Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
wo2-freak
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 feb 2008, 21:37

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door wo2-freak »

Mijn interesse ligt vooral bij de SS en Hitlerjugend.
Ik wil het liefst een van deze volgende dingen volledig afkrijgen (niet nu, niet volgend jaar, uiteindelijk);

- Een SS officier mannequin
- Een Hitlerjugend mannequin (geen politieke leider, maar een met trommel en/of trompet)

En een soort van ''politieke'' stand creeren, met vlaggen, NSDAP militaria, etc.

Ik ben niet zo van de vuurwapens. Dolken daarentegen, vind ik wel erg interessant.

Ik weet dat SS militaria erg schaars is en erg duur, ben mij dan ook goed aan het inlezen.

Ik denk dat ik in het begin goede deals probeer te scoren (niet perse SS items; anything), om dat dan weer door te ruilen/te verkopen tot ik mijn doel bereik.

Ik heb zelf een andere collectie (niet WWII gerelateerd) waar ik binnenkort een deel van ga verkopen. Dat geld (rond de 2-3.5 duizend euro) zal ik gebruiken om mijn militaria verzameling mee te beginnen. Momenteel heb ik nog eens 3.5-4.5 duizend euro beschikbaar voor dit doel.

Ik denk dus dat het in ieder geval een mooi begin is. Je zult er geen pop mee afkrijgen (een Hitlerjugend pop wel, maar SS verre van), zeker niet, maar ik denk dat ik er met een beetje geluk & goed zoeken/ruilen enz. toch wel een aantal mooie items mee kan scoren :).
wo2-freak
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 feb 2008, 21:37

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door wo2-freak »

soldaat schreef:21 juni is er ook een in la glieze in belgie
Bedankt voor de tip. Ik ben eerder bij het museum in La Gleize geweest, daar hebben ze ook de Konigstiger, maar dat was tijdens een weekend weg.
Het is een beetje ver om enkel een beurs te bezoeken (2.5 - 3 uur rijden, en nog eens 2.5 - 3 uur terug dus.. :P ).
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door CollectorWo2 »

Voordeel is, het is een mooie beurs en plek en je vind er mooie dingen dan in nl.
wo2-freak
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 feb 2008, 21:37

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door wo2-freak »

thunderbird schreef:Voordeel is, het is een mooie beurs en plek en je vind er mooie dingen dan in nl.
Het is zeker een mooie plek, en met een zeer interessante geschiedenis.
Misschien, dat als ik het bezoek, er meteen een 2e ''Ardennen'' trip van maak. De vorige keer lang niet alles bezocht.

Is het een grote beurs?
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door CollectorWo2 »

Het is een redelijk grote beurs,alles staat uitgestald in 1 hele lange straat,Jammer is dat het 1 keer per jaar is,maar zeker de moeite waard.
denman
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:50
Locatie: Op de Veluwe

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door denman »

La gleize is inderdaad wel de moeite waard. Moet er ook 3 uur voor rijden maar pak gelijk een aantal dagen in de Ardenne.
Staan kraampjes vanuit het plaatsje zelf, bij het museum, helemaal over de Rue de l'Eglise tot aan de kruising Froidcour.
En neem wel je regenpak mee :wink:
Ciney blijft ook een mooie beurs. En qua prijzen. Kijk een beetje rond wat er gevraagd word op sites van militaria verkopers en kijk een beetje wat
de prijzen doen op marktplaats en op beurzen bv. Dan nog wat je kwijt wilt aan geld voor een item. Dan moet het wel goed komen.
Altijd op zoek naar Ede en omgeving gerelateerd spul!
wo2-freak
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 feb 2008, 21:37

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door wo2-freak »

Ik zie dat het een 2 daagse beurs is, 21 en 22 juni.
Hmm, misschien toch nog een paar dagen naar de Ardennen!? :)

-

Vraag; hoe zit het met parkeren, accommodatie, etc.?
Het is een klein dorp, dus dat zal wel moeilijk zijn denk ik?
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door CollectorWo2 »

Ik parkeer daar altijd in de berm vlakbij,let wel op je kan niet overal parkeren,ze controleren erop.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door Joep »

Als beginner zou ik niet direct aan SS wagen, ik verzamel dan zelf geen Duits, maar ik weet wel dat er voor elke SS dolk misschien wel 20 kopies zijn. Uitkijken daarmee.
Een SS mannequin zou ik niet zo 1.2.3 aan beginnen. :zapped:
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
wo2-freak
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 feb 2008, 21:37

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door wo2-freak »

Joep schreef:Als beginner zou ik niet direct aan SS wagen, ik verzamel dan zelf geen Duits, maar ik weet wel dat er voor elke SS dolk misschien wel 20 kopies zijn. Uitkijken daarmee.
Een SS mannequin zou ik niet zo 1.2.3 aan beginnen. :zapped:
Ja, weet ik. Maar dat is echt mijn doel.
Ik wil vooral voor kwaliteit gaan. Veel duurder, en ook met de nodige risico's, dat begrijp ik wel.
Alleen je moet ergens beginnen he? :)

En je hebt gelijk over de SS dolk. Alle dolken die ik tot nu toe ben tegengekomen, zijn fake.

Een aantal dingen die op mijn ''wenslijst'' staan zijn:

- SS Visor
- SS Dolk
- SS Jas

Ik ben het e.a. aan het bestuderen nu.

Ik maak geen aankoop zonder dat ik zeker ben van de authenticiteit :D .
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door panzer lehr »

wo2-freak schreef:
Joep schreef:Als beginner zou ik niet direct aan SS wagen, ik verzamel dan zelf geen Duits, maar ik weet wel dat er voor elke SS dolk misschien wel 20 kopies zijn. Uitkijken daarmee.
Een SS mannequin zou ik niet zo 1.2.3 aan beginnen. :zapped:
Ja, weet ik. Maar dat is echt mijn doel.
Ik wil vooral voor kwaliteit gaan. Veel duurder, en ook met de nodige risico's, dat begrijp ik wel.
Alleen je moet ergens beginnen he? :)

En je hebt gelijk over de SS dolk. Alle dolken die ik tot nu toe ben tegengekomen, zijn fake.

Een aantal dingen die op mijn ''wenslijst'' staan zijn:

- SS Visor
- SS Dolk
- SS Jas

Ik ben het e.a. aan het bestuderen nu.

Ik maak geen aankoop zonder dat ik zeker ben van de authenticiteit :D .

Voor SS materiaal kan je hier wel terecht :)

http://www.ssbw.co.uk
http://www.hannahsreich.co.uk/
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door Schwerpunkt »

Elk SS stuk dat je van plan bent aan te kopen zou ik wel op het GHW of WAF forum laten beoordelen door andere verzamelaars.
Het is met reden 1 van de moeilijkste dingen om te verzamelen , de prijs lokt veel fraudeurs aan.
Vooral de objecten uit stof worden redelijk goed nagemaakt.

Laat je ook niet verleiden door de 'flavour tekst' op sommige dealer sites , er zijn al veel drama's geweest met verzamelaars die duizenden euro's aan fakes uitgaven.
Ook bij de dealers met een goede naam...
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Plaats reactie