Troostwijk weigert als eerste nazispullen te veilen

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
ike75
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:13

Re: Troostwijk weigert als eerste nazispullen te veilen

Bericht door ike75 »

Als hij zo graag een wereldverbeteraar wil zijn laat hem maar naar de Oekraine gaan en even babbelen met de Leider Oleh Tiahnibok.
Die heeft vast wel tijd voor hem. En als je zelf al aan boekverbranding doet wat ben je dan??? Hij houd van aandacht en is mediageil. Zal wel in zijn jeugd een bepaalde trauma opgelopen hebben. Laten we het daar maar daarbij houden en dat hij maar druk mag zijn met het wekenfeest.
Gebruikersavatar
Naamloos
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 25 jan 2011, 19:47
Locatie: Utrecht

Re: Troostwijk weigert als eerste nazispullen te veilen

Bericht door Naamloos »

Maar ondertussen maakte Troostwijk wel reclame voor de veiling tijdens Militracks, een evenement voor de liefhebber van Duitse militaria en voertuigen...
_Arthur

Re: Troostwijk weigert als eerste nazispullen te veilen

Bericht door _Arthur »

Naamloos schreef:Maar ondertussen maakte Troostwijk wel reclame voor de veiling tijdens Militracks, een evenement voor de liefhebber van Duitse militaria en voertuigen...
Toen zal die zeurkous nog wel niet zijn wezen huilen bij Troostwijk.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Troostwijk weigert als eerste nazispullen te veilen

Bericht door Jim »

Veel Duitse wapens en uitrustingen zijn na de oorlog door veel Europese landen gewoon door gebruikt. Nederland, Frankrijk. In Frankrijk zelfs Duitse camouflage uniformen.
Ook het Israelische leger na wo2 heeft Duitse wapens en uitrustingen gebruikt. Meest opvallend wel Dat de Israelische luchtmacht nog Duitse Messerschmitt Bf 109 jachtvliegtuigen heeft gebruikt.

Schenken aan een museum is leuk. bedenk wel dat als een museum te veel van iets heeft zonder met hun ogen te knipperen deals maakt met een particulier als die iets heeft wat ze graag in hun collectie willen.

Bestrijden van orgineeel wo2 geproduceerde hakenkruis emblemen /afbeeldingen is pure symptoom bestrijding, van wat? Zullen er meer neo-nazies ontstaan omdat er orginele hakenkruis embleem te koop zijn?
Omdat iemand die een dergelijk zou willen zonder zich te bekommeren of het orgineel is, zich wel laat bedienen door dubieuze productie bedrijfjes. Waarvan sommigen hun winst zo doorsluizen naar heel ongewenste clubjes.

Doe liever iets aan die mokken met nazi emblemen, T-shirts, cd's met toespraken van de Fuhrer, of DVD's met toespraken Goebels. :r

Als bestrijden van extreem rechts het doel is. Sta ik geheel achter. Maar met verbieden van orgineel hakenkruis gemarkeerd materiaal kom je niet ver.
Elke zeer rechts georienteerde groep en party hedendaage heeft vaak nauwlijks tot niets met wo2 hakenkruis materiaal.

Ik kom graag bij een verzamelaar over de vloer die daar een pop heeft staan in een orgineel Duits uniform en daar iets van betekenis over heeft te zeggen.
Helaas zijn de zo in hemel geprezen musea's niet zo geweldig als het gaat om details. Beschrijvingen die niet kloppen of verkeerde uitleg doen de waarheid geweld aan.
Het is zelfs zo dat veel musea's zelfs niet zonder die particuliere verzamelaar kunnen. Er kan veel geregeld worden met een museum als ze iets willen!
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Troostwijk weigert als eerste nazispullen te veilen

Bericht door Kugelblitz »

Daar sluit ik me bij aan Jim.
De discussie is al oneindig vaak gevoerd. Het is begrijpelijk dat mensen die niet in de verzamelwereld van Duitse militaria uit de Tweede Wereldoorlog zitten deze hobby niet goed begrijpen of er een verkeerd beeld van hebben, maar in de praktijk is er in de meeste gevallen niets aan de hand en wordt er met ongelooflijk veel zorgvuldigheid en verantwoord verzameld.

