k98 g33/40 bajonet

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Gun Collector
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2014, 21:47

k98 g33/40 bajonet

Bericht door Gun Collector »

hallo,

ik ben deze http://www.ebay.com/itm/G33-40-Mauser-B ... d7537a61op ebay tegen gekomen en heb gisteren vluchtig wat rond gekeken over g33/40 bajonetten.
ik heb begrepen dat er niet standaard g33/40 bajonetten waren? de g33/40 k98 werd ook uitgerust met een standaard k98 bajonet maar VZ24 bajonetten? ik zou graag opheldering willen vragen van jullie en of deze bajonet überhaupt correct is. ik heb misschien wel interesse maar 225 dollar(ongeveer 160 euro) vind ik wel veel.

groeten
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: k98 g33/40 bajonet

Bericht door Schijnwerper »

Dit is gewoon een Tsjechische bajonet voor de K98 geproduceerd onder Duitse bezetting, zo produceerde ze ook gewoon de K98 voor de Wehrmacht etc.
Niets echt iets bijzonders zeldzaam aan, al kom je ze niet veel tegen zeker niet in deze staat.
Dit zijn U.S Prijzen hey :P
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gun Collector
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mei 2014, 21:47

Re: k98 g33/40 bajonet

Bericht door Gun Collector »

Schijnwerper schreef:Dit is gewoon een Tsjechische bajonet voor de K98 geproduceerd onder Duitse bezetting, zo produceerde ze ook gewoon de K98 voor de Wehrmacht etc.
Niets echt iets bijzonders zeldzaam aan, al kom je ze niet veel tegen zeker niet in deze staat.
Dit zijn U.S Prijzen hey :P
ik heb al een beetje opgezocht en volgens mij kan je gewoon niet bewijzen dat deze is bedoeld voor de g33/40. deze types werden ook voor standaard k98 gebruikt. maar goed dat ik het heb opgezocht anders was ik veel geld kwijt :lol:
Plaats reactie