pws

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
rosssssssie

pws

Bericht door rosssssssie »

hai hai, ik ben roos en 17 jaar. Ik moet voor school een pws(oftewel een profielwerkstuk)maken. Ik was een beetje aan het zoeken op het internet en kwam terecht bij dit forum. Zouden jullie mij misschien willen helpen doormiddel van het beantwoorden van een paar vragen, want ik vind het echt moeilijk in me eentje. Alvast bedankt voor iedereen die hier op reageert. :lol:

- hoe kwam hitler aan zijn jodenhaat>??
- hoe haalde hij andere mensen over om ook joden te haten??
- Had Hitler iets meegemaakt in zijn leven dat jodenhaat bij hem deed leven?

Dat waren een paar vragen. Hebben julli emaybe nog betere? :(
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Re: pws

Bericht door PPL »

rosssssssie schreef:hai hai, ik ben roos en 17 jaar. Ik moet voor school een pws(oftewel een profielwerkstuk)maken. Ik was een beetje aan het zoeken op het internet en kwam terecht bij dit forum. Zouden jullie mij misschien willen helpen doormiddel van het beantwoorden van een paar vragen, want ik vind het echt moeilijk in me eentje. Alvast bedankt voor iedereen die hier op reageert. :lol:

- hoe kwam hitler aan zijn jodenhaat>??
- hoe haalde hij andere mensen over om ook joden te haten??
- Had Hitler iets meegemaakt in zijn leven dat jodenhaat bij hem deed leven?

Dat waren een paar vragen. Hebben julli emaybe nog betere? :(
Al zijn wij eigenlijk niet echt een werkstukkendinest en gaan we liever in discussie over zelf ingenomen standpunten, toch denk ik iets gevonden te hebben waar je wellicht wat aan hebt.

Zo te zien probeer je namenlijk een PWS te maken over de redenen die Adolf Hitler gehad zou (kunnen) hebben om een afkeer van Joden te hebben.
Op het internet vond ik een werkstuk van een andere scholier die je wellicht bvan wat interessante invalshoeken kan voorzien.

http://huiswerk.scholieren.com/werkstuk ... slagid=349

Succes en laat ons eens weten hoe het is afgelopen !

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
B'Elanna
Lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 feb 2002, 17:03
Locatie: Castricum

Bericht door B'Elanna »

Begin bij Judas, 30 na chr :idea:
Niets bestaat dat niet iets anders aanraakt
rosssssssie

Bericht door rosssssssie »

uhmm bedankt, het moet pas volgend jaar ingeleverd worden omdat het voor mijn examen is, mar ik hou jullie wel op de hoogte hoor!!!
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Ik kan je adviseren om te lezen:

Ian Kershaw, Hitler 1889 - 1936, Hubris
William L. Shirer, The Rise and Fall of the Third Reich

Het vreemde is, dat Hitler met alle Joden die hij persoonlijk kende (met name voor WO1, maar ook in het Interbellum) prima overweg kon. Ik denk dan ook dat zijn Jodenhaat meer een middel was om zijn doel te bereiken.
Gebruikersavatar
Maximus
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:46

Bericht door Maximus »

Lord_Vetinari schreef:Het vreemde is, dat Hitler met alle Joden die hij persoonlijk kende (met name voor WO1, maar ook in het Interbellum) prima overweg kon. Ik denk dan ook dat zijn Jodenhaat meer een middel was om zijn doel te bereiken.
toevallig heb ik ergens op internet een film gedownload met de titel hitler, the rise of een evil en ging over het leven van hitler.

daarbij zag ik dat zijn haat tegen joden ook in wo1 was (ook tegen zijn hogere baas die ook een jood was).
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Maximus schreef:
Lord_Vetinari schreef:Het vreemde is, dat Hitler met alle Joden die hij persoonlijk kende (met name voor WO1, maar ook in het Interbellum) prima overweg kon. Ik denk dan ook dat zijn Jodenhaat meer een middel was om zijn doel te bereiken.
toevallig heb ik ergens op internet een film gedownload met de titel hitler, the rise of een evil en ging over het leven van hitler.

daarbij zag ik dat zijn haat tegen joden ook in wo1 was (ook tegen zijn hogere baas die ook een jood was).
Helaas is dat geen documentaire maar een geromantiseerd verhaal. De getuigenissen uit WO1 geven aan, dat Hitler helemaal geen hekel had aan Joden die hij kende, hoewel hij in gesprekken wel van anti-semitisme in het algemeen blijk gaf.

De serie die jij (illegaal) hebt gedownload is overigens te zien op de Commerciele Belg.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Plaats reactie