Men zou eens een paar serieuze verzamelaars aan het woord moeten laten in de media, enkel dan kan het grote publiek zich een eigen indruk vormen van het verzamelen van Duitse militaria en het type mens dat hierbij hoort. Misschien een hobby die niet iedereen aanstaat, dat kan, maar laat iedereen gewoon in zijn waarde en neem op z'n minst de moeite om de besproken doelgroep ook zelf aan het woord te laten.
Tot noch toe hoor en lees ik namelijk enkel berichten waarin dingen worden gesuggereerd en verbanden op basis van aannames worden gelegd. Hebben de media ook de moeite genomen zelf op onderzoek uit te gaan en de negatieve vooroordelen ook in de praktijk te toetsen?.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Troostwijk weigert als eerste nazispullen te veilen

Bericht door CollectorWo2 »

Sluit me ook aan bij jim :)
Een neonazi koopt alleen die neppetroep..
Nee, de media doet geen enkele moeite om iets goed uit te zoeken van hun luie stoel achter de pc.
Dat brengt geen nieuwswaarde toe ,wel negatieve..
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Troostwijk weigert als eerste nazispullen te veilen

Bericht door Der Blitz »

Hitler verbood het om specifieke boeken te verkopen, graaf verbied het om nazi spullen te verkopen. De omgekeerde wereld maar in principe helemaal hetzelfde, en dan komt hij in een ander topic vertellen dat wij namaaknazi's zijn... tja, tot zover de geloofwaardigheid van die man he.

Neen, als hij effectief de strijd wil aangaan tegen neo-nazi's dan is hij fout bezig. Dan moet hij niet ons de verzamelaar aanpakken door het echte spul te willen verbieden. Maar hij zou zich er beter eens mee bezig houden met imitaties uit de wereld te helpen! Want dat is neo nazi materiaal, een verzamelaar heeft niks aan goedkoop namaak terwijl een neo nazi zich niet intereseerd in de oorlog maar juist de idiologie en koopt imitatie want dat is stukken goedkoper... Je kan je ook beter eens vragen stellen bij mensen die dit namaakspul nog elke dag produceren.

Verder ben ik er ook van overtuigd dat we allen eenzelfde doel hebben, die ook overreen komt met dat van agraaff, de geschiedenis mag niet vergeten worden, om geen herhaling te krijgen. Tot op heden waren er nog mensen die het mee gemaakt hebben of ouders waarvan de ouders het meegemaakt hebben, de verhalen hielden het nog levendig, mijn grootvader heeft bij verzet gezeten, mijn buur die al jaren terug gestorven is heeft in een kamp gezeten, en op zijn zestigste werd hij zot, nare dromen en overal zag hij duitsers, is toen nog in een instelling geplaatst waar hij uiteindelijk gestorven is. Het doet wat met een mens, dat mag niet nog eens gebeuren!
Ook ik streef daar heen, juist daarom dat ik duits verzamel, later als ik op pensioen ben wil ik voordrachten geven in scholen, en wil dat ook zo veel mogelijk tastbaar maken en hen de gevaren van nazisme te vertellen. Want die generatie heeft niemand die de oorlog dicht heeft meegemaakt, zijn daar dan ook niet meer in geintereseerd. En dat is het gevaar voor herhaling, de onwetendheid.

Alles maar lopen verbieden is ver van de oplossing, je zou er zelfs heel foute resultaten mee kunnen krijgen, juist datgene wat je wou vermijden kan daarvan voort komen! Want voor kinderen en jongeren is alles wat niet mag juist interresanter! Zij gaan ongeinformeerd opzoek gaan, en zijn een makkelijke prooi voor neo nazistische groeperingen om hen te laten aansluiten. Je kan iets bestrijden op verschillende manieren, maar alles maar verbieden is alles behalve een goede manier.

groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Plaats reactie