helemaal goed beoordelen vanaf de foto's. Wat voor afmeting heeft de ster?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